handdator

Visa fullständig version : 3-1-3 schema!


Drwort
2013-11-09, 15:17
Hej, Har haft problem med att fixa ett ordentligt schema. Blir alltid något som gör att det blir problem. T.ex. schemat jag har nu.

dag 1: Rygg, Biceps
dag 2: Ben, Triceps
dag 3: Bröst, Axlar
dag 4: vila

Problemet med det är Bröst och Axlar för jag har svin svårt med axlar efter bröst. Därför tänkte jag mig något i denna stilen.

dag 1: Biceps/Triceps
dag 2: Ben/Bröst
dag 3: Rygg/Axlar
dag 4: vila

Skulle det funka? Kan det ge någon skada i framtiden? Tacksam för svar!

Mvh, Drwort

starkaillern
2013-11-09, 15:54
Hej, Har haft problem med att fixa ett ordentligt schema. Blir alltid något som gör att det blir problem. T.ex. schemat jag har nu.

dag 1: Rygg, Biceps
dag 2: Ben, Triceps
dag 3: Bröst, Axlar
dag 4: vila

Problemet med det är Bröst och Axlar för jag har svin svårt med axlar efter bröst. Därför tänkte jag mig något i denna stilen.

dag 1: Biceps/Triceps
dag 2: Ben/Bröst
dag 3: Rygg/Axlar
dag 4: vila

Skulle det funka? Kan det ge någon skada i framtiden? Tacksam för svar!

Mvh, Drwort

Dag1 bröst,axlar,triceps
Dag2 rygg,baksida axlar, biceps
dag3 ben & mage

Fallet löst.

Edit: Såg först nu vad du skrev om axlar och bröst. Börja med till ex militärpress ena passet sen börja nästa med bänk och shifta.

Drwort
2013-11-09, 15:57
Dag1 bröst,axlar,triceps
Dag2 rygg,baksida axlar, biceps
dag3 ben & mage

Fallet löst.

Edit: Såg först nu vad du skrev om axlar och bröst. Börja med till ex militärpress ena passet sen börja nästa med bänk och shifta.

Är inte mycket för 3 olika muskelgrupper på ett och samma pass heller? :/

starkaillern
2013-11-09, 16:09
Är inte mycket för 3 olika muskelgrupper på ett och samma pass heller? :/

Tycker jag inte, själva grejen med push/pull/leg är ju att man använder musklerna som representerar en viss rörelse för sig.

som bröst/axlar/triceps till ex, att trycka någonting ifrån kroppen. Vilket du gör i alla dina bröst,axlar och triceps övningar. Kör du som jag sa så krockar ju inte vilan heller.