handdator

Visa fullständig version : marklyft


Toker
2004-03-10, 21:26
tjena har nyligen börjat med marklyft igen efter en tids uppehåll och har tidigare kört 20repare i den övningen men nu har ja gått över till lågvolym och vikterna verkligen flyger upp,

gått från ca 110x15 till 145x8 sista rygg passet "detta på 3½vecka" och tänkte bara höra om de är nån fara att lassa på mer vikt tänkte ifall att senor och liggament kanske inte hinner utvecklas isamma snabba takt som musklerna ?

testade även förskoja skulle bara på 170kg idag "inte ryggdag" och de gick utan några problem, är de lungt om man maxar varje rygg pass eller kan de vara skadligt på nåt sätt ?

när jag ändå håller på hur viktigt tycker ni att de är med bälte i den här övningen för tillfället kör jag utan och tycker de känns ganska bra, men kommer ja bygga jättebuk om jag inte använder bälte ?


over and out

Otto GROV
2004-03-10, 21:37
maxa varje ryggpass i marken är nog ingen höjdare. man behöver ju väldigt lång återhämtning efter marken därför kan det nog va bra att kanske hoppa över marklyften o köra den varanan vecka ibland men de är en jävligt bra övning.