handdator

Visa fullständig version : 100% Whey Gold Standard, förslag på smak?


rafflan
2013-11-18, 21:23
Hej,

Tänkte beställa 100% Whey Gold standard men behöver lite förslag på smaker. Har ni testat detta proteinpulver, isåfall rekommenderar ni någon smak?

R Scarpa27
2013-11-18, 22:15
fransk vanilj...
aldrig köpt någon själv men smakat av andra personer, och fran vanilj (french vanilla) var grymmt bra... dock är jag vanilj fantast och tkr alltid vanilj inte är något man tröttnar på som många andra lustiga creamy double toffe karamell big choclate smaker hahahaha.

men french vanilla gott tips!!!!

Mackan58
2013-11-18, 22:48
Hej,

Tänkte beställa 100% Whey Gold standard men behöver lite förslag på smaker. Har ni testat detta proteinpulver, isåfall rekommenderar ni någon smak?

Banan är grym. Svårt att tröttna på.

Cookies and Cream är guld med mjölk.

Fransk vanilj är som min vän ovan nämner också ett bra val. God med mjölk, svår att tröttna på.

Jordgubb är väldigt neutral i smaken!

rafflan
2013-11-19, 07:22
Banan är grym. Svårt att tröttna på.

Cookies and Cream är guld med mjölk.

Fransk vanilj är som min vän ovan nämner också ett bra val. God med mjölk, svår att tröttna på.

Jordgubb är väldigt neutral i smaken!



fransk vanilj...
aldrig köpt någon själv men smakat av andra personer, och fran vanilj (french vanilla) var grymmt bra... dock är jag vanilj fantast och tkr alltid vanilj inte är något man tröttnar på som många andra lustiga creamy double toffe karamell big choclate smaker hahahaha.

men french vanilla gott tips!!!!

Okej tack så mycket. Är ganska ny med proteinpulver men det står på påsen hur mycke mjölk/vatten man ska blanda ner va?

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4

Armed Dingo
2013-11-19, 07:56
Okej tack så mycket. Är ganska ny med proteinpulver men det står på påsen hur mycke mjölk/vatten man ska blanda ner va?

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4
2,5 dl. Mjölk blir oftast godast.

rafflan
2013-11-19, 14:24
2,5 dl. Mjölk blir oftast godast.

Aa men kanske tar vatten ändå för då kan jag dricka upp den direkt där eller påväg hem från gymmet. Måste ju få i mig det så fort som möjligt?

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4

Dewon
2013-11-19, 14:26
Kanske off-topic men hur kommer det sig att just detta är betydligt dyrare än andra märken?

Mackan58
2013-11-19, 15:27
Kanske off-topic men hur kommer det sig att just detta är betydligt dyrare än andra märken?

De har ett starkt varumärke.

Sedan har de högre proteinhalt än vissa andra märken:

T ex

Per 30 g

Optimum: 24 g protein

Sci-Tech: 22 g protein

rafflan
2013-11-19, 19:06
De har ett starkt varumärke.

Sedan har de högre proteinhalt än vissa andra märken:

T ex

Per 30 g

Optimum: 24 g protein

Sci-Tech: 22 g protein


Så en skopa protein efter träning är cirka 30g pulver? Sen kanske en udda fråga men när du kör mjök till den här, kör du lättmjölk eller någon annan? Fan funderar ut hur jag göra med mjölk för det låter godast. Men isåfall får jag ta proteindrycken 10 minuter efter träning om jag skyndar hem men bäst hade varit att kunna ta den på vägen hem. Men kan växla mellan mjölk och vatten. Ska iaf dra och köpa french vanilla imorgon så återkommer med åsitker på den!

rafflan
2013-11-22, 13:45
French vanilla var helt OK med vatten. Tänkte testa med mjölk idag men hur mycket lättmjölk ska jag ta? Stod något på den men det passande inte min ************* shaker. Ska man fylla halva typ eller hur gör ni?

Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4

RasmusA
2013-11-30, 09:18
Jag rekommenderar chokladmint & vanilla ice cream som smak! Haft båda & jag föredrar chokladminten, sjukt god & fräsch!

Det jag gillar med Optimum Nutrition är att dom alltid levererar bra grejer. Har deras protein (gold standard) & seroius mass. De har ju också egna fabriker där alltid tillverkas så dom har ju koll på vad som är i produkterna också.