handdator

Visa fullständig version : Vad böjer du?


Tobbey
2013-11-09, 18:30
Eftersom vi har en "Vad bänkar du?" tråd tänkte jag att vi även kan skaffa en böj-tråd :D Skriv gärna om böjen är med utrustning och gärna hur djup den är. Parallella böjar är fan minimum!

Rikard Jansson
2013-11-09, 18:32
100 utan bälte med stopp

(gjort 140 med bälte, men kan inte göra det i dagsläget)

rooz
2013-11-09, 18:33
230. Klassisk knäböj på träning.


(Inkl hemlängtan, kissnödighet, medvind, solen i ryggen)

Tobbey
2013-11-09, 18:37
230. Klassisk knäböj på träning.


(Inkl hemlängtan, kissnödighet, medvind, solen i ryggen)

Riktigt starkt! :hbang:

100 utan bälte med stopp

(gjort 140 med bälte, men kan inte göra det i dagsläget)

På din kv är det väl rätt bra tycker jag.

bubbe
2013-11-09, 18:44
Svag för tillfället då jag bara har ett par veckors knäböj (och då med lindor) efter 2 års krångel med knäna. Provat på 200 innan DM förra helgen (alltså djupt med bälte) och lyckades klämma ut 280 med utrustningen på tävlingen. Det positiva är att knät känns helt ok. Så har kört några träningspass utöver singlarna inför DM, riktigt jäkla kul att kunna knäböja igen.

Tidigare bästa böj på träning var 325 och 315 på tävling.

Rikard Jansson
2013-11-09, 18:51
Riktigt starkt! :hbang:



På din kv är det väl rätt bra tycker jag.

Inte ens på min kv, tycker jag :D Vill åtminstone ta 200.

Wibba
2013-11-09, 19:03
Fel tecken på >40

200 utan bälte

Dreas
2013-11-09, 19:06
Inte böjt över 110kg på ett tag men drar jag på mig bälte så gissar jag på över 140 i godkänt SL-djup.

Har gjort 200 i utrustningsböj men aldrig fått det godkänt på tävling! Grrr!

Grotesk
2013-11-09, 19:12
190g lyft med bälte (för att se snyggare ut.) Hela fötterna i golvet, ingen brygga, stärtenaction, paralellt. Vägde drygt 88kg morgonvikt, ej pungtömd och det var säkerligen efter att jag suttit på en stol i 5h.

Skägg.

arthax
2013-11-09, 19:26
155 med bälte. Tävlingsdjup.

140x3 utan bälte. Tävlingsdjup.

Nu blir det endast utan bälte framöver!

ceejay
2013-11-09, 19:31
230. Klassisk knäböj på träning.


(Inkl hemlängtan, kissnödighet, medvind, solen i ryggen)

fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Jag ska ta dig.


har tagit 220 på den bästa gymdagen i hela mitt liv.

rooz
2013-11-09, 19:35
fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Jag ska ta dig.


har tagit 220 på den bästa gymdagen i hela mitt liv.

Jag väger typ 15kg mer än dig, med din stil gör jag typ 123.34kg. Samt att dina 220 var utan bälte.

Fast ja, jag hade 10kg mer stången:cool:

ceejay
2013-11-09, 19:38
inte mer än 15kg mer än mig? Jag väger ju knappt över 105 ;)

Tobbey
2013-11-09, 19:50
har tagit 220 på den bästa gymdagen i hela mitt liv.

Mitt mål är att böja mer än ceejay... cofffee Måste ju jaga någon, med gevär eller viktplattor spelar mindre roll.

MtotheM
2013-11-09, 19:56
221 har jag tagit utan bälte på träning och 212.5 på tävling (också utan bälte). Djupet var dock mer än godkänt på 221 :)

tntballe
2013-11-09, 19:59
Som mest 195 i modell slböj. Nu 150 i en helt vanlig böj. Bägge utan bälte.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

difeddy
2013-11-09, 20:01
I intervallet 221-230, någonstans där.

nyvaken
2013-11-09, 20:01
Är ju bara att leta fram prao-skylten i kartong i det här sällskapet....

Tyckte tills nyligen att 100kg knäböj var häftigt, har nu maxat 120 och siktar på 150 till sommaren. Jag är ganska stor o benen bygger av sig själva, så 200kg är målet om nåt år.

Tobbey
2013-11-09, 20:02
Själv böjer jag 145kg, det utan bälte. Djupet är väl OK men kan alltid bli djupare.

mini
2013-11-09, 20:20
182,5 på tävling med utrustning. 127,5 klassiskt.

Petoria
2013-11-09, 20:34
140kg utan utrustning

70kg kroppsvikt

Angel
2013-11-09, 20:49
50 kanske ;)

Oxe
2013-11-09, 21:20
i fredags tror jag det var 220kg

med alkohol i kroppen

kan varit bristfälligt djup men jag hade åtminstånde inte högklackat

awesomooo
2013-11-09, 21:23
Aldrig ens kört med bälte men körde på 130 i förrgår och har aldrig haft så här ont i arslet förr som jag har idag :) Rätt djupt skulle jag vilja påstå. Är det någon mer här som har helt störd hy så man spräcker huden på axlarna när man böjer?

HMS Laestander
2013-11-09, 21:49
145x1. Ej bälte, godkänt djup.

billmaier
2013-11-09, 22:08
250kg raw för nästan ett år sedan. I nuläget ca 150kg mindre pga diskbråck.

bulldozer
2013-11-09, 22:36
Fått 150kg godkänt på tävling serie 2 i år, idag tok-bommade jag dock 152.5 :P

knuckles
2013-11-09, 22:38
Aldrig ens kört med bälte men körde på 130 i förrgår och har aldrig haft så här ont i arslet förr som jag har idag :) Rätt djupt skulle jag vilja påstå. Är det någon mer här som har helt störd hy så man spräcker huden på axlarna när man böjer?

Menar du bristningar? Har fått vid ljumskarna själv runt midjan, troligen från knäböj.

awesomooo
2013-11-10, 09:52
Menar du bristningar? Har fått vid ljumskarna själv runt midjan, troligen från knäböj.

Nej jag menar att man får sår på axlarna och trapzen av stången i knäböj. Det gör ju inte ont men man ser det efter ett benpass i spegeln.

Sen brukar jag även må illa och bli helt skakis efter knäböj eller ben över huvud taget, tycker det förstör utvecklingen lite...

BlötSnö
2013-11-10, 10:16
PB är 2x170 med lite utrustning.
Just nu kanske 150 hade gått, men snålar man med kolhydraterna så får styrkan lida.

Nej jag menar att man får sår på axlarna och trapzen av stången i knäböj. Det gör ju inte ont men man ser det efter ett benpass i spegeln.

Sen brukar jag även må illa och bli helt skakis efter knäböj eller ben över huvud taget, tycker det förstör utvecklingen lite...

Det där kunde varit jag.
Brukar få en del blåröda (jag skulle inte kalla dem sår, då de på mig ligger under hud som fortfarande är hel) avtryck/ränder/tunna blåmärken som sitter kvar ett antal dagar. Mina gör inte heller ont.

Jag kan må illa, få ont i huvudet eller bli snurrig. Detta sker allt som oftast vid hyfsat tunga benpass eller superset med t.ex. benspark och vadpress.

awesomooo
2013-11-10, 10:36
Exakt. Mer av blåmärken men ibland kan man t.o.m. Börja blöda lite lätt.

Tycker du att illamåendet är ett hinder? Jag orkar inte träna mer, blir helt skakig och vill bara lägga mig i fosterställning och gråta.

BlötSnö
2013-11-10, 10:51
Exakt. Mer av blåmärken men ibland kan man t.o.m. Börja blöda lite lätt.

Tycker du att illamåendet är ett hinder? Jag orkar inte träna mer, blir helt skakig och vill bara lägga mig i fosterställning och gråta.

Inte börjat blöda än, så vitt jag vet. Den dagen kommer nog.

Jo, det blir ju ett problem. Vad som hjälper litegrann för min del är att mellan seten lägga mig ner på rygg på golvet en stund. Vet inte om det kan ha med för lågt blodtryck eller liknande att göra, men som jag upplever det så blir det lättare för lilla hjärtat att pumpa runt blodet i systemet om jag ligger ner efter att ha ansträngt det.
I början trodde jag att det hade att göra med att det dracks för lite vatten, men efter att ha praktiserat som kamel så visade det sig att så inte var fallet.
Får du problemet med alla benövningar eller bara vissa?
För mig är det som sagt superset som är ett stort hinder, men även böj i maskin eller fri böj kan bli problematisk. Sittande benspark/baksida lår/vadpress påverkar mig inte nämnvärt så länge man kör en i taget med vila.

ceejay
2013-11-10, 11:19
Nej jag menar att man får sår på axlarna och trapzen av stången i knäböj. Det gör ju inte ont men man ser det efter ett benpass i spegeln.

Sen brukar jag även må illa och bli helt skakis efter knäböj eller ben över huvud taget, tycker det förstör utvecklingen lite...

Jag har en stor typ, hudansamling eller vad man ska kalla det, på nacken där jag har stången. Ser dessutom förjävligt ut :P

Blanca
2013-11-10, 11:30
gjorde 227,5kg på DM igår utan utrustning.
22år, 87,6kg på invägningen.

kryssade i 221-230kg även om jag tror att jag böjer över 230 en bra dag.

Loke
2013-11-10, 11:38
Nej jag menar att man får sår på axlarna och trapzen av stången i knäböj. Det gör ju inte ont men man ser det efter ett benpass i spegeln.

Sen brukar jag även må illa och skakis efter knäböj eller ben över huvud taget, tycker det förstör utvecklingen lite...

Tränar man för hårt i förhållande till sin förmåga så blir det ofta så att man mår väldigt dåligt av knäböj. Det kan inte sägas för ofta: man kan få väldigt bra ökningar även fast man de flesta pass är långt ifrån maxprestationer.

Problemet med att köra för hårda pass och aldrig riktigt urceckla förmågan att hantera dessa pass hänger dessutom ofta ihop med att träna för sällan. Med böj 3-4 gånger i veckan kan man få en enorm träninvolym utan att någonsin köra ett extremt pass.

Vissa kanske skulle säga att man bara får bita ihop, och lite så är det ju, men blir träningen associerad till negativa känslor så tror jag man kommer träna allt mer sällan, och för knäböj speciellt tror jag verkligen på hög frekvens. Men detta hör man ju rätt ofta på kollo, så jag ber om ursäkt om jag skriver saker du redan vet.

awesomooo
2013-11-10, 12:35
Inte börjat blöda än, så vitt jag vet. Den dagen kommer nog.

Jo, det blir ju ett problem. Vad som hjälper litegrann för min del är att mellan seten lägga mig ner på rygg på golvet en stund. Vet inte om det kan ha med för lågt blodtryck eller liknande att göra, men som jag upplever det så blir det lättare för lilla hjärtat att pumpa runt blodet i systemet om jag ligger ner efter att ha ansträngt det.
I början trodde jag att det hade att göra med att det dracks för lite vatten, men efter att ha praktiserat som kamel så visade det sig att så inte var fallet.
Får du problemet med alla benövningar eller bara vissa?
För mig är det som sagt superset som är ett stort hinder, men även böj i maskin eller fri böj kan bli problematisk. Sittande benspark/baksida lår/vadpress påverkar mig inte nämnvärt så länge man kör en i taget med vila.

Har börjat med att försöka vila lite längre, kanske körde lite väl intensivt mellan seten. Haha, jag dricker alltid mycket på gymmet och har förstått att man inte bör göra det då man blir helt mätt. Kan bli illamående i alla benövningar men tror nästan det beror på tempot jag kör i.

Jag har en stor typ, hudansamling eller vad man ska kalla det, på nacken där jag har stången. Ser dessutom förjävligt ut :P

Haha, har lite problem med att lägga stången rätt utan att få så jävla ont.

Tränar man för hårt i förhållande till sin förmåga så blir det ofta så att man mår väldigt dåligt av knäböj. Det kan inte sägas för ofta: man kan få väldigt bra ökningar även fast man de flesta pass är långt ifrån maxprestationer.

Problemet med att köra för hårda pass och aldrig riktigt urceckla förmågan att hantera dessa pass hänger dessutom ofta ihop med att träna för sällan. Med böj 3-4 gånger i veckan kan man få en enorm träninvolym utan att någonsin köra ett extremt pass.

Vissa kanske skulle säga att man bara får bita ihop, och lite så är det ju, men blir träningen associerad till negativa känslor så tror jag man kommer träna allt mer sällan, och för knäböj speciellt tror jag verkligen på hög frekvens. Men detta hör man ju rätt ofta på kollo, så jag ber om ursäkt om jag skriver saker du redan vet.

Exakt, ibland blir man så illamående och seg att det är helt omöjligt att fortsätta, men det brukar oftast komma fram mot slutet av träningen vilket är bra det.

Duran
2013-11-10, 13:07
90kg skulle jag tro, eventuellt lite mer.

LoveMachine
2013-11-10, 13:26
137,5 kg ATG med bälte, tomteluva, gårdagens julmat i magen samt BörejH och Jocke som passare. Opti från början till slut. Det var njutning rakt igenom, kändes som att jag satt fast halvvägs upp i en minut innan jag lyckades grisa upp vikten. Hade det varit motljus så hade jag helt klart fått ge mig.