handdator

Visa fullständig version : VM-Playoff: Portugal - Sverige, 15 November


maskerman
2013-11-15, 17:24
Såg ingen annan tråd om denna ödesmatch, så varför inte starta en där vi kan diskutera matchen, startelvan, betta på resultat och annat relevant!

Jag tippar på 3-2 till Portugal, 2 mål av CR7, ett av Mouthino, ett av Martin Olsson och ett av Zlatan.

Startelvan är kass imo. 3/4 backar är under all kritik, Elm och Källström levererar ytterst sällan... hade varit bättre med Taco på planen.

Någon som sittet vid en dator kan gärna posta respektive lags startelvor! Låt snacket flöda


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Alfers
2013-11-15, 17:49
Nej.

smolk
2013-11-15, 17:58
Tror 3-1 till Portugal även om jag såklart hoppas på något annat. Håller med om att startelvan är kass

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Frantic
2013-11-15, 18:00
Jag har haft ont i magen av nervositet sen imorse.

Jag gillar inte heller att Anders inte får spela. Elm har haft det riktigt svårt i landslaget så det är verkligen upp till bevis nu.

Frantic
2013-11-15, 18:02
Sveriges uppställning

Andreas Isaksson
Mikael Lustig, Per Nilsson, Mikael Antonsson, Martin Olsson
Sebastian Larsson, Rasmus Elm, Kim Källström, Alexander Kacaniklic
Zlatan Ibrahimovic, Johan Elmander.

Akerhage
2013-11-15, 18:08
Hoppas vi förlorar med endast 1 mål. Chansar på att det blir 1-0 till Portugal och att vi vinner hemma sedan med 2-0.

awesomooo
2013-11-15, 18:13
Va fan. Sverige är underdogs och det känns ändå acceptabelt att förlora mot Portugal. Hade varit mer nervös när det väl börjar om Swe hade spelat mot Grekland, Ukraina eller Kroatien istället...

supercharge
2013-11-15, 18:14
Det är rätt pinsamt hur usla Sverige är numera. Till skillnad mot hur det ibland beskrivs i media så är inte Portugal någon one man show. De har åtminstone namnkunniga spelare som Moutinho, Pepe, Coentrao, Nani o.s.v vid sidan av Ronaldo.

Hur många spelare har Sverige i Real Madrid? Eller något annat storlag värt namnet?

Shqypnia
2013-11-15, 18:22
Det kommer att bli svårt ikväll, men har vi kommit ända hit så tar vi oss hela vägen. Portugal är ett bra lag men folk överdriver. De är inte så bra. En eventuell svensk vinst blir svårt. Ett kryss däremot är fullt möjligt och något jag tror och hoppas (utöver vinst) på.

shadowfire
2013-11-15, 18:42
Va fan. Sverige är underdogs och det känns ändå acceptabelt att förlora mot Portugal. Hade varit mer nervös när det väl börjar om Swe hade spelat mot Grekland, Ukraina eller Kroatien istället...

true that, men jag tycker vi är lite för lite underdogs.... Sverige spelar alltid bäst efter att ha fått arslet uppsmiskat på läktaren med typ 3-0 i rektum, då börjar det hända saker o ting. Nu finns det lite FÖR mycket tilltro till att vi faktiskt kan ta poäng ikväll, så det är som bäddat för förlust.

shadowfire
2013-11-15, 18:45
Det ultimata hade varit att ta en poäng ikväll iaf, antingen genom tråkigt 0-0-spel eller typ gå för 1-1 eller så (jag är tråkig nog och tror inte på vinst), men jag tycker media beskriver Zlatans roll som lite överdriven. Han är bra, men ska vi ta oss till VM så är det dags för resten av laget o damma av hatten, kamma luggen, kratta rövskägget o vakna till. Min nervositet är mest att backlinjen av rädsla fokuserar på Ronaldo o glömmer bort att Portugal har flera offensiva spelare som är riktigt giftiga.

Vänder man på det myntet hoppas jag att Portugal gör samma misstag o lägger allt fokus på Zlatan och att t.ex. Alexander eller Sebbe får komma loss än mer.

Frantic
2013-11-15, 18:54
Hoppas att Anders kommer in i halvlek. Hoppas för allt i världen att Ola Svensson inte kommer in. Hoppas att backarna inte gör något juniormisstag och bjuder dem på ett skitmål. Hoppas att Zlatan är lika bra som vanligt.

För övrigt är det ett ganska pissigt läge. Jag hade gärna sett båda lagen i VM.

bigtraps
2013-11-15, 18:54
Det är rätt pinsamt hur usla Sverige är numera. Till skillnad mot hur det ibland beskrivs i media så är inte Portugal någon one man show. De har åtminstone namnkunniga spelare som Moutinho, Pepe, Coentrao, Nani o.s.v vid sidan av Ronaldo.

Hur många spelare har Sverige i Real Madrid? Eller något annat storlag värt namnet?

Sverige är väl ungefär på den nivå dom brukar vara

Frantic
2013-11-15, 18:55
Sverige är väl ungefär på den nivå dom brukar vara

Backlinjen är sämre än på väldigt länge.

NickFisher
2013-11-15, 18:58
Kacaniklic och Ibra kommer göra jobbet ikväll!
1-1 tippar jag.

shadowfire
2013-11-15, 18:58
Hoppas att Anders kommer in i halvlek. Hoppas för allt i världen att Ola Svensson inte kommer in. Hoppas att backarna inte gör något juniormisstag och bjuder dem på ett skitmål. Hoppas att Zlatan är lika bra som vanligt.

För övrigt är det ett ganska pissigt läge. Jag hade gärna sett båda lagen i VM.

Ja eller tvärtom, det låter galet men jag ser hellre att sverige ligger under med flera mål än med bara ett... lär få äta upp det men tydligen är det Viking Power så fort vi riskerar att bli riktigt förnedrade, då först vaknar krigarinstinkten till.

En 0-1 förlust vid 90 min känns sådär, även om det givetvis blir lättare att hämta upp än en 0-3 förlust inför hemmaplan. Men ett 0-2 underläge i halvtid är ju som o fira 4-3 i slutminut numera :P

Backlinjen är sämre än på väldigt länge.

ja

r1kkie
2013-11-15, 19:07
3-0 borta, 0-3 hemma :(

Mouline
2013-11-15, 19:31
3-1 Torsk borta,
5-2 Hemma
Tot 6-5 Swea

speedy83
2013-11-15, 19:31
Det är rätt pinsamt hur usla Sverige är numera. Till skillnad mot hur det ibland beskrivs i media så är inte Portugal någon one man show. De har åtminstone namnkunniga spelare som Moutinho, Pepe, Coentrao, Nani o.s.v vid sidan av Ronaldo.

Hur många spelare har Sverige i Real Madrid? Eller något annat storlag värt namnet?

Tycker inte vi är så dåliga ändå sett ur ett stora perspektiv, vi är ett litet land med tuff grupp (Europa) är väl backlinjen som är något sämre än vad man hoppats. Sett till vårt lilla land är vi ganska ok tycker jag.

Hur bra är Portugal på hockey tex :D

arthax
2013-11-15, 19:36
In med Wernblom och kapa christiano!

maattee10
2013-11-15, 20:32
portugal - sverige 1 - 2

c.ronaldo - z.ibrahimovic, a.kacaniklic

strikt
2013-11-15, 20:56
svenskaspels sändning suger fan getpung, någonstans där det finns bättre?

awesomooo
2013-11-15, 21:15
Swe skapade ändå lite! Men kan inte den där jävla orkestern på läktaren bara hålla käften.

Lasse Kongo
2013-11-15, 21:33
Swe skapade ändå lite! Men kan inte den där jävla orkestern på läktaren bara hålla käften.

Exakt!

Så det blir som på Friends Arena, jag har varit där vid fullsatt, kändes som ett derby mellan Lasses Detektiver Bjärup vs Mjölners Vikings Brytköping med 34 pers på läktaren!

Tacka vet jag lite stämning precis som det är idag.

Go La Svecialaaa!

VikG
2013-11-15, 21:39
Ök spyr nästan fan va nervöst

awesomooo
2013-11-15, 22:04
Exakt!

Så det blir som på Friends Arena, jag har varit där vid fullsatt, kändes som ett derby mellan Lasses Detektiver Bjärup vs Mjölners Vikings Brytköping med 34 pers på läktaren!

Tacka vet jag lite stämning precis som det är idag.

Go La Svecialaaa!

hahah, men nu får dom fan sluta spela på sina jävla trumpeter. Kan inte alla på friends stå och spela fiol nästa match så får dom höra hur jävla jobbigt det är.

awesomooo
2013-11-15, 22:19
Tidsfråga tills Portugal gör mål alltså.

Där kom den!

Åsberg
2013-11-15, 22:23
Vad står det nu? 0-0?

awesomooo
2013-11-15, 22:26
1-0 till Portugal

Oljeblixten
2013-11-15, 22:45
Gick ungefär som jag trodde.

smolk
2013-11-15, 22:45
Helvete

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

awesomooo
2013-11-15, 22:46
Ah blir ju inget VM i alla fall. Sverige får kompensera med mycket guld i OS istället!

speedy83
2013-11-15, 22:48
Synd men bättre än väntat tycker jag.

LeBron
2013-11-16, 01:39
Ah blir ju inget VM i alla fall. Sverige får kompensera med mycket guld i OS istället!

Vadå inget VM? 0-1 är ju inte omöjligt att vända på hemmaplan.

HMS Laestander
2013-11-16, 05:41
Tycker vi spelade skitdåligt idag. Hade egentligen bara två chanser: Lustigs inlägg till Zlatan som precis gick utanför, samt Källströms frispark. Resten var bara Portugal mot Sveriges försvar. Isaksson riktigt bra idag, synd på 1-0-målet som kom vid ett ologiskt tillfälle. Tur att vi slapp 2-0.

Tror vi blir överkörda på Friends, tyvärr. Drömmen om VM dog när vi torskade mot Tyskland..

LeBron
2013-11-16, 07:34
Tycker vi spelade skitdåligt idag. Hade egentligen bara två chanser: Lustigs inlägg till Zlatan som precis gick utanför, samt Källströms frispark. Resten var bara Portugal mot Sveriges försvar. Isaksson riktigt bra idag, synd på 1-0-målet som kom vid ett ologiskt tillfälle. Tur att vi slapp 2-0.

Tror vi blir överkörda på Friends, tyvärr. Drömmen om VM dog när vi torskade mot Tyskland..

Lugn nu, var bara en sådär 31 år sen vi vann mot Portugal på hemmaplan :D

Akerhage
2013-11-16, 07:38
Hoppas vi förlorar med endast 1 mål. Chansar på att det blir 1-0 till Portugal och att vi vinner hemma sedan med 2-0.

Fan borde tippat!

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk

Dreas
2013-11-16, 08:48
Målet kom efter stämplingen va? Jag tänkte på det inatt, ska inte Isaksson ut där?

Frantic
2013-11-16, 09:30
Vadå inget VM? 0-1 är ju inte omöjligt att vända på hemmaplan.


Omöjligt är det absolut inte men betänk att försvaret spelade bättre än vad de gjort på riktigt länge och mittbacksparet har aldrig spelat så bra ihop innan. Mikael Lustig, som enligt min åsikt normalt sett är helt värdelös, gjorde en grym match och stoppade Ronaldo gång på gång. Trots jätteinsatsen av svenska försvaret gjorde Portugal mål, genom just Ronaldo, och det är svårt att tro att vi ska lyckas hålla nollan nästa gång. Om vi ska göra mål måste vi ju våga mer framåt och med mer öppna ytor blir Ronaldo ännu farligare. Gör de mål så måste ju vi göra 3 för att vinna.

Man ska inte bli lurad av att vi endast förlorade med ett mål. Ett 2-1 resultat hade varit så vansinnigt mycket bättre än 1-0.

Tomas W
2013-11-16, 09:52
Var väldigt imponerad över Sveriges spel, ffa i första. Surt med målet med hängde i luften efter nästintill konstant press emot Isaksson. Hoppas på en bra urladdning på tisdag, inte omöjligt men kommer bli tufft att få till 2 mål.

Frantic
2013-11-16, 09:59
Hoppas på en bra urladdning på tisdag, inte omöjligt men kommer bli tufft att få till 2 mål.

Jag tror inte heller att det är omöjligt att göra 2 mål. Men att göra 2 mål och samtidigt hålla nollan blir nog övermäktigt. Hoppas att Ronaldo stukar foten nu i helgen.

Tomas W
2013-11-16, 10:05
Jag tror inte heller att det är omöjligt att göra 2 mål. Men att göra 2 mål och samtidigt hålla nollan blir nog övermäktigt. Hoppas att Ronaldo stukar foten nu i helgen.

Annars får vi hoppa på ett mål på ordinarie och sedan stänka dit den i förlängningen till jublet på Friends arena.

LeBron
2013-11-16, 11:00
Omöjligt är det absolut inte men betänk att försvaret spelade bättre än vad de gjort på riktigt länge och mittbacksparet har aldrig spelat så bra ihop innan. Mikael Lustig, som enligt min åsikt normalt sett är helt värdelös, gjorde en grym match och stoppade Ronaldo gång på gång. Trots jätteinsatsen av svenska försvaret gjorde Portugal mål, genom just Ronaldo, och det är svårt att tro att vi ska lyckas hålla nollan nästa gång. Om vi ska göra mål måste vi ju våga mer framåt och med mer öppna ytor blir Ronaldo ännu farligare. Gör de mål så måste ju vi göra 3 för att vinna.

Man ska inte bli lurad av att vi endast förlorade med ett mål. Ett 2-1 resultat hade varit så vansinnigt mycket bättre än 1-0.

Bara hoppas vi lyckas hålla nollan och trycka in ett mål sen ta dom på straffar :D

HMS Laestander
2013-11-16, 13:37
Målet kom efter stämplingen va? Jag tänkte på det inatt, ska inte Isaksson ut där?

Yes. Målet kom efter stämplingen. Han kanske skulle gått ut, vad vet jag, känns dock inte som vi har någon större ersättare att plocka in i en sådan viktig match och intrycket var att Isak inte ville byta ut. Kollar man sekvensen som resulterar i mål så är han dock påväg ut på inlägget, stannar till (kanske för foten, kanske inte) och sen är det öppet mål för största skämtet på hela planen.

Omöjligt är det absolut inte men betänk att försvaret spelade bättre än vad de gjort på riktigt länge och mittbacksparet har aldrig spelat så bra ihop innan. Mikael Lustig, som enligt min åsikt normalt sett är helt värdelös, gjorde en grym match och stoppade Ronaldo gång på gång. Trots jätteinsatsen av svenska försvaret gjorde Portugal mål, genom just Ronaldo, och det är svårt att tro att vi ska lyckas hålla nollan nästa gång. Om vi ska göra mål måste vi ju våga mer framåt och med mer öppna ytor blir Ronaldo ännu farligare. Gör de mål så måste ju vi göra 3 för att vinna.

Man ska inte bli lurad av att vi endast förlorade med ett mål. Ett 2-1 resultat hade varit så vansinnigt mycket bättre än 1-0.

Mm, precis. Vi kommer förmodligen behöva MINST tre mål på Friends. Ingen omöjlighet i sig, men jag tror nog inte man ska ha för höga förväntningar heller...

Macroman
2013-11-16, 14:46
Nu blir det oerhört tufft. Väldigt synd att vi inte lyckades hålla 0-0. Tycker väl oxå att CR borde haft rött med tanke på hur han höll på. Som sagt det finns en risk att vi måste göra 3 mål.

Så här tror jag tyvärr det blir. Sverige spelar bra och för delvis matchen och skapar en hel del. Portugal kontrar in 0-1 och sen är det godnatt.