handdator

Visa fullständig version : Tips på superset-program med skivstång/fria vikter?


kampsporttjej
2013-11-11, 05:41
Hej!


Bakgrund:
Har varit runt på nätet och letat superset-program men har inte hittat något som inte inneburit "maskinträning"/tusen olika övningar/5 dagar i veckan".

Önskemål:
Vill köra relativt mycket basövningar, helkropp osv med skivstång (ääälskar att göra marklyft, squats, etc)/fria vikter, och siktar på att träna 3 ggr i veckan. Kanske ska tilläggas att jag är ute efter en programmering med variation av få repetitioner vs många repetitioner. Inte så mycket fokus "8-12" reps-grejen m.a.o. (Om det dock är en självklar del i en 12 veckors-programmering så visst, men inte huvudfokus på hypertrofi här, snarare styrka och uthållighet)

Har någon länktips kring detta, antingen i form av ett färdigt program eller en vettig sida för mer kunskap om den här typen av superset-programmering? Vore mycket uppskattat :)

kampsporttjej
2013-11-11, 05:57
Ska tillägga... läste "Stronglifts 5x5"-inlägget överst, såg svinbra ut. En tanke är, är det en god idé att superset:a "Stronglifts 5x5" men att vissa veckor göra dem till en "Stronglifts 5x15"?

Snubben
2013-11-11, 08:18
Hej!


Bakgrund:
Har varit runt på nätet och letat superset-program men har inte hittat något som inte inneburit "maskinträning"/tusen olika övningar/5 dagar i veckan".

Önskemål:
Vill köra relativt mycket basövningar, helkropp osv med skivstång (ääälskar att göra marklyft, squats, etc)/fria vikter, och siktar på att träna 3 ggr i veckan. Kanske ska tilläggas att jag är ute efter en programmering med variation av få repetitioner vs många repetitioner. Inte så mycket fokus "8-12" reps-grejen m.a.o. (Om det dock är en självklar del i en 12 veckors-programmering så visst, men inte huvudfokus på hypertrofi här, snarare styrka och uthållighet)