handdator

Visa fullständig version : Hur lat är du?


Heddaway
2013-11-16, 10:01
är du extremt lat? hobby-latis? superhurtig? mittemellan-lat?

släng upp nåt exempel:D


personligen hatar jag att gå till saker och ting om jag måste så tar titt som tätt bilen fast det är typ 500 m att gå.

Diomedea exulans
2013-11-16, 10:03
En gång skulle jag kliva ut ur bilen, och säkerhetsbältet hängde utanför dörren när jag stigit ut. Jag var för lat för att lyfta på säkerhetsbältet, så jag stängde istället igen dörren extra hårt för att vara säker på att den skulle stängas över bältet.

Olegh
2013-11-16, 10:22
Jag är så lat att jag alltid försäkrar mig själv om att saker görs på ett sådant sätt att jag minimerar risken för framtida extraarbete.

Jag ser det som den mer avancerade varianten av "minsta motståndets lag".

Alexton
2013-11-16, 10:23
Jag säger som min 84åriga mormor "jag är inte lat, jag är bekväm av mig" :D

eternallord
2013-11-16, 10:23
Jag hoppar mellan extremer. I onsdags så vaknade jag vid 7 på morgonen, var i skolan mellan 8-17, åkte raka vägen till Malmö och såg Parkway Drive som innehöll både headbanging och stage diving, därefter hoppade jag på tåget till Köpenhamn och jobbade natt mellan 23-7, åkte hem och powernappade i en timme, gick upp och körde en heldag till i skolan.

Förra torsdagen så vaknade jag 10, insåg att jag inte hade några jätteakuta saker i skolan, så jag somnade om till 12, vandrade ner till ICA och köpte en påse gifflar och lite kakor som jag krängde halvsovandes framför TBBT/South Park/Ultimate Fighter och sen somnade jag om igen.

Det gäller att hitta balansen tror jag. Det är scenarion som i det översta stycket som gör att man verkligen kan njuta av och känna att man "förtjänat" scenariot i det andra stycket.

Duran
2013-11-16, 10:29
Skulle nog må bättre om jag vore latare. Jobbar över ibland utan betalt för att jag vill att saker ska se ut på ett visst sätt. Har fått analysera min hemmastädning för att hitta sätt att göra det mindre noga. Vill gärna göra min egen vaniljsås till äppelpajen, annars känns det slappt och fuskigt.

XXXL
2013-11-16, 10:41
Jag är lat i kombination med att jag är glömsk, så saker och ting blir typ aldrig gjorda när de borde bli.

aijou
2013-11-16, 10:50
Idag känner jag mig sjukt lat. Jag har en hel lista (ja, jag skriver "To do-listor".) med saker som ska göras, men istället för att ta tag i det så sitter jag vid datorn och prokrastinerar. cofffee


Nää, nu är det dags att göra lite nytta. :whipped:

iddqd
2013-11-16, 10:53
Jättelat. Orkar inte skriva beskrivning nu men jag är nog latast på forumet.

LeBron
2013-11-16, 10:58
Jag är så lat att jag inte orkade uppdatera mitt BankID förrän för 1h sen (sista dagen), har fått en liten pop-up varje gång jag loggat in online den senaste månaden. Allt jag behövde göra var klicka på "Beställ nytt --> Bekräfta" O.O

mela
2013-11-16, 11:17
Jag är sådär dumlat. Vill helst parkera på parkeringen närmast ingången till gymmet och kan cirkulera länge för att få den platsen och slippa gå typ 50m.

Pzorz
2013-11-16, 11:22
Är inte lat i fysisk mening - Har inga problem att gå lite längre osv..
När det däremot kommer till vardagssysslor som städning, eller andra direkta ärenden så har jag en tendens att känna att de är mindre viktiga än de faktiskt är.

Duran
2013-11-16, 11:26
Jag är förvånad över att det är så många latmaskar här, hade trott att ni skulle ha mer OCD än så.

Diomedea exulans
2013-11-16, 11:46
Jag har kommit på att jag är en mänsklig Engelsk mastiff. Jag är lat, blyg, snäll, har dåliga leder och dreglar mycket.

Knatcharn
2013-11-16, 11:52
Jag är lat gamer men sporadiskt energisk och drar ut på promenader. xD

gustafffsson
2013-11-16, 11:58
Jag är jävligt lat orkar inte ge nå exempel dock...

BlötSnö
2013-11-16, 12:00
Jag är förvånad över att det är så många latmaskar här, hade trott att ni skulle ha mer OCD än så.

Selektiv OCD.
Den sparkar igång när jag lämnar bostaden...

Ibland är det jobbigt att gå de 15 metrarna från köket till vardagsrumssoffan två gånger för att få dit all mat/dryck/bestick/annat som skall göra måltiden komplett. Så jobbigt att jag funderar på att köpa en bricka.

spoonchest
2013-11-16, 12:19
Hörde på radion imorse om David Druid som är så lat att han vid behov av diskning, inte orkat plocka ur den rena disken först utan stoppat i det han behövt och låtit den rena disken gå med en gång till.

Ponde
2013-11-16, 12:32
Otroligt lat när det gäller skolarbeten, många av de obligatoriska kurserna är s.k. "allmänbildning" som man ändå inte har någon nytta av om man nu inte vill studera inom det området (ex. biologi, religion, geografi, historia) och detta bara förvärrar prokrastinationsviljan.

Kan sitta 3 timmar vid datorn och läsa om intressanta personer/händelser/ideologier och bilda mig, eller läsa en bok, men om jag TVINGAS göra något (skoluppgifter) så sjunker intresset direkt till noll...:d

Har idag 4 skoluppgifter att göra, får si om det blir av att göra något alls nu då polarna snart kommer hit för att spela lite xbox *gah!*.

XXXL
2013-11-16, 13:08
Jag lagar mycket mat i ugnen, och har köksredskap/maskiner som gör så jag behöver göra så lite som möjligt, riskokare, potatisskalare, äggkokare e.t.c

Jag kan egentligen laga mat, och när jag väl orkar göra något så blir det riktigt bra. Men jag antar att jag är för bekväm (lat) av mig...

Skulle aldrig kunna gå så lågt som papptallrikar för att slippa diska, men det är nog för att jag är snål också.

4623
2013-11-16, 13:11
Jag lagar mycket mat i ugnen, och har köksredskap/maskiner som gör så jag behöver göra så lite som möjligt, riskokare, potatisskalare, äggkokare e.t.c

Jag kan egentligen laga mat, och när jag väl orkar göra något så blir det riktigt bra. Men jag antar att jag är för bekväm (lat) av mig...

Skulle aldrig kunna gå så lågt som papptallrikar för att slippa diska, men det är nog för att jag är snål också.

Själv undviker jag köksredskap i största möjliga mån för att slippa disk.

Strangerdanger
2013-11-16, 13:16
Är personligen flitig. Tackar mina föräldrar som har tränat mig från en yngre ålder, det har kommit till nytta. Däremot är min bror riktigt lat.

r1kkie
2013-11-16, 13:17
Är så lat att jag inte orkar ge ett exempel...

XXXL
2013-11-16, 13:26
Själv undviker jag köksredskap i största möjliga mån för att slippa disk.

Diskmaskin :rolleyes:

4623
2013-11-16, 13:30
Diskmaskin :rolleyes:

Tar 10s att diska en tallrik. Jobbigare att sätta i, starta och plocka ur en diskmaskin. Sen lite fördisk på det. ;)

Hackenschmidt
2013-11-16, 14:07
Inte så lat, förutom när det gäller att stiga upp "tidigt" när jag är ledig.

filmjölk
2013-11-16, 14:10
Jag är så lat att jag ibland inte vill stå upp för att bicepscurla i kabelhissen. Då tar jag en träningsbänk till kabelhissen och ligger ner som en strandad och curlar.

XXXL
2013-11-16, 14:46
Tar 10s att diska en tallrik. Jobbigare att sätta i, starta och plocka ur en diskmaskin. Sen lite fördisk på det. ;)

Inte för mig, sen är det ju ett arbete i att diska för hand.

Tricklew
2013-11-16, 14:49
Gnn