handdator

Visa fullständig version : Kostschema

Kimpan94
2013-11-12, 10:48
Innan jag börjar vill jag bara skriva att jag har läst och tittat på andra topics men inte hittat något som passar in hos mig

Kön: Man
Ålder: 18
Längd: 184
Vikt: 94 (Försöker gå ner i vikt)

Jag äter bara 1-3 gånger om dan, oftast till frukost blir det knäckerbröd,äggvita och någon frukt, till middag blir det oftast något med pasta. Är inte den rikaste personen så behöver ett kostschema på en liten budget.

Jag använder Ripped Hardcore, men jag har gainer pro och Meal pro dock använder jag inte dom

Behövs mer info så är det bara att skriva, första inlägget jag gör :)

Pretorian
2013-11-12, 10:58
Du kan äta vad du vill bara du ligger på ett underskott. Då går du ner i vikt.

Jeml
2013-11-12, 11:00
går du inte ner i vikt så äter du för mycket.

ett enkelt tips kan vara att utesluta kolhydratskällor i alla mål förutom 1 (det du äter efter träningen).

så länge du inte går ner i vikt måste du äta mindre eller träna mer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tobbey
2013-11-12, 11:02
Skippa tillskotten om du har en knaper budget för mat. Kost schema är inget jag rekommenderar om du ska ha specifika saker du äter varje dag då risken finns att du går brist på viktiga vitaminer och mineraler. Livsmedel jag kan rekommendera är havregryn, kyckling, potatis, mjölk osv som är billigt, mättande och bra .

z_bumbi
2013-11-12, 11:39
Skriv ner mer exakt vad du äter.

Varför äter du inte äggulan till frukost? Bra med protein och mycket näring.

Reaper123
2013-11-12, 11:52
....

Livsmedel jag kan rekommendera är havregryn, kyckling, potatis, mjölk osv som är billigt, mättande och bra .+1 på detta!

Försöka åtminstone äta liknande varje dag, alltså tex "frukost-lunch-middag". Nu vet jag inte när du på dygnet tränar, men som Jeml skrev så är det inte fel att lägga sin största del av kolhydrater på måltiden efter träningen.

Nu verkar du varken räkna kalorier eller väga din mat, så ät lite mer kontrollerat en period och se vad som händer med vikten och går den ej nedåt äter du uppenbarligen för mycket. Skär då ned på portionerna och dra förslagsvis ner på kolhydrater och ev. fett i första hand och försök äta proteinrikt för maximal mättnad per kcal!