handdator

Visa fullständig version : Öm i axeln efter bröstpass


guden2010
2013-11-15, 14:05
Varje gång jag kör bröst
Bänkpress lutande hantelpress cabelflyes, får jag dagen efter inte ont men om jag trycker på axeln så känns det som ett blåmärke

det är inget som hindrar min träning, men undrar varför det blir så och är orolig att det ska utvecklas så det gör att jag inte träna eller får smärtor vid träning

Raxo
2013-11-15, 23:38
Man använder framsidan av axeln i många pressarövningar så det kan mycket väl va träningsvärk, men om det blir värre borde du söka upp en naparat då det inte är kul att skada axeln!

wilhelmblomgren
2013-11-15, 23:49
Man använder framsidan av axeln i många pressarövningar så det kan mycket väl va träningsvärk, men om det blir värre borde du söka upp en naparat då det inte är kul att skada axeln!

+1

Jag tror du nämnde allt jag tänkte skriva.

Ristretto
2013-11-16, 00:04
Var på axeln gör det ont?

Kotten
2013-11-16, 00:50
Kör du mycket baksida axlar ?, dom flesta jag känner som har problem med axlarna i pressövningar slarvar med träningen av baksidan, facepulls, rotatorcuffsövningar och stretching brukar lösa dom flesta axelproblem som inte hunnit bli stora problem, det är min erfarenhet

Bryggan
2013-11-16, 08:55
Kör du mycket baksida axlar ?, dom flesta jag känner som har problem med axlarna i pressövningar slarvar med träningen av baksidan, facepulls, rotatorcuffsövningar och stretching brukar lösa dom flesta axelproblem som inte hunnit bli stora problem, det är min erfarenhet+1
Det jag vill lägga till att överlag så verkar många slarva med träningen av axlarna. Många vill kunna pressa hur mycket som helst i bänk men de har inte axlarna för det.
Träna axlarna!!

amini
2013-11-16, 10:05
en grej som jag testat är att värma upp baksida axeln, funkar.
men tilläggas att när jag ska köra tyngre fr jag ändå lite besvär så det blir hantlar.
tyvärr har inte gymmet över 40 kg hantlar så jag har fastnat i bröstpress

sigill
2013-11-16, 10:18
Brukar köra se till att värma upp rotatorcuffarna med hantlar, och även göra något lättare set utav dips innan jag kör bänkpress. Dipsen värmer upp axlarna också.