handdator

Visa fullständig version : Utlösning och testonivåer?


monsterek
2013-11-14, 00:11
Någon som har nån siffra på det här med utlösning och testosteronnivåer?
Alltså, "testonivåerna sjunkar med X antal procent i X antal timmar efter utlösning" t.ex. Och vad innebär det när man ska bygga muskler? Jag förstår att om det har en negativ inverkan så är den liten men ändå intressant att veta. Sen vet jag att man mår bra av att ha sex så det förmodligen uppväger så att man ändå tränar hårdare och mår bättre :)
tacksam för svar

tjing
2013-11-14, 00:40
Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence.

"...Orgasm increased blood pressure, heart rate, plasma catecholamines and prolactin. These effects were observed both before and after sexual abstinence. In contrast, although plasma testosterone was unaltered by orgasm, higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11760788

A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

"...The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases.

The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation.

The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12659241

Klein
2013-11-14, 01:29
Kan ju också vara intressant att notera att alla spirituella läror bygger på att man undviker orgasm för att behålla sina spirituella krafter och inte fastna i ett osunt beroende.

monsterek
2013-11-14, 10:32
Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence.

"...Orgasm increased blood pressure, heart rate, plasma catecholamines and prolactin. These effects were observed both before and after sexual abstinence. In contrast, although plasma testosterone was unaltered by orgasm, higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11760788

A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

"...The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases.

The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation.

The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12659241

Tack för det! 7 dagar alltså för att få nån "effekt" , tyvärr är det omöjligt när jag har världens finaste flickvän :p

Dreas
2013-11-14, 10:51
Det är inget att bry sig om! 146% är inte så mycket som det låter rent akut.

Nephelite
2013-11-14, 11:52
Hehe jag har forskat MYCKET i detta särskilt när det kommer till sex iofs.

Jag tror det finns mycket lärdomar i att lära sig att hantera sexuell energi i kroppen utan att behöva känna ett behov för en genetal nysning.

Öva på att ha sex utan att komma =)

tjing
2013-11-14, 12:06
Öva på att ha sex utan att komma =)

Låter som värsta formen av tortyr?

Nephelite
2013-11-14, 12:15
Not at all, beror ju på vad man är ute efter med sex iofs.

Men lite för många grabs upplever inte allt nice man kan göra för att man har mindsetet

"i'm on the way to orgasm"

Nephelite
2013-11-14, 12:16
Jag tycker alltid man skall ta saker med måtta, man skall gå till det extrema och pröva för att lära sig något.

Säger inte att man inte alltid skall komma :P det är bara jobbigt, men jag tror ungefär 80% av det bästa sexet jag haft i mitt liv har jag inte kommit.

tjing
2013-11-14, 12:29
Är du säker på att du är man?

Att hålla igen och återigen närma sig klimax och hålla igen i all ära, men till slut måste det ju ut liksom. Att hålla på att teasa sig själv för att sedan ingenting händer låter brutalt i mina öron.

Nephelite
2013-11-14, 12:44
Haha no worries dude, ja det är skönt som fan att komma ^^

Jag har inte perfektat tekniken än ALLS
Men jag börjar se ett samband ^^ Det handlar mer om att själv inte bli distraherad av sin egen njutning, visst fan skall man känna den och följa energin men när jag har sex med min tjej.
Så är det 10000 ggr mer tillfredställande att "glömma" min egen kropp och röra mig med HENNES energi istället..

Och jag tycker man kan lära sig mkt om sig själv genom att öva just på att INTE få utlösning hela tiden

curvan
2013-11-16, 18:47
Har jag sex innan träning så blir jag sjukt trött ifall jag kommer ! och nån timme efter sen är det lungt igen

tjing
2013-11-16, 19:11
Trötthet efter sex=förmodligen transient minskning av katekolaminer.

Specificity of the neuroendocrine response to orgasm during sexual arousal in men.


Abstract:

We have demonstrated that sexual activity produces transient sympathoadrenal activation and a pronounced, long-lasting increase in prolactin in men and women. However, by analyzing endocrine alterations at 10-min intervals, a precise assignment of these changes to the pre-, peri- and postorgasmic periods was not possible.

Thus, the current study aimed to accurately differentiate the endocrine response to sexual arousal and orgasm in men using an automatic blood collection technique with 2-min sampling intervals. Blood was drawn continuously before, during and after orgasm over a total period of 40 min in 10 healthy subjects and were compared with samples obtained under a control condition.

Sexual activity induced transient increases of plasma epinephrine and norepinephrine levels during orgasm with a rapid decline thereafter. In contrast, prolactin levels increased immediately after orgasm and remained elevated throughout the experiment. Although oxytocin was acutely increased after orgasm, these changes were not consistent and did not reach statistical significance. Vasopressin, LH, FSH and testosterone plasma concentrations remained unaltered during sexual arousal and orgasm.

These data confirm that prolactin is secreted after orgasm and, compared with oxytocin, seems to represent a more reliable and sustained marker for orgasm in man. The results further reinforce a role for prolactin either as a neuroendocrine reproductive reflex or as a feedback mechanism modulating dopaminergic systems in the central nervous system that are responsible for appetitive behavior.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12697037

Prolaktin är en markör för minskad dopaminerg aktivitet (och vice versa):

Prolactin and dopamine: What is the connection? A Review Article

http://jop.sagepub.com/content/22/2_suppl/12.short

Sniggel
2013-11-16, 19:20
Haha no worries dude, ja det är skönt som fan att komma ^^

Jag har inte perfektat tekniken än ALLS
Men jag börjar se ett samband ^^ Det handlar mer om att själv inte bli distraherad av sin egen njutning, visst fan skall man känna den och följa energin men när jag har sex med min tjej.
Så är det 10000 ggr mer tillfredställande att "glömma" min egen kropp och röra mig med HENNES energi istället..

Och jag tycker man kan lära sig mkt om sig själv genom att öva just på att INTE få utlösning hela tiden

Du behöver inte undvika att komma för att få henne att njuta. Det räcker med att tajma den. Skulle det vara tvärtom så att hon t om kommer före dig så behöver det ofta inte vara något problem. Inte säkert att hon vill att du slutar bara för att hon har en pågående orgasm ;)
Men du pratar om att undvika utlösningen. Det finns ingen vits med det så länge båda får njuta. Jag har svårt att se vad man har att vinna på att inte gå hela vägen.

Nephelite
2013-12-05, 13:43
Jag undviker inte att komma för hennes skull utan för min.

Jag tror att det är lätt att bli distraherad som kille av sin egen njutning och tappa det djupare som finns där.

som sagt- ibland äre bara å köra på och spruta järnet :D det är fett nice det också.

men faktum kvarstår, det mest extatiska sex jag har haft och partner upplevt är när jag inte kommit.
Det finns en vits genom att lära sig hantera större mängder av sexuell energi utan att behöva "göra sig av med den" via utlösning.

Diomedea exulans
2013-12-05, 13:47
Man kan få orgasm utan att få utlösning också. Det ni!

Armed Dingo
2013-12-06, 01:06
Man kan få orgasm utan att få utlösning också. Det ni!
Menar du när man redan kommit 4 gånger och orgasmen känns som en liten suck?

Eller syftar du på att man sätter en ring runt bihanget så den spänner för? Det är jag livrädd att göra då någon tutat i mig att man får cancer av det. Känns extremt obehagligt också, var tar det vägen istället?? Usch får rysningar av att bara tänka på det.

Jeml
2013-12-06, 01:15
Neph du låter som någon jävla hokus pokus yoga gubbe med allt snack om energier.

det har hänt att man varit nära "klimax" någon gång men att det sedan inte blivit något med det (ej under samlag dock, tror jag). det som händer för mig då är att jag får nån obehaglig känsla/värk i pungen och kanske även penis. ända tills jag får komma.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Diomedea exulans
2013-12-06, 01:16
Menar du när man redan kommit 4 gånger och orgasmen känns som en liten suck?

Eller syftar du på att man sätter en ring runt bihanget så den spänner för? Det är jag livrädd att göra då någon tutat i mig att man får cancer av det. Känns extremt obehagligt också, var tar det vägen istället?? Usch får rysningar av att bara tänka på det.

Jag kan inte de finare detaljerna, och har sannerligen aldrig utfört konststycket själv. Men det ska gå att lära sig att få orgasm, alltså stimulera sig sexuellt så det känns precis som om man kommer, utan att det sprutar ut nån sperma.

Skulle vilja kunna det. Halvkul partytrick.

Jeml
2013-12-06, 01:18
Jag kan inte de finare detaljerna, och har sannerligen aldrig utfört konststycket själv. Men det ska gå att lära sig att få orgasm, alltså stimulera sig sexuellt så det känns precis som om man kommer, utan att det sprutar ut nån sperma.

Skulle vilja kunna det. Halvkul partytrick.

partytrick haha!

dra ner byxorna o runka lite på förfesten, fejka orgasmen så är partytricket klart. krävs ingen träning :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Alltidxx
2013-12-06, 10:14
partytrick haha!

dra ner byxorna o runka lite på förfesten, fejka orgasmen så är partytricket klart. krävs ingen träning :)


:laugh: ja satan vilken stämningshöjare