Visa fullständig version : Kalkon utan e250?
Finns det skivad kalkon att köpa utan e250??
Har ej sett det men kanske dom har & kan skiva upp åt en vid köttdisken?? :-)
jon lord
2013-11-11, 11:42
Finns det skivad kalkon att köpa utan e250??
Har ej sett det men kanske dom har & kan skiva upp åt en vid köttdisken?? :-) Följdfråga: brukar köttdiskens skinka/kalkon osv innehålla e250? Visst kan man fråga (har ingen köttdisk i min butik dock...) men rent allmänt :)
Följdfråga: brukar köttdiskens skinka/kalkon osv innehålla e250? Visst kan man fråga (har ingen köttdisk i min butik dock...) men rent allmänt :)
Den som ligger färdigskivad&vakumförpackad brukar det stå e250 på när jag kollat :(
R Scarpa27
2013-11-11, 19:42
köp ingelstad färsk kalkon [tillaga och skiva upp själv]
Produktnamn: Kalkonbröst med skinn
Innehållsdeklaration: Kalkonbröst med skinn
Sheogorath
2013-11-11, 20:55
Du får titta mot färsk kalkon i så fall. Fördelen med E250 i scharkprodukter med lång hållbarhet är att man slipper få botulism och dö av andningsförlamning. Jättebra för gainsen att undvika det visar ett flertal studier.
Du får titta mot färsk kalkon i så fall. Fördelen med E250 i scharkprodukter med lång hållbarhet är att man slipper få botulism och dö av andningsförlamning. Jättebra för gainsen att undvika det visar ett flertal studier.
HAha..
Fru_Flisa
2013-11-13, 16:25
Nu verkade du ironisk men jag vill apropå ditt påstående fråga seriöst, är detta en risk med färsk kalkon...?
Finns ingen risk för botulism från färsk kalkon. Det är det värmebehandlade kalkonköttet vi ska vara försiktiga med. Att köpa rökt eller kokt kalkon utan nitrit ställer större krav på oss, att äta upp den snabbt och hålla låg temperatur i kylskåpet.
Färsk kalkon kan däremot vara en källa till andra matförgiftande bakterier och ska givetvis tillagas ordentligt.
Fru_Flisa
2013-11-15, 21:10
Finns ingen risk för botulism från färsk kalkon. Det är det värmebehandlade kalkonköttet vi ska vara försiktiga med. Att köpa rökt eller kokt kalkon utan nitrit ställer större krav på oss, att äta upp den snabbt och hålla låg temperatur i kylskåpet.
Färsk kalkon kan däremot vara en källa till andra matförgiftande bakterier och ska givetvis tillagas ordentligt.
Grett :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.