handdator

Visa fullständig version : Smärta mellan brösten


Dewon
2013-11-19, 13:40
Haft detta under en relativt lång tid nu.

Det känns inte under mina träningspass men det är om jag t.ex. lutar mig för att plocka upp någonting som jag känner en smärta mitt mellan brösten, alltså inte musklerna troligen utan benen bakom. Det kommer till och från, någon vecka kanske jag inte känner det alls och någon vecka är det mer.

Smärtan är väl en 4/10 men irriterande ändå. Om jag inte hittar något online om det snart tar jag nog och besöker sjukan för att få reda på vad som är fel. Än så länge känner jag att det inte påverkar mig negativt i en sådan stor grad liksom.

Donkey Kong
2013-11-19, 14:34
Låter som bröstbenet eller broskfästena till revbenen?
Har haft långvarig hosta några gånger som ledde till liknande symptom. Det gick då över för mig på 3-4 månader.
Har även hört liknande historier från folk som "tappat" stången på bröstet i bänkpress.

Dewon
2013-11-19, 14:41
Låter som bröstbenet eller broskfästena till revbenen?
Har haft långvarig hosta några gånger som ledde till liknande symptom. Det gick då över för mig på 3-4 månader.
Har även hört liknande historier från folk som "tappat" stången på bröstet i bänkpress.

Japp det är bröstbenet. Hade en ordentlig förkylning för 1-2 månader sedan men det känns som att smärtan har funnits innan dess och jag är väldigt sällan sjuk, iallafall med hosta.

Går aldrig hela vägen ner när jag lyfter i bänkpress.