handdator

Visa fullständig version : Stramande känsla och smärta i lår?


fitforfight
2013-11-16, 21:47
Förslag på vad som felas?

Smärtan sitter i vänster lår, känns mest som på framsidan, men även lite mot insidan. Känns inget när jag går/springer (om jag inte gör
någon extrem rörelse), det är bara typ när jag för benet i vinkel.
Tex när jag ligger på rygg, har bena böjda uppåt med stöd i underlaget. För båda benen åt vänster i samma vinkel, roterar bara nedre delen
av kroppen, sen för jag tillbaka högerbenet uppåt och låter vänster ben ligga kvar, det är då det gör ont. Känns lite som att det stramar
smärtsamt. Om jag gör detta några gånger, så minskar smärtan, men är tillbaka nästa gång.

En annan gång jag känner smärtan, men då inte lika skarp är när jag motionscyklar. Det känns lite stramt, gör lite ont och blir värre om
jag inte sträcker på benet, lite av en obehagskänsla, men så fort jag sträcker på benet så försvinner smärtan och jag kan cykla vidare
utan känningar. Har någon gång upplvet att något har "knäppt" till i benet när jag sträcker på det (ej knät/höft, utan i själva lårbensområdet),
men väldigt svagt.

Kan även ibland känna av smärtan när jag för benet i sittande ställning upp på andra benet. Själva momentet att lyfta
benet i vinkel upp på andra benet gör ont.

Har inte så stora problem av detta än iaf, men försöker ändå lösa det. Har provat olika strechövningar, men någon som
har ett förslag på vad det kan bero på? Känns inte som om det direkt skulle sitta muskulärt, när jag styrketränar känns
inget om jag inte för benet i vinkel som jag tidigare förklarat. Kan det vara någon sena som hakat sig på något sätt
om det alls är möjligt?

Förslag på vad man kan göra själv innan man kontaktar proffessionell.