handdator

Visa fullständig version : Energiförbrukning vid sexuell aktivitet jämfört med konditionsträning


King Grub
2013-11-11, 11:10
OBJECTIVE:

To determine energy expenditure in kilocalories (kcal) during sexual activity in young healthy couples in their natural environment and compare it to a session of endurance exercise.

METHODS:

THE STUDY POPULATION CONSISTED OF TWENTY ONE HETEROSEXUAL COUPLES (AGE: 22.6 ± 2.8 years old) from the Montreal region. Free living energy expenditure during sexual activity and the endurance exercise was measured using the portable mini SenseWear armband. Perceived energy expenditure, perception of effort, fatigue and pleasure were also assessed after sexual activity. All participants completed a 30 min endurance exercise session on a treadmill at a moderate intensity.

RESULTS:

Mean energy expenditure during sexual activity was 101 kCal or 4.2 kCal/min in men and 69.1 kCal or 3.1 kCal/min in women. In addition, mean intensity was 6.0 METS in men and 5.6 METS in women, which represents a moderate intensity. Moreover, the energy expenditure and intensity during the 30 min exercise session in men was 276 kCal or 9.2 kCal/min and 8.5 METS, respectively and in women 213 kCal or 7.1 kCal/min and 8.4 METS, respectively. Interestingly, the highest range value achieved by men for absolute energy expenditure can potentially be higher than that of the mean energy expenditure of the 30 min exercise session (i.e. 306.1 vs. 276 kCal, respectively) whereas this was not observed in women. Finally, perceived energy expenditure during sexual activity was similar in men (100 kCal) and in women (76.2 kCal) when compared to measured energy expenditure.

CONCLUSION:

The present study indicates that energy expenditure during sexual activity appears to be approximately 85 kCal or 3.6 kCal/min and seems to be performed at a moderate intensity (5.8 METS) in young healthy men and women. These results suggest that sexual activity may potentially be considered, at times, as a significant exercise.

PLoS One. 2013 Oct 24;8(10):e79342. Energy Expenditure during Sexual Activity in Young Healthy Couples.

tjing
2013-11-11, 11:21
Notera att män förbrukar mer än kvinnor ;)

Ni får jobba hårdare i sängen, kvinnor.

Nikodemus
2013-11-11, 11:24
kul att de fick uppge pleasure också... snuskforskare var nyfikna

Lance Uppercut
2013-11-11, 11:25
7kcal/min för mig då

sweetkarolina
2013-11-11, 12:37
Notera att män förbrukar mer än kvinnor ;)

Ni får jobba hårdare i sängen, kvinnor.

Men om jag tolkade det rätt förbrukade kvinnor mindre även under cardio träningen som fanns som referens. 276 resp 213 kcal.

Kan det tolkas som att kvinnor generellt har lägre förbrukning?

Morty
2013-11-11, 12:43
Alltså en förflyttar ju sin kroppsmassa i båda aktiviteterna och kvinnor väger ju generellt mindre. Att en 75kgs-man bränner fler kalorier på 30 minuter aktivitet än en 50kg-kvinna är en självklarhet.

Snubben
2013-11-11, 12:52
These results suggest that sexual activity may potentially be considered, at times, as a significant exercise.

Då ska vi se om vi kan göra så att man kan använda friskvårdskuponger till detta.. *jorgen*

Anders The Peak
2013-11-11, 13:15
Normalsamlaget varar rätt precis 7 minuter och 12 sekunder enligt senaste forskningen. Män uppfattar att de håller på längre tid och kvinnor tycker att det tar kortare tid :)

strango
2013-11-11, 13:17
Då ska vi se om vi kan göra så att man kan använda friskvårdskuponger till detta.. *jorgen*

:laugh:

hugok
2013-11-11, 20:12
Om man bortser från förbränningen, har det någon betydande verkan på konditionen?

Fredriiik
2013-11-11, 20:55
Då ska vi se om vi kan göra så att man kan använda friskvårdskuponger till detta.. *jorgen*

hahaha!

svenbanan
2013-11-12, 02:22
Då kanske man kan stryka den gamla klyschan att man bränner lika mycket på att nuppa som att springa ett maraton...

kampsporttjej
2013-11-12, 07:42
höpp höpp höpp... vad jag ser står det ingenting om vilken/vilka ställning/ställningar försökspersonerna använde sig av? Mig veterligen finns det både "lata" ställningar och väldigt tuffa :)