handdator

Visa fullständig version : Att träna i linne?


milax
2013-11-18, 09:04
Funderade häromdagen på att skaffa ett linne att träna i. Sedan funderade jag en stund, sedan kom jag på det. Det kommer ju att se fördjävligt ut med buskarna under armarna, så jag skaffade inget linne. Hur tänker ni? Ni som kör med linne, kör ni rakat?

LeBron
2013-11-18, 09:07
Funderade häromdagen på att skaffa ett linne att träna i. Sedan funderade jag en stund, sedan kom jag på det. Det kommer ju att se fördjävligt ut med buskarna under armarna, så jag skaffade inget linne. Hur tänker ni? Ni som kör med linne, kör ni rakat?

Kör inte i linne, trimmar lite då och då (distansförhållande) annars fungerar inte deon. Har du bara lite hår under armarna - who cares? Är det en ordentlig buske ser det bara vidrigt ut! *minåsikt*

Holmeros
2013-11-18, 09:09
Tränar nog oftare i linne än i t-shirt. Brukar dra av håret i armhålorna med trimmern men det händer att det går många veckor emellan. Folk får väl äcklas av mitt buskage då helt enkelt, kan inte påstå att jag bryr mig. Hår i armhålorna är väl inte så jäkla farligt?

Skön
2013-11-18, 09:15
Om du nu ska använda sånt linne där man ser bröstvårtorna så måste du iaf raka dessa. Annars kommer närmsta tjej med nopparen. Inte skönt.

milax
2013-11-18, 09:20
Om du nu ska använda sånt linne där man ser bröstvårtorna så måste du iaf raka dessa. Annars kommer närmsta tjej med nopparen. Inte skönt.
Är nog bäst att skippa linnet då, sist blev jag noppad på örat... ;)

Ronn
2013-11-18, 09:21
Mina buskar är sexiga, det har jag bekräftat med alla heta blickar jag får när jag kör pullups.

qozmox
2013-11-18, 09:23
du oroar dig över hår under armarna?
torde inte den största oron vara över att du har ett linne på dig?

milax
2013-11-18, 09:36
du oroar dig över hår under armarna?
torde inte den största oron vara över att du har ett linne på dig?
Har inget linne på mig...

Diomedea exulans
2013-11-18, 09:50
Jag tränar ofta i linne, rakar mig under armarna kanske en gång varannat år, och brukar dessutom låta min ymniga axel- och ryggbehåring frodas fritt mellan varven. Vilket inte är något problem för mig, då jag tar för givet att folk är på gymmet för att träna och inte spana på snygga killar. Vill de prompt titta så har jag andra kroppsdelar att vila ögonen på.

Sheogorath
2013-11-18, 09:52
Har man inte pecs och lats som täcker håret har man inget business i ett linne! :D

Knatcharn
2013-11-18, 09:54
Mina buskar är sexiga, det har jag bekräftat med alla heta blickar jag får när jag kör pullups.

Intensiva blickar av hat? ;) Hår under armarna är väl inget att bry sig om, kör i linne om du gillar det.

milax
2013-11-18, 10:14
Har man inte pecs och lats som täcker håret har man inget business i ett linne! :D

:d Då är det bäst att jag skippar linnet...

Diomedea exulans
2013-11-18, 10:25
Varför tas det för givet ens att hår under armarna inte uppskattas? Är ni medvetna om att många tjejer tycker det är "bögigt" med killar som rakar bort kroppshår, och/eller att det får männen att se ut som småpojkar?

Sheogorath
2013-11-18, 10:28
Varför tas det för givet ens att hår under armarna inte uppskattas? Är ni medvetna om att många tjejer tycker det är "bögigt" med killar som rakar bort kroppshår, och/eller att det får männen att se ut som småpojkar?

Naturligtvis ska det vara den där fina balansen där flickan inte tänker "oj, har han rakat sig under armarna?!" men inte heller "ja jäklar vad hårig han var!!!".

Enkelt fixat för var och en av oss, right? ;)

Snubben
2013-11-18, 10:34
Vad jag vet så går alla kvinnor igång på de där sexiga svarta hårstråna som brukar växa fram runt bröstvårtan. Om man kan uppvisa minst 2cm långa sådana, gärna med lite krull, så kommer alla flickor falla som pladask.. Vårthåret är det som skiljer männen från småpojkarna..!




*spy*

Diomedea exulans
2013-11-18, 10:36
Enkelt fixat för var och en av oss, right? ;)

Det är lätt att vara man, man behöver bara tänka på en enda sak: Att vara perfekt!

milax
2013-11-18, 10:37
Naturligtvis ska det vara den där fina balansen där flickan inte tänker "oj, har han rakat sig under armarna?!" men inte heller "ja jäklar vad hårig han var!!!".

Enkelt fixat för var och en av oss, right? ;)

Japp, genom att skippa linnet... ;)
Testade att klippa håret en gång för lääänge sedan, så att det skulle bli lagom långt. Fasen vad sticksigt det blev...

Sheogorath
2013-11-18, 10:37
Det är lätt att vara man, man behöver bara tänka på en enda sak: Att vara perfekt!

Samma som för kvinnor då. ;)

Heddaway
2013-11-18, 10:39
Hår under armarna är ingen big deal, däremot om man har extremt mycket hår på rygg och mage och armar då är det kanske inte lika tilltalande när svetten rinner :)

Grotesk
2013-11-18, 11:11
Vad jag vet så går alla kvinnor igång på de där sexiga svarta hårstråna som brukar växa fram runt bröstvårtan. Om man kan uppvisa minst 2cm långa sådana, gärna med lite krull, så kommer alla flickor falla som pladask.. Vårthåret är det som skiljer männen från småpojkarna..!




*spy*

Jag har alltså hela inne. :d

iddqd
2013-11-18, 11:58
Trimma skiten vafan. Går på 20 sekunder med trimmer eller någon minut med sax.

Vad jag vet så går alla kvinnor igång på de där sexiga svarta hårstråna som brukar växa fram runt bröstvårtan. Om man kan uppvisa minst 2cm långa sådana, gärna med lite krull, så kommer alla flickor falla som pladask.. Vårthåret är det som skiljer männen från småpojkarna..!
2 cm bara? Pojkspoling.

Snubben
2013-11-18, 12:02
2 cm bara? Pojkspoling.

:d

Herr Oberst
2013-11-18, 12:09
Varför tas det för givet ens att hår under armarna inte uppskattas? Är ni medvetna om att många tjejer tycker det är "bögigt" med killar som rakar bort kroppshår, och/eller att det får männen att se ut som småpojkar?

I Afghanistan har man möjligen den uppfattningen

Diomedea exulans
2013-11-18, 12:10
I Afghanistan har man möjligen den uppfattningen

Jag har minsann stött på den uppfattningen i Göteborg, Lund och Karlskrona också.

kaer
2013-11-18, 12:19
Det ända humana är såklart att du gör en undersökning på gymmet och får en kvalificerad majoritet.
Att göra som du själv tycker verkar bäst måste anses som uteslutet.

TomasB
2013-11-18, 12:26
Alltid fascinerats lite av snubbar i trådlinnen. Som om modet stannat 1991 och sen inte rört på sig. Jag köper att det är schysst att se musklerna jobba men i 9 fall av 10 ser det ju bara ut som om det handlar om att visa upp sig. (Och blir då extremt WT).

To each his own. Men linne är big no -no för mig på gym: oavsett vilken form jag är i. Finns svinmycket snygga träningskläder - så varför ska jag köra i det mest vulgära?

Frantic
2013-11-18, 12:33
Finns svinmycket snygga träningskläder - så varför ska jag köra i det mest vulgära?

Posta gärna lite förslag. Jag är uppriktigt nyfiken för jag tycker själv att jag är värdelös på att hitta snygga träningskläder för killar. För tjejer är det en helt annan sak.

Alex Thunholm
2013-11-18, 12:47
folk får väl ha linne o hår under armarna om de vill. själv tycker jag det är fult/äckligt i vissa fall när de som har hår ofta stinker armsvett. eller värre är när de haft på deo innan passet och ser ut som en stor sats har kletats ut i armhålan :D Linne är skönt på sommaren när de är varmt eller kul om man är i grym form eller dietar mm. Annars funkar en döljande t shirt bra

har rakat bort de varje dag sedan jag fick de i tonåren. tar 5 sek per armhåla o 3-4 drag med hyveln :)

bolacola
2013-11-18, 12:57
Ha aldrig linne om du har hår under armarna. Fyfaan...

Piranha
2013-11-18, 13:02
Om du är man trimmar eller rakar du.

Är du kvinna RAKAR DU !!

gohardorgohome
2013-11-18, 13:03
Har man inte pecs och lats som täcker håret har man inget business i ett linne! :D

Trådens bästa svar :hbang:

LeBron
2013-11-18, 13:15
Linne = Noobs, douchebags & riktigt stora jäklar
T-shirt = Neutralt
Tjocktröja = Badest badass in the pack (Lepras etc), när du formar egna hamburgare men skiter i att steka dom och bara äter med bröd och ketchup får du räkna in dig i den här kategorin.

cero
2013-11-18, 13:26
Varför tas det för givet ens att hår under armarna inte uppskattas? Är ni medvetna om att många tjejer tycker det är "bögigt" med killar som rakar bort kroppshår, och/eller att det får männen att se ut som småpojkar?

Trimmer broder, TRIMMER!

Finns inte en kvinna på detta jordklot som tycker att det är attraktivt med långa hårstrån i armhålorna.

J.V
2013-11-18, 13:29
Hår ska bort, oavsett kön. Finns forskning och studier på det här.

LeBron
2013-11-18, 13:34
Hår ska bort, oavsett kön. Finns forskning och studier på det här.

:confused:

Drughi
2013-11-18, 13:39
Linne ær væl mer regel en undantag?
Hår hit å dit moderat e væl ok tkr iaf jag på killar under armarna....brøsten er lite beroende på viløket linne man kør i såklart :) tunnt linne blir att raka brøst :)

Linne slår t-shirt alla dagar i veckan....bara "mjølk å banan efter træning ær allt man behøver" svenssons som trænar i T-shirt....

TomasB
2013-11-18, 14:13
Posta gärna lite förslag. Jag är uppriktigt nyfiken för jag tycker själv att jag är värdelös på att hitta snygga träningskläder för killar. För tjejer är det en helt annan sak.

Det är fortfarande en eftersatt del av modet -det håller jag verkligen med om.
Börja här:

www.nikeid.com

Och designa dina egna skor.

Sen över till:

http://store.nike.com/se/en_gb/pw/mens-shirts-clothing/7puZbgdZ7tv

Den här gillar jag t.ex.

http://store.nike.com/se/en_gb/pd/dri-fit-knit-long-sleeve-running-shirt/pid-753737/pgid-753749

Kanske en sån här i början tills du får upp värmen:

http://store.nike.com/se/en_gb/pd/jordan-23-7-fleece-hoodie/pid-752834/pgid-752835

Sen tränar jag oftast i shorts:

http://store.nike.com/se/en_gb/pd/instinct-23cm-running-shorts/pid-805065/pgid-710458

Men det finns även en hel sektion med långbrallor:

http://store.nike.com/se/en_gb/pw/mens-trousers-clothing/7puZbgdZaqu


Även Casall har några plagg för män som inte är svinfula:

http://store.casall.com/se/collection-2/wear/man/tops/t-shirts

http://store.casall.com/se/collection-2/wear/man/pants/shorts


Men i slutändan handlar det mesta om tycke och smak. Och min smak är ju min smak, den är varken bättre eller sämre än någon som föredrar detta:

http://enprocentbattre.moobis.se/files/2013/07/golds-gym.jpg

knuckles
2013-11-18, 14:31
På sommaren förstår jag att man har linne då det är svinigt varmt men på vintern är det fan för kallt om gymmet är kallt så tjocktröja eller hoodie. Vaf spelar det för roll om man har ett linne bara för att showa? De flesta tränar ju ändå för att se bättre ut, tänker ni likadant om ni ser någon vältränad på stranden etc? Pratar inte om linnen där man ser bröstvårtorna, vet inte ens vad det är för typ av linnen tänker bara på normala linnen, alltså ribsinglet, bodyfit, m.m.

Christian1980
2013-11-18, 15:01
Jag köper linnen på H&M för 50kr/st och tränar i.

Rakar när jag orkar bry mig. Jag är ändå gift så det är skitsamma ;) (frugan bryr sig inte om hår under armarna)