handdator

Visa fullständig version : Smalfet - vad göra?


Zemme
2013-11-16, 20:01
Tjena, folket!
Under 6 månader har jag legat i kaloriunderskott vilket har lett till att jag har gått ner 8 kg. När jag började min viktminskning, så var jag smalfet och detta har blivit bättre nu med tanke på att fettet runt magen (och armarna, tyvärr) har minskat, men det är fortfarande en bit kvar till att få bort kroppsfettet.
Nu står jag inför ett osäkert val på vad jag ska göra för att främst få bort kroppsfettet, främst på magen, på ett effektivt sätt. Har tittat på YouTube-klipp där det rekommenderas att man ligger i energibalans, alltså varken överskott eller underskott i kalorier, styrketränar hårt och utför cardio en gång i veckan.
Jag vill inte fortsätta gå ner i vikt då risken är att jag kommer få armar lika tjocka som spagetti och om jag bulkar, är jag rädd att det kommer bildas mer fett på just magområdet.
Här är min form idag: http://i42.tinypic.com/w8b0x1.jpg

Vad rekommenderar ni som har varit smalfeta förut och som har erfarenhet av detta? Ska jag pröva att ligga i energibalans under en viss period eller ska jag bulka istället?
Tacksam på förhand!

knuckles
2013-11-16, 20:42
Ibland måste man våga lägga på sig lite fett för att bygga muskler. Skulle ligga på balans eller bulka.

Fjrebqll
2013-11-17, 11:22
Det beror ju givetvis på vad dina mål är. Skulle jag varit i din situation skulle jag fortsatt med kaloriunderskott och styrketräning tills jag nått lägre fettprocent för att därefter lägga mig på balans eller litet överskott och bygga därifrån. Det är dock som sagt vad jag hade gjort.

Notten
2013-11-17, 11:40
Dina armar är inte en bra anledning att inte fortsätta gå ner i vikt.

Fru_Flisa
2013-11-19, 22:32
Skulle inte välja att aktivt överäta om jag var du, särskilt om du är barn/ung. Du har endel fett kring magen som inte ser bra ut (inte estetiskt menat).