handdator

Visa fullständig version : kolhydrat fråga

amini
2013-11-17, 23:39
måste man äta kolhydrater efter träning?
vad händer i längden om man bara äter 50 kolhydrater endast innan träning och bara protein och fett efteråt?

slo
2013-11-17, 23:43
Vet inte riktigt om det kan hjälpa dig, men jag rekommenderar ändå att du läser detta:

http://axonblogg.se/maste-man-dricka-kolhydrat-efter-styrketraning/

R Scarpa27
2013-11-18, 07:19
protein är ju viktigast självfallet, men välj även någon form av kolhydratskälla f. bättre glykongeninlagring.

Sheogorath
2013-11-18, 09:40
måste man äta kolhydrater efter träning?
vad händer i längden om man bara äter 50 kolhydrater endast innan träning och bara protein och fett efteråt?

Kolhydrater är ingenting vi behöver för att överleva så det är ingenting du "måste" äta överhuvudtaget. Men att äta så lite kolhydrater efter träning en längre tid kommer förmodligen resultera i att du inte presterar lika bra som du hade kunnat göra.

Nephelite
2013-11-18, 10:32
Det är väldigt fördelaktigt att få i sig Kolhydrater efter träning.

Shqypnia
2013-11-18, 11:29
Jag anser att kolhydrater är vårt bränsle och viktigt för att du ska orka. Klarar du dig dock bra utan att äta kolhydrater samt har kvar energi så måste du inte äta kolhydrater. Ur muskelbyggande perspektiv så är det protein som är det relevant, kolhydrater är bränslet.

amini
2013-11-18, 11:33
för att minska bf snabbare har jag tänkt enddast äta 10-20 gr kolhydrater efter träning, men samtidigt vill jag inte förlora styrka(viktigare än bf)
men jag tror nog att jag måste själv prova på för att få reda på det.
tack alla

Jeml
2013-11-18, 11:35
för att minska bf snabbare har jag tänkt enddast äta 10-20 gr kolhydrater efter träning, men samtidigt vill jag inte förlora styrka(viktigare än bf)
men jag tror nog att jag måste själv prova på för att få reda på det.
tack alla

kolhydrater har inget med din bf% att göra...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

amini
2013-11-18, 11:38
Vet inte riktigt om det kan hjälpa dig, men jag rekommenderar ändå att du läser detta:

http://axonblogg.se/maste-man-dricka-kolhydrat-efter-styrketraning/

bra artikel, tack

amini
2013-11-18, 11:40
kolhydrater har inget med din bf% att göra...

tänkte på att kroppen skulle få bränna kroppsfett istället för kolhydrater.
men jag har ingen stor insyn på det ännu utan började läsa lite om keto diet igår
och blev intresserad.

Dreas
2013-11-18, 11:43
men jag har ingen stor insyn på det ännu utan började läsa lite om keto diet igår
och blev intresserad.Fast det är kcalunderskottet som styr din fettförlust. Inte om du äter mindre kolhydrater. Att tappa vätska pga. mindre glykogendepåer är inget som gynnar din styrka heller.

http://axonblogg.se/maste-man-dricka-kolhydrat-efter-styrketraning/Om man länkar till Axon har man nog inte valt sina källor med omsorg.

Jeml
2013-11-18, 11:44
och blev intresserad.

spelar ingen roll om du äter fett eller kolhydrater eller protein (utöver protein o fettbehovet) du kommer bränna lika mycket fett oavsett vad du väljer att äta utöver ditt protein/fett behov.

Nephelite
2013-11-18, 12:37
Axon har inte alla faktorer med i sina resonemang runt CHO efter träning.