handdator

Visa fullständig version : börja träna igen! hjälp tack!

adlan
2013-11-15, 19:40
Tjena!
Är idag 18 år, och tänkte börja träna igen!
Men tänkte först berätta lite om mig själv!

Har haft en tuff uppväxt sen jag var lite, inget jag vill gå in djupare på! Men det ledde till ett psykiskt dåligt mående och det måendet har utspelat sig på flera olika sätt/symtom men ett symtom jag fick var att jag blev deppig och detta ledde till aptit löshet och kraftig vikt ned gång!
Man kan nästan kalla det en sort ätstörning men ändå inte, psyk kallar det för destruktivt beteende och depression , som gör att jag gjort/gör så när jag mår dåligt!
Men nu till sak, tränade innan mitt vikt ras 5 ggr i veckan varav 1- ggr 2 pass per dag. Tränade thaiboxning/mma 4 ggr i veckan och gym 2 och utöver det nån for av cardigo 2 ggr i veckan!
Vill nu tillbaka dit och må bra och ha roligt men vet inte hur jag ska börja! Har idag en sjukt låg vikt och är under viktig!
Men är så sugen på att komma upp i vikt, så tänkte att styrke ttäning är nått att börja köra lite försiktigt så jag kan bygga upp muskelmassa jag förlorat under svältperioder jag haft under mina depressioner!
men som sagt någon som har lust att ge lite råd/tips mm på hur man kan börja, och hur man kan gå upp i vikt på ett bra och hälsosamt samt cleant sätt! Då med både mat och träning?
Hur ska/mycket ska jag träna och äta mm?

Om ni undrar nått annat om mig eller så så säg bara till, men hoppas ni förstår vad jag menar och vill ha hjälp med!

Är som sagt 18 årig kille182 cm väger väll idagsläget ca 50 och innan detta viktras var jag på 58 kg!
För övrigt går jag i skolan, pysslar lite hemma med vardagas sysslor som måste göras, sitter lite vid datorn, ibland polare när jag inte är i en dålig period/fas!
hoppas någon kan hjälpa mig, för vill komma framåt och bli bättre skäms över mig själv just nu :(
Tack så länge

R Scarpa27
2013-11-15, 21:37
för lite mat gör dig mer deppig och orkeslös såklart.
testa börja äta mer, plussa upp fette, kolhydrater osv osv.

cleant sätt för dig är ät all du är så underviktig till din längd, ät kaloririkt iaf... mkt nyttigt där som avokado,nötter, olja,grädde smör, pasta, ris.

choklad? chips? lite då och då. e ju gott.
bärs, mjölk, och juice.

fett är gott året runt och finns inget onyttigt bara dålig variation och dumma tankar.

käka egentligen allt , dock inga lightprodukter och låg kcals bantar produkter det är ju definitivt inte nyttigt för dig om du ska plussa upp på överskott.

så kommer både ork , energi & nya positivare tankar...

amini
2013-11-15, 22:12
stäng in dig själv 2-3 dagar utan mobil, dator, tidning, bok och tänk
du hittar lösningen till alla dina problem sen ska du verkställa de oxå