handdator

Visa fullständig version : Förkylning som gick över till feber m.m


BERZEERK
2013-11-14, 00:25
Tjena kolo! :)

Jag har varit ute och festat i 12 dagar irad. På flygplanet hem var jag förkyld och hostig. Jag hade ingen smärta i halsen, möjligtvis samma dag som jag flög, men den smärtan släppte när jag hade vaknat till!

Iaf, kunde inte missa gymmet mer, så efter att ha rest i ca 20 timmar (inkl väntetider)så var jag riiiktigt trött. Det slutade med att jag tog en PWO och gick till gymmet och körde ett renodlat ryggpass. Passet var ganska lätt, inget set till Failure. Jag vaknade upp idag och mådde helt OK, drog till gymmet och körde ett renodlat bröstpass. Bröstpasset gick också helt OK! Jag fick visserligen hosta vid puls. När jag sedan kom hem från bröstpasset så börja jag känna mig trött och typ frusen/varm. Nu senare på kvällen (runt 22) så började jag frysa ganska skapligt! Blev jävligt skitnödig också så blev att ockupera badrummet i 10 minuter. Sedan 22:00 har jag haft odens rännskita 4 ggr (nu är klockan 01:00) Har sovit under tiden, vaknat av att jag måste skita helt enkelt. Fryser också!

Är det något man bör känna till? Kan det vara så att jag har tränat till mig febern och diarren?

Tack för er tid! :)

tjing
2013-11-14, 00:29
Boka tid på vårdcentral.

Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen först t ex om du vill.

envisgryn
2013-11-14, 08:59
Tjena kolo! :)

Jag har varit ute och festat i 12 dagar irad. På flygplanet hem var jag förkyld och hostig. Jag hade ingen smärta i halsen, möjligtvis samma dag som jag flög, men den smärtan släppte när jag hade vaknat till!

Iaf, kunde inte missa gymmet mer, så efter att ha rest i ca 20 timmar (inkl väntetider)så var jag riiiktigt trött. Det slutade med att jag tog en PWO och gick till gymmet och körde ett renodlat ryggpass. Passet var ganska lätt, inget set till Failure. Jag vaknade upp idag och mådde helt OK, drog till gymmet och körde ett renodlat bröstpass. Bröstpasset gick också helt OK! Jag fick visserligen hosta vid puls. När jag sedan kom hem från bröstpasset så börja jag känna mig trött och typ frusen/varm. Nu senare på kvällen (runt 22) så började jag frysa ganska skapligt! Blev jävligt skitnödig också så blev att ockupera badrummet i 10 minuter. Sedan 22:00 har jag haft odens rännskita 4 ggr (nu är klockan 01:00) Har sovit under tiden, vaknat av att jag måste skita helt enkelt. Fryser också!

Är det något man bör känna till? Kan det vara så att jag har tränat till mig febern och diarren?

Tack för er tid! :)

Hur tänker du nu egentligen? Du visar tydliga symtom på sjukdom och väljer att fråga här på Kolozzeum vad det kan vara i stället för att vända dig till sjukvården?

PowPow
2013-11-14, 09:21
Springer folk till vårdcentralen så fort de blir sjuka? Tro fanken att man hör om långa kötider :D

Lite magsjuka/diarré och förkylning/feber i några timmar eller en natt hade jag inte gått till vårdcentralen för. Det går antagligen över. Men det är ju bara jag.

Holmeros
2013-11-14, 09:30
Springer folk till vårdcentralen så fort de blir sjuka? Tro fanken att man hör om långa kötider :D

Lite magsjuka/diarré och förkylning/feber i några timmar eller en natt hade jag inte gått till vårdcentralen för. Det går antagligen över. Men det är ju bara jag.

+1.
Jag vänder mig till vården när jag mår rejält dåligt, eller mått skräp en längre tid. Även om jag har märkliga symptom som jag inte känner igen och blir lite skraj :P

OnT: vila lite så blir det nog bra :)

PureWhey
2013-11-14, 09:45
springer folk till vårdcentralen så fort de blir sjuka? Tro fanken att man hör om långa kötider :d

lite magsjuka/diarré och förkylning/feber i några timmar eller en natt hade jag inte gått till vårdcentralen för. Det går antagligen över. Men det är ju bara jag.

+1

benya
2013-11-14, 10:50
Springer folk till vårdcentralen så fort de blir sjuka? Tro fanken att man hör om långa kötider :D

Lite magsjuka/diarré och förkylning/feber i några timmar eller en natt hade jag inte gått till vårdcentralen för. Det går antagligen över. Men det är ju bara jag.

1+

avvakta. Men framförallt, lyssna på din kropp och låt dig inte luras av PWO ger dig tillfällig skjuts.
Mår du dåligt och din kropp säger ifrån när du tränar (nästa pass kanske?) så är det tecken på mer än bara förkylning - antagligen ngt virus.
Vid förkylning brukar jag iaf kunna träna på som vanligt, men har precis råkat tagit ett pass samtidigt osm jag har hållit på att bli riktigt sjuk och märkt vilken markant skillnad det för passet om du har mer än bara en förkylning i kroppen.

Doggeh
2013-11-14, 12:12
Jag blir alltid förkyld i 1-2 veckor efter en blöt utomlandssemester. Har väl med den extrema mängden alkohol som gör att man inte känner av kyla lika bra på natten. Sen kan väl ACn vara en liten bov också? Sedan hjälper det nog verkligen inte att man är rejält lösaktig på semester heller.

Det går över. Eller så har du fått en ökänd & "RENODLAD!!" "Vodka-hosta" som skördar extremt många charterturisters liv!

tjing
2013-11-14, 12:14
Det stora problemet med vården är ju snarare alla idiotiska sjukdomar vi drar på oss p g a hur vi äter. Där har du köproblemet nummer 1.

r1kkie
2013-11-14, 12:34
Springer folk till vårdcentralen så fort de blir sjuka? Tro fanken att man hör om långa kötider :D

Lite magsjuka/diarré och förkylning/feber i några timmar eller en natt hade jag inte gått till vårdcentralen för. Det går antagligen över. Men det är ju bara jag.

Förmodligen inte, utan man ringer sjukvårdsupplysningen för råd istället.

Oljeblixten
2013-11-14, 12:37
Tjena kolo! :)

Jag har varit ute och festat i 12 dagar irad. På flygplanet hem var jag förkyld och hostig. Jag hade ingen smärta i halsen, möjligtvis samma dag som jag flög, men den smärtan släppte när jag hade vaknat till!

Iaf, kunde inte missa gymmet mer, så efter att ha rest i ca 20 timmar (inkl väntetider)så var jag riiiktigt trött. Det slutade med att jag tog en PWO och gick till gymmet och körde ett renodlat ryggpass. Passet var ganska lätt, inget set till Failure. Jag vaknade upp idag och mådde helt OK, drog till gymmet och körde ett renodlat bröstpass. Bröstpasset gick också helt OK! Jag fick visserligen hosta vid puls. När jag sedan kom hem från bröstpasset så börja jag känna mig trött och typ frusen/varm. Nu senare på kvällen (runt 22) så började jag frysa ganska skapligt! Blev jävligt skitnödig också så blev att ockupera badrummet i 10 minuter. Sedan 22:00 har jag haft odens rännskita 4 ggr (nu är klockan 01:00) Har sovit under tiden, vaknat av att jag måste skita helt enkelt. Fryser också!

Är det något man bör känna till? Kan det vara så att jag har tränat till mig febern och diarren?

Tack för er tid! :)

Det låter som om du lider av en så kallad "Festivalavtändning" krökar man på ordentligt i 12 dagar så kommer kroppen balla ur och må rätt kasst när den är hemma och inser att den får gnälla igen.

Angel
2013-11-14, 17:24
Har flera gånger haft folk som sökt för de mått dåligt HELT OFÖRKLARLIGT! Och efter en stunds snack så visar de sig att de festat och brukar droger en hel helg.

Morrris
2013-11-14, 18:02
Det stora problemet med vården är ju snarare alla idiotiska sjukdomar vi drar på oss p g a hur vi äter. Där har du köproblemet nummer 1.

Driver du tesen att några av de största folksjukdomar är relaterade till kosthållning?