handdator

Visa fullständig version : inta ursobol utan samband med måltid?


nippman
2013-11-19, 02:08
Hej!
det rekommenderade är ju att ta 2 kapslar 3 ggr dagligen i samband med måltid, men på vilodagar så äter jag bara 2 måltider, går det bra att ta 2 kapslar till min morgon kaffe t.ex. ? eller ska jag ta 3 kapslar till lunch och 3 till middag för att uppnå samma mängd som vid träningsdagar då jag äter 3 måltider?

Mvh

Sheogorath
2013-11-19, 06:26
Hej!
det rekommenderade är ju att ta 2 kapslar 3 ggr dagligen i samband med måltid, men på vilodagar så äter jag bara 2 måltider, går det bra att ta 2 kapslar till min morgon kaffe t.ex. ? eller ska jag ta 3 kapslar till lunch och 3 till middag för att uppnå samma mängd som vid träningsdagar då jag äter 3 måltider?

Mvh

Som jag förstått det är ursolsyra fettlösligt, d.v.s. om det intas utan fett kommer du att bajs ut det bara. Pengar ner i toastolen bokstavligt talat. Det räcker m.a.o. inte med kaffe.

Jag tar ursolsyra två gånger per dag av praktiska skäl. Jag har inte mått dåligt av det i alla fall.

nippman
2013-11-19, 07:19
så med andra ord så går det bra att ta 3 kapslar till lunch och 3 till middag på vilodagar?
sen kör man 2-2-2 på träningsdagar ?

oath5
2013-11-19, 18:09
Ett tips är att ta det tillsammans med CLA.

Sheogorath
2013-11-19, 19:30
så med andra ord så går det bra att ta 3 kapslar till lunch och 3 till middag på vilodagar?
sen kör man 2-2-2 på träningsdagar ?

Jag säger bara att jag inte mått dåligt av intag 2 x 2. Jag kan inte uttala mig om säkerhet eller effekt.

nippman
2013-11-20, 01:31
Ett tips är att ta det tillsammans med CLA.
Vad är CLA?

och tror ni att det går att ta 2 kapslar till en vassleshake och 1banan & ett päron på kvällen? då det blir mitt tredje mål på träningsdagar.

Sheogorath
2013-11-20, 06:29
Vad är CLA?

och tror ni att det går att ta 2 kapslar till en vassleshake och 1banan & ett päron på kvällen? då det blir mitt tredje mål på träningsdagar.

För lite fett skulle jag säga.

Gober
2013-11-20, 06:38
Jag körde Ursobol under VLCD, fick enbart i mig fett från 3 kapslar omega-3. Ola W körde Ursobol under sin VLCD.

Men det är förmodligen ingen dum ide att ta omega i samband med Ursobol om man inte intar en måltid. Kör så nu eftersom jag inte äter riktig mat innan träning så tar jag första dosen Ursobol på morgonen med 3 kapslar omega-3.

Ibland blir det bara 2 intag per dag och då kör jag tex 6 och 3 (kör 9ed nu).

Minns att jag blev illamående första gångerna jag körde Ursobol på tom mage utan mat men antar att jag blivit van.

nippman
2013-11-20, 09:09
Alright, så det jag kan göra är följande:
12.10 Lunch: 1 omega-3 & 2 ursobol
18.10 Middag: 1 omega-3 & 2 ursobol
22.00 Kvällsmål: vassleshake 2 bananer & 2 omega-3 + 2 ursobol?

Låter det bra?

har fått klara direktiv av en person men vill inte ställa för många onödiga frågor till honom så vänder mig till er istället.

tack på förhand

Fjrebqll
2013-11-20, 18:36
Är det nödvändigt att cykla ursobol? Lästenågonstans att man bör ha pauser på 2 veckor då och då.

Gober
2013-11-20, 23:19
Alright, så det jag kan göra är följande:
12.10 Lunch: 1 omega-3 & 2 ursobol
18.10 Middag: 1 omega-3 & 2 ursobol
22.00 Kvällsmål: vassleshake 2 bananer & 2 omega-3 + 2 ursobol?

Låter det bra?

har fått klara direktiv av en person men vill inte ställa för många onödiga frågor till honom så vänder mig till er istället.

tack på förhand

Ja det går förmodligen bra. Hellre lite fett till än inget imo.

Är det nödvändigt att cykla ursobol? Lästenågonstans att man bör ha pauser på 2 veckor då och då.

Det tror jag inte, varför skulle man behöva cykla det? Men jag tycker inte man ska ta några tillskott året runt, möjligtvis kreatin men även där kan det vara en fördel att ta en paus på 4 veckor ibland, om inte annat för att känna av effekten "på nytt" igen.