handdator

Visa fullständig version : Övning som får biceps att växa på bredden?


unknownx
2013-11-13, 15:12
Jag har tränat 6-7 månader nu och från sidan så märker jag att biceps ökat rätt mkt..

Men framifrån eller om jag kollar rakt ner så är biceps skit smala..


Tänkte kolla om det finns någon speciell övning för att dom ska växa mer på bredden sett framifrån ?
Eller ska man bara fortsätta pusha som vanligt.

I dagsläger kör jag Hammercurls, Sittande curls, curls med z-stång både brett o smalt grepp, och lite biceps i cable

gohardorgohome
2013-11-13, 15:19
Bara att fortsätta pusha på som du gör så kommer det med tiden *flex*

J.V
2013-11-13, 15:20
Triceps.

unknownx
2013-11-13, 15:32
Givetvis kör jah Triceps med.. Kanske nån speciell övning där som ökar bredden?
Annars fortsätter jag väll pumpa på som vanligt =)

Vunnis
2013-11-13, 15:32
Triceps.

Får man bredare biceps om man tränar triceps? *popcorn*

Birkharju
2013-11-13, 15:45
Det är troligtvis för att du trycker armen mot sidan av kroppen som din biceps ser liten ut. Om din biceps är liten framifrån är din biceps inte stor.

J.V
2013-11-13, 15:45
Får man bredare biceps om man tränar triceps?Har man stora triceps ser armen bredare ut.

Då triceps är en större muskel än biceps kan det ju kanske vara idé att lägga mer fokus på den istället för en miljard övningar på biceps som ändå inte kan tränas diagonalt, sidledes eller bak och fram. Man curlar upp en vikt, sänker den och börjar om. Om man nu vill ha stora armar. Fast det kanske bara är biceps som räknas.


Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1).

Vunnis
2013-11-13, 15:50
Om man nu vill ha stora armar. Fast det kanske bara är biceps som räknas.

Ditt svar förutsätter ju förstås att frågan är felställd. Men är den det kan du definitivt ha rätt. Armen som helhet kommer ju bli större om båda tränas, men bicepsen kommer nog inte få större tvärsnitt(vilket väl torde vara problemet om den är för smal) för att man tränar triceps.

jontexer
2013-11-13, 15:53
byt ut ez stången mot en rak, och kör vanliga curls istället för hammercurls. Det gjorde jag och mina biceps växte som bara fan pga mycket bättre kontakt.

J.V
2013-11-13, 15:53
Ditt svar förutsätter ju förstås att frågan är felställd.Jag förutsätter alltid att alla alltid har fel. :)

Nämenpårikt. En redig triceps får ju armen att se bredare ut, att öka bredden på biceps genom övningsval är nog smärre omöjligt. Editerade inlägget tidigare men var för långsam.

Anders The Peak
2013-11-13, 16:12
Biceps är en tvåhövdad en relativt liten muskel som egentligen är riktigt lätttränad. Men för att muskeln ska växa till krävs det att man kontraherar den fullt och inte bara svingar med vikterna. Kör så isolerat du kan dvs strikt och fint 12-20 reps tills det bränner ordentligt i muskeln i ca 4-6 set.
Jag tycker Preachercurl i maskin är en bra övning och det räcker gott att bara använda den och kanske komplettera med omvänd curl med stång 2-4 set för att maximera utvecklingen.

Bryggan
2013-11-13, 16:27
Bara att fortsätta pusha på som du gör så kommer det med tiden *flex*Höhö, får mig att tänka på när jag började träna och frågade en "stor kille" om detaljer för att träna övre delen av bröstet och skona nedre delen. Svaret: "få bröstet att växa först och fokusera på detaljerna då istället". Jahopp, det var bara att pressa på det :).