handdator

Visa fullständig version : Rätt kost i samband med träning

hannaeriksson
2013-11-17, 19:17
Hej alla proffs!

Jag tränar idag regelbundet styrketräning samt cardio 3 dagar i veckan men behöver hjälp med kosten för den är ändå a och o! Mitt mål är att gå ner ca 8kg och då inte i muskler utan gevetvis fett! Jag bor idag i Barcelona så utbudet av keso samt kvarg är inte så stort här samt ex Paulina müsli som man är van med i Sverige!

Jag börjar nästa varje dag med att gå upp kl 08, börjar jobbet kl 13, vi har lunch 17.30 och slutar sedan 21! Hur , vad och när bör jag lägga mina måltider? Alla tips uppskattas! Tränar jag jag på morgonen innan jobbet!

R Scarpa27
2013-11-17, 19:20
räkna...
kcal underskott... enkelt, man behöver inte trycka kvarg,kesp och pauluns för man deffar och tränar =/

dock verkar du träna mkt och även mkt cardio som bränner mkt , men iofs är väl målet antagligen vikt förlust och inte bygga???

Toby Asp
2013-11-18, 09:18
Du bör iaf äta en måltid direkt efter träningen. Protein och kolhydrat. Tex kyckling och ris/pasta. Fisk och grönsaker finns ju också. Avocado osv. Vill du räkna så gör det, annars kan du höfta (vilket förmodligen ger en mer ojämn nedgång).

sirmccats
2013-11-18, 20:10
Ta blåbärssoppa eller drickyoghurt på morgonen.
Stor lunch med kyckling eller fisk men snåla på kolhydraterna! En sallad är alltid bäst eller linser.
Middagen(Kvällsmiddagen) : Soppa med bröd eventuellt något mindre. Inte det ultimata att äta mycket på kvällen.

Toby Asp
2013-11-19, 08:52
Ta blåbärssoppa eller drickyoghurt på morgonen.
Stor lunch med kyckling eller fisk men snåla på kolhydraterna! En sallad är alltid bäst eller linser.
Middagen(Kvällsmiddagen) : Soppa med bröd eventuellt något mindre. Inte det ultimata att äta mycket på kvällen.

Mmm blåbärssoppa, sallad och soppa för en person som styrketränar. Bra där!