handdator

Visa fullständig version : Marathon


-xR-
2004-03-10, 22:04
Tjena!

Jag har funderat lite på att ställa upp i Sthlm Marathon nu till sommaren. Dock är det så att jag är i väldigt kass form kondismässigt men undrar ifall det är svårt att komma i god form så man kan klara loppet utan att behöva gå. Har ni erfaranheter så tveka inte med att dela med er!

Mvh Emil

Jax
2004-03-10, 22:11
http://www.marathon.se

Välj träning i menyn till vänster. Där kan du läsa en massa artiklar. Det finns även träningsprogram för marathonlöpning. Du väljer själv på vilken nivå du vill ligga.

Sen kan jag föreslå www.puls.se som är ett mycket trevligt forum för oss lite med konditionsinriktade.

Lycka till på maran. Själv tänker jag ta min första mara nu i sommar.

MasterChief
2004-03-10, 22:44
Originally posted by -xR-
Tjena!

Jag har funderat lite på att ställa upp i Sthlm Marathon nu till sommaren. Dock är det så att jag är i väldigt kass form kondismässigt men undrar ifall det är svårt att komma i god form så man kan klara loppet utan att behöva gå. Har ni erfaranheter så tveka inte med att dela med er!
Mvh Emil

Att snabbt träna upp kondisen så man orkar lunka runt maran är inga problem, men med den korta tid som är kvar är det tveksamt om din strukturella vävnad kommer må bra av det. Det föreligger risk för problem med knän, benhinnor och hälsenor...Se till att få upp distansen så fort som möjligt för att vänja kroppen. Att bara kubba milen fungerar inte något vidare! *good luck* :thumbup:

Tanman
2004-03-11, 11:06
"kass" är din form idag då? Svårt att rek. något annars..