handdator

Visa fullständig version : Hur funkar det?


KB10
2013-11-17, 01:30
Det är nämligen så att jag börjat styrketräna på gym, och jag vill ha lite hjälp angående träningen, kosten och vilandet.
Jag har kollat över allt men behöver diskutera mina frågor med någon erfaren inom gymbranchen. Jag har hört ganska positivt från vänner angående denna sidan och hoppas ni kan väg leda mig till det rätt, Jag har allt som krävs för att uppnå mitt mål.

Vikt:86
Längd:190
Ålder:20

Har tänkt träna 4 gånger i veckan(+ 2 träningar fotboll ) , 2 muskler grupper varje pass (mån,ons,fre,lör)

Vad ska jag äta? När ska jag äta? hur mycket ska jag äta? behöver jag kosttillskott? Hur mycket vila? ska jag ner i vikt sen bygga eller äta som ett djur och träna som ett djur?

Hur långt tid kan detta ta?
från mullig till ganska stabil kropp med muskelformer.

Jag har ganska mycket muskler men de gömmer sig bakom fettet på bl.a bröstet och magen.

Mitt mål är att få en stabil kropp med synliga muskelformer.

Tack så mycket och jag hoppas ni kan hjälpa mig/ Kare

Theet
2013-11-17, 11:07
Det är nämligen så att jag börjat styrketräna på gym, och jag vill ha lite hjälp angående träningen, kosten och vilandet.
Jag har kollat över allt men behöver diskutera mina frågor med någon erfaren inom gymbranchen. Jag har hört ganska positivt från vänner angående denna sidan och hoppas ni kan väg leda mig till det rätt, Jag har allt som krävs för att uppnå mitt mål.

Vikt:86
Längd:190
Ålder:20

Har tänkt träna 4 gånger i veckan(+ 2 träningar fotboll ) , 2 muskler grupper varje pass (mån,ons,fre,lör)

Vad ska jag äta? När ska jag äta? hur mycket ska jag äta? behöver jag kosttillskott? Hur mycket vila? ska jag ner i vikt sen bygga eller äta som ett djur och träna som ett djur?

Hur långt tid kan detta ta?
från mullig till ganska stabil kropp med muskelformer.

Jag har ganska mycket muskler men de gömmer sig bakom fettet på bl.a bröstet och magen.

Mitt mål är att få en stabil kropp med synliga muskelformer.

Tack så mycket och jag hoppas ni kan hjälpa mig/ Kare

Hej! Vad kul att du ska ta tag i allt. Jag kan ge dig samma tips som jag ger till de som frågar mig IRL om ungefär samma saker. Läs! Engagera dig, det är ingen quickfix som någon annan ska göra åt dig.
Om du verkligen vill ändra ditt liv så är det bra om du sätter dig in i hur kroppen fungerar och all (nåja, nästan) den infon finns på det här forumet, om inte annat så finns det länkar till fler sidor.
Jag hade hyfsade grundkunskaper innan jag hittade hit och jag har läst i många månader, varje fråga jag hade har jag funnit svar på och därigenom har jag lärt mig en massa saker.

Jag tror att det är enkelt att prova via ett "facit" som någon skriver åt dig men det kan nog vara lika enkelt att ge upp eftersom du inte har behövt engagera dig.

Lycka till!