handdator

Visa fullständig version : beställa från Amazon.com till sverige, några problem? =)


skivståång
2013-11-17, 19:26
Hej,

har någon här beställt kläder eller dylikt från amazon.com?

Undrar om det är några problem att köpa därifrån när man bor i sverige? :)

Sheogorath
2013-11-17, 19:29
Jag har beställt lite kosttillskott och nått datorspel därifrån. Funkar bra, men man får vara beredd att moms och tull tillkommer. Hittar du samma produkt på amazon.co.uk eller t.ex. den tyska motsvarigheten skickas det inom EU och du slipper allt sånt.

Generation95
2013-11-17, 19:34
Väldigt varierande beroende på varan kommer ifrån, då de ofta är andrahandssidan för någon annan återförsäljare!

(dock otroligt bra egna erfarenheter, köpte ett par Scotch&Soda Jeans, kostade väl 60% av vad de gör här hemma och kom hem två dagar senare, riktigt bra!)

Nordenator
2013-11-17, 19:54
Produkten ska vara mycket billigare för att det ska vara värt det. Om vi tar ett exempel:

Produkt A kostar 1500 kr i Sverige och 600 kr i USA. Det är inte ovanligt att frakten kan kosta så mycket som 200 kr. Där är differensen fortfarande rätt stor. 1500 vs 800. Däremot tillkommer 25% + 100 kr på varans belopp OCH fraktens belopp. Plötsligt rör det sig om 1100 kr. (Tull kan även tillkomma om beloppet för varorna överstiger en viss mängd - 1600 kr tror jag det var)

Vissa saker blir helt enkelt inte värda att beställa, men i vissa fall där frakten är rimlig och produkten är mycket billigare kan det utan tvekan vara värt det. Jag köpte t.ex. två stycken arkadstickor som då kostade runt 1500 kr i Sverige för totalt 1500 kr inklusive alla avgifter. För att få dem för 750 kr / st kostade de däremot runt 300 egentligen vill jag minnas.

Strangerdanger
2013-11-17, 21:23
Har beställt produkter(skönhetsprodukter) för 1500 kr. Fick hälften av produkterna, och de andra blev spårlöst försvunna. Försökte få tillbaka mina pengar, men gick inte. Aldrig mer.

Tricklew
2013-11-17, 21:24
Har beställt bok därifrån som inte längre var i print, allt gick bra.

JHilding
2013-11-17, 21:34
Har beställt produkter(skönhetsprodukter) för 1500 kr. Fick hälften av produkterna, och de andra blev spårlöst försvunna. Försökte få tillbaka mina pengar, men gick inte. Aldrig mer.

Beställde du från England eller USA? Amazon är väldigt stort och seriöst, låter märkligt att du inte fick dina pengar.

PureWhey
2013-11-17, 22:03
beställde du från england eller usa? Amazon är väldigt stort och seriöst, låter märkligt att du inte fick dina pengar.

+1

Strangerdanger
2013-11-17, 22:09
Beställde du från England eller USA? Amazon är väldigt stort och seriöst, låter märkligt att du inte fick dina pengar.

Det var USA. Jag försökte ta kontakt med säljaren, fick inget svar. Amazon utredde men säljarna kunde inte hittas. *cry*

Ska aldrig beställa något från Amazon.com mer.*grr*