handdator

Visa fullständig version : ALA , sockerkänningar


Arne P
2004-03-10, 16:15
Har precis börjat med ALA...och har fått sån konstig känning i kroppen..precis som om jag inte har ätit på flera timmar..typ sockerkänningar..blir matt och konstig....ALA:s egenskap är ju visserligen att det förbättrar insulinkänsligheten men detta känns bara otrevligt...

Min fråga ..ngn annan som har liknande erfarenhet...eller tar jag för mycket..käkar 3x250mg....per dag tilsammans med kreatin på morgonen annars innan jag äter , en halvtimme c:a...

Vore tacksam om någon som känner igen sig svarar..känns lite otrevligt och vet inte om jag vill fortsätta med ALA...trots att det ska vara riskfritt....:confused:

Simon
2004-03-11, 17:07
vet inte hur man ska dosera ALA men har hört av en kompis som använder det att det ska speciellt öka effekten av kreatin, sen så för mkt kan väl ge motsatt effekt?
om inte annat så kan du ju testa att dra ner lite.
Kan ju vara så att det blir för mkt av kreatinet tillsammans med ALA, hur mkt tar du?

MunsöHustla
2004-03-11, 17:12
ALA kan ge dig blodsocker fall om du är väldigt känslig, samma effekt som om du inte ätit på länge tex

Arne P
2004-03-11, 18:48
Originally posted by Simon
vet inte hur man ska dosera ALA men har hört av en kompis som använder det att det ska speciellt öka effekten av kreatin, sen så för mkt kan väl ge motsatt effekt?
om inte annat så kan du ju testa att dra ner lite.
Kan ju vara så att det blir för mkt av kreatinet tillsammans med ALA, hur mkt tar du?

Tar en skopa som följde med Eiselt-burken...tror att det är c:a 6gram..??..

Grisen
2004-03-11, 20:11
Känner igen mig! Helt såsig under passet :sleep: Men ingen negativ förändring av styrkan.. Men orkar färre övningar

Simon
2004-03-11, 22:26
Originally posted by Arne P


Tar en skopa som följde med Eiselt-burken...tror att det är c:a 6gram..??..

ok då vet jag inte, tänkte om du tog feta doseringar, men 6gram gör knappast något sådant, om du inte tar det 20ggr om dagen dvs :P

the OnE
2004-03-11, 23:22
Det är ju en av alas funktioner. det ska pumpa in all glukos som är i blodet in i musklerna därav lågt blodsocker... ska själv snart börja med ala så så... man får se hur man mår...:(

nordland
2004-03-13, 11:57
Höj kolhydratsintaget under den period du tar ala. Då försvinner flumet...

Arne P
2004-03-14, 17:40
Originally posted by nordland
Höj kolhydratsintaget under den period du tar ala. Då försvinner flumet...

OK..ska testa...thank.u..:eating:

acidbl00d
2004-03-14, 18:23
Originally posted by nordland
Höj kolhydratsintaget under den period du tar ala. Då försvinner flumet...

Kanske inte det ultimata under en deff...

Sverker
2004-03-14, 18:37
Det kanske är det optimala:thumbup:

Att äta kolhydrat samtidigt med ALA. Kolhydraterna hamnar i musklerna och sparar muskelmassan och insulinnivåerna är låga att det fortfarande läcker ut fett från fettdepåerna utan att det fylls på:thumbup:

acidbl00d
2004-03-15, 00:31
Originally posted by Sverker
Det kanske är det optimala:thumbup:

Att äta kolhydrat samtidigt med ALA. Kolhydraterna hamnar i musklerna och sparar muskelmassan och insulinnivåerna är låga att det fortfarande läcker ut fett från fettdepåerna utan att det fylls på:thumbup:

Låter väldans bra det där. Men om man stoppar i sig massa protein för att behålla muskelmassan under dieten och samtidigt relativt högt kolhydrats intag då är man ju uppe i rätt många kcal direkt. Man måste ju ändå ligga på underskott?

Sverker
2004-03-15, 06:44
Ja.
Du måste se till att det hela tiden läcker ut mer fett från fettdepåerna än det fylls på = kaloriunderskott.