handdator

Visa fullständig version : Kasein


Sparrisen
2004-03-10, 19:19
En snabb fråga: vilket kaseinpulver använder ni?

:D

z_bumbi
2004-03-10, 19:23
I säck, rent kassein.

Annars har jag kört completen och protec+

Protec+ choklad smakade :booty:

raZmus
2004-03-10, 19:48
Eiselt Protec Choklad

mr.jeppe
2004-03-10, 20:09
Eiselt Protec Blåbär

oath5
2004-03-10, 20:12
Eiselt Protec Jordgubb :thumbup:

subliminal
2004-03-10, 20:52
Eiselt Protec blåbär.
Har även jordgubb hemma, chokladen var slut senast jag beställde. :(

KniveN
2004-03-10, 23:56
Originally posted by z_bumbi
I säck, rent kassein.

Annars har jag kört completen och protec+

Protec+ choklad smakade :booty:

Hur smakar rent kassein och vad koster det per kg?

Leone
2004-03-11, 21:42
Originally posted by KniveN

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by z_bumbi
I säck, rent kassein.

Annars har jag kört completen och protec+

Protec+ choklad smakade :booty:




Hur smakar rent kassein och vad koster det per kg?



Och var köper du det?

z_bumbi
2004-03-11, 22:05
Smak: Helt okey....om man smaksätter det annars ingen höjdare.

Pris: Under 200 kr/kg har jag för mig.

Var jag köper? Genom bra kontakter!
Jag vet aldrig hur stor volym som företaget i fråga vill sälja så jag kan inte säga så mycket mer. Har ni tur så får ni något annat svar från någon som vågar säga mer.

Ett förslag till Kolozzeum vore ju kanske att börja sälja rent kassein i samma påstyp som vasslen så får alla blanda själva, det bir dyrare per kg än vasslen men frågan är hur många som skulle tycka det vore bra och köpa.

KniveN
2004-03-11, 23:31
Originally posted by z_bumbi
Smak: Helt okey....om man smaksätter det annars ingen höjdare.

Pris: Under 200 kr/kg har jag för mig.

Var jag köper? Genom bra kontakter!
Jag vet aldrig hur stor volym som företaget i fråga vill sälja så jag kan inte säga så mycket mer. Har ni tur så får ni något annat svar från någon som vågar säga mer.

Ett förslag till Kolozzeum vore ju kanske att börja sälja rent kassein i samma påstyp som vasslen så får alla blanda själva, det bir dyrare per kg än vasslen men frågan är hur många som skulle tycka det vore bra och köpa.

lite billigare än Protec alltså.
Hoppas på att det kommer Exell Kassein.

z_bumbi
2004-03-11, 23:59
Originally posted by KniveN


lite billigare än Protec alltså.
Hoppas på att det kommer Exell Kassein.

Jo men det är ju för att jag köper 15 kg utan smak, annars är det inte så stor skillnad om man ser till kasseindelen på protecen eller completen.
Kolla vad ett vassleisolat kostar och sen räkna ut vad den delen kostar av protec eller Complete, då får du fram vad du tjänar på mitt sätt att handla.
Har inte gjort det själv men jag tror inte det är många kroner som skiljer faktiskt när allt kommer omkring.

Jag gör det mest för att det är bekvämt samt så ska jag äta väldigt lite laktos så just nu är det väldigt mycket kassein och Valiomjölk i mina drinkar och en gnutta isolat då och då. :)

ReQard
2004-03-12, 00:53
Protec+ choklad ja den smakade verkligen fan

Fairing
2004-03-12, 08:37
Vi har på begäran tagit in 90% Kasein på säck till många kunder och priset har legat på 2 250:- för 15kg.´

/Lasse

z_bumbi
2004-03-12, 10:14
Och där dök Fairing upp med svaret. :D

Dwag
2004-03-12, 10:23
Kesella Light och Complete 3

Sparrisen
2004-03-12, 10:55
90% kasein för 150kr/kg... intressant!

KniveN
2004-03-12, 11:45
Originally posted by z_bumbi


Jo men det är ju för att jag köper 15 kg utan smak, annars är det inte så stor skillnad om man ser till kasseindelen på protecen eller completen.
Kolla vad ett vassleisolat kostar och sen räkna ut vad den delen kostar av protec eller Complete, då får du fram vad du tjänar på mitt sätt att handla.
Har inte gjort det själv men jag tror inte det är många kroner som skiljer faktiskt när allt kommer omkring.

Jag gör det mest för att det är bekvämt samt så ska jag äta väldigt lite laktos så just nu är det väldigt mycket kassein och Valiomjölk i mina drinkar och en gnutta isolat då och då. :)

Det kom fram att det var 150kr/kg vilket är ett mycket bra pris, men vad smaksätter du det med?

z_bumbi
2004-03-12, 11:56
Kniven: Vanligtvis kakao eller oboy.
Har testat saft, juice osv och det går att dricka.

Att bara röra ner en skvätt i mjök, fil eller yoghurt är ju också en lösning som är okey.

Sparrisen
2004-03-12, 12:37
Originally posted by z_bumbi
Kniven: Vanligtvis kakao eller oboy.
Har testat saft, juice osv och det går att dricka.

Att bara röra ner en skvätt i mjök, fil eller yoghurt är ju också en lösning som är okey.

Säker att det räcker med mjölk? Jag köpte en gång aspartamfri vassle och det smakade inget vidare... tapetklister typ...

och nej; jag har aldrig ätit tapetklister... :D