handdator

Visa fullständig version : Förhållanden och utseende.


tjing
2013-11-09, 14:26
Något jag tycker mig märka är att man sällan ser två vackra personer i ett förhållande, förutom när båda personer uppenbarligen har hög status; stjärnor av olika slag.

Men i övrigt ser jag många snygga killar med mindre snygga tjejer och mindre snygga killar med snygga tjejer.

Givetvis kan man fokusera bara på personlighet, personkemi och den biten men samtidigt skulle jag tro att det kan vara hotfullt för den egna identiteten att vara tillsammans med någon som är snygg.

Är någon snygg tänker man nog lätt att personen har många options, kanske är dryg och självupptagen om är man tjej (och snygg), väljer man kanske hellre en mindre snygg kille man passar ihop med och som ser igenom fasaden istället för att bli tillsammans med en snygg kille och riskera allt möjligt i teorin.

Men mindre snygga personer risker inte lika mycket för de vet redan att de ser okej ut men inte mer och bryr sig ofta inte så mycket om den saken utan satsar på andra intressen. Alltså kanske de lättare tar för sig, då en nobb inte sårar lika mycket. Det gäller framförallt när tjejer raggar på snyggare killar då. Tvärtom väljer kanske snyggare tjejer medvetet mindre snygga killar, som ändå är bra på andra sätt givetvis.

Är man för snygg, vältränad och har alla de utseendemässiga attributen kan man nog skapa en aura av otillgänglighet som kan vara svår att penetrera. Gäller både killar och tjejer.

Är vackra människor mer ensamma än mindre vackra personer?

Jag är benägen att tro det.

tearz
2013-11-09, 14:40
Detta stämmer.

Är man för snygg, vältränad och har alla de utseendemässiga attributen kan man nog skapa en aura av otillgänglighet som kan vara svår att penetrera. Gäller både killar och tjejer.

Är vackra människor mer ensamma än mindre vackra personer?

Jag är benägen att tro det.

Brukar säga att om jag inte hade sett bra ut så hade jag redan varit gift och haft barn :D

tearz
2013-11-09, 14:41
Tjejer väljer dessutom mindre attraktiva killar för att de kan ha "kontrollen" Men i vissa fall är det nog mycket pga att shoppinglustan blir större än sexlusten helt enkelt.

En medioker kille med stor plånbok lockar mer än en snygg kille med en medelstor plånka :)

Mina teorier :)

knuckles
2013-11-09, 14:48
Hur vet de storleken på killens plånbok om de bara går efter utseende?

tearz
2013-11-09, 14:51
Hur vet de storleken på killens plånbok om de bara går efter utseende?

Läs vad jag skrev. I vissa fall anser jag att kvinnor väljer en mindre attraktiv kille pga att "de" kan kontrollera honom och ha makten själv, dvs de är den parten i förhållandet som egentligen har mest valmöjligheter, och killen kommer vara ytterst tacksam pga att en så vacker kvinna förbarmat sig över honom och finna sig att kvinnan "leder"

Men i vissa fall förekommer också rent "horeri" dvs vacker kvinna tar mindre vacker man pga hans feta plånbok. Är det någon som _inte_ tror detta förekommer eller ?

Detta är min teori :)

knuckles
2013-11-09, 14:53
Det är klart, det är därför feta affärsmän haffar unga modeller för att de är stenrika. De skulle inte välja en ung, snygg men pank kille, sugardaddys.

tearz
2013-11-09, 14:55
Det är klart, det är därför feta affärsmän haffar unga modeller för att de är stenrika. De skulle inte välja en ung, snygg men pank kille.

Ja det är ju just detta spår jag är inne på :)
Stackars människor som går efter plånboken när de väljer partner, jag menar man måste ju ha sex med människan i fråga med :/ Usch att ligga med någon som man inte finner de minsta attraktiv egentligen :E

mangemani
2013-11-09, 14:55
vad är snygg? vad är definitionen som alla använder då de säger att en person är snygg?
det finns ingen definition som ringar in det ordet.
det som är fult i dina ögon är kanske snyggt i en annans, om du ser en snygg tjej med en ful kille så betyder det högst troligt på att killen är snygg i den tjejens ögon.

och nu pratar jag inte om rika människor osv

4623
2013-11-09, 14:55
Folkölslördag idag med?

De flesta av mina polare som har förhållande ser väldigt bra ut, likaså deras käraste.

PureWhey
2013-11-09, 14:57
Asså sluta Mange, klart smak kan vara olika men man folk kan vara "snygga". Herregud.

Tearz +1

tearz
2013-11-09, 14:57
vad är snygg? vad är definitionen som alla använder då de säger att en person är snygg?
det finns ingen.
det som är fult i dina ögon är kanske snyggt i en annans, om du ser en snygg tjej med en ful kille så betyder det högst troligt på att killen är snygg i den tjejens ögon.

Det ligger väl _lite_ i betraktarens ögon. Men man kanske kan säga att när det kommer till killar så ligger en lång,vältränad och mörk kille rätt högt i kurs ? Med en tillhörande "maskulin" personlighet givetvis.
Pratar rent generellt, givetvis är smaken delad. Men det finns ju vissa attribut som rent generellt är väldigt uppskattade.

Rent personligen är jag långt ifrån någon "biff" men jag har scorat mycket i mina dagar pga min längd och min slimmade figur. Därifrån kommer mina åsikter/teorier i frågan.

knuckles
2013-11-09, 14:57
Ja det är ju just detta spår jag är inne på :)
Stackars människor som går efter plånboken när de väljer partner, jag menar man måste ju ha sex med människan i fråga med :/ Usch att ligga med någon som man inte finner de minsta attraktiv egentligen :E

Ja det är ganska motbjudande, men vad gör man inte för en ferrari och ett stort hus med swimmingpool?

4623
2013-11-09, 14:58
Ja det är ju just detta spår jag är inne på :)
Stackars människor som går efter plånboken när de väljer partner, jag menar man måste ju ha sex med människan i fråga med :/ Usch att ligga med någon som man inte finner de minsta attraktiv egentligen :E

Händer ofta. Fast man kommer inte på det förens dagen efter. :(

tearz
2013-11-09, 14:59
Händer ofta. Fast man kommer inte på det förens dagen efter. :(

HAHA "Coyote ugly" :D

tearz
2013-11-09, 15:01
asså sluta mange, klart smak kan vara olika men man folk kan vara "snygga". Herregud.

Tearz +1


<3

PureWhey
2013-11-09, 15:10
Skrev det på mobilen, ser nu att meningen är helt oläsbar.
Kort sagt : klart folk kan vara snygga, annars skulle det knappast finnas världskända modeller och dyl.

Skönt att tearz skriver allt jag tänker i varje tråd. lol.

tearz
2013-11-09, 15:14
Skrev det på mobilen, ser nu att meningen är helt oläsbar.
Kort sagt : klart folk kan vara snygga, annars skulle det knappast finnas världskända modeller och dyl.

Skönt att tearz skriver allt jag tänker i varje tråd. lol.

Great minds think alike *flex*

pwnyou
2013-11-09, 15:21
Utseende är bara en av flera faktorer.

Strangerdanger
2013-11-09, 15:22
Ego är en underlig sak. Vad jag vet är att den kommer skada dig i längden.

mangemani
2013-11-09, 15:27
Skrev det på mobilen, ser nu att meningen är helt oläsbar.
Kort sagt : klart folk kan vara snygga, annars skulle det knappast finnas världskända modeller och dyl.

Skönt att tearz skriver allt jag tänker i varje tråd. lol.

jo det är klart, folk kan vara snygga, men i betraktarens ögon.
finns ju de som tycker att pinsmala modeller är fula, finns ju de som tycker att muskler är fult, finns ju de som tycker att mulliga människor är fina, finns ju de som tycker, långa, korta medel långa är snygga and so on, det är så olika det där, går liksom inte att ringa in vad ALLA tycker är snyggt, finns ingen riktig definition utav vad snygg betyder om man nu inte frågar en person vad just HEN tycker är snyggt.
finns tex heta milfs på min gata som bor och har barn ihop med killar som i mina ögon inte ser så bra ut men som i deras ögon är världens finaste.

knuckles
2013-11-09, 15:29
jo det är klart, folk kan vara snygga, men i betraktarens ögon.
finns ju de som tycker att pinsmala modeller är fula, finns ju de som tycker att muskler är fult, finns ju de som tycker att mulliga människor är fina, finns ju de som tycker, långa, korta medel långa är snygga and so on, det är så olika det där, går liksom inte att ringa in vad ALLA tycker är snyggt, finns ingen riktig definition utav vad snygg betyder.
finns tex heta milfs på min gata som bor och har barn ihop med killar som i mina ögon inte ser så bra ut men som i deras ögon är världens finaste.

Jo alla flickor älskar JB och vissa pojkar också. (Scratch)

PureWhey
2013-11-09, 15:33
mangemani
Ja, precis.
Sedan ska vi särskilja på snygg på utsidan och "snygg" på insidan, även om dessa ofta jobbar tillsammans om man känner personen.

mangemani
2013-11-09, 15:35
självklart, men brukar folk inte säga, utsidan ger insidan sin chans:)?

Fredszky
2013-11-09, 15:35
jo det är klart, folk kan vara snygga, men i betraktarens ögon.
finns ju de som tycker att pinsmala modeller är fula, finns ju de som tycker att muskler är fult, finns ju de som tycker att mulliga människor är fina, finns ju de som tycker, långa, korta medel långa är snygga and so on, det är så olika det där, går liksom inte att ringa in vad ALLA tycker är snyggt, finns ingen riktig definition utav vad snygg betyder om man nu inte frågar en person vad just HEN tycker är snyggt.
finns tex heta milfs på min gata som bor och har barn ihop med killar som i mina ögon inte ser så bra ut men som i deras ögon är världens finaste.

Nu tycker jag du är fel ute.

De allra flesta människor håller med om vem som är snygg och inte.

Snygg:
http://wallpaperuser.com/wp-content/uploads/2011/12/smile-hot-babe-wallpaper.jpg

Inte snygg:
http://www.the-top-list.com/wp-content/uploads/2012/04/ugly_4.jpg

mangemani
2013-11-09, 15:38
Nu tycker jag du är fel ute.

De allra flesta människor håller med om vem som är snygg och inte.

Snygg:
http://wallpaperuser.com/wp-content/uploads/2011/12/smile-hot-babe-wallpaper.jpg

Inte snygg:
http://www.the-top-list.com/wp-content/uploads/2012/04/ugly_4.jpg

jo, men det där känns lite allt för svart och vitt, finns färger däremellan också:).

PureWhey
2013-11-09, 15:39
Självklart är det ofta så att utsidan ger insidan en chans, och då är det så som Fredszky säger att ofta håller de flesta med om vilka som är snygga och inte. Självklart finns det smaksaker som blondt hår, krulligt hår, lite kortare, lite mulligare, lite mer muskulös osv.

mangemani
2013-11-09, 16:17
nja, fredsky postade 2 bilder, 1 på en som i mina ögon är ett skräckexempel(men finns säkert de som tänder på det med) och 1 på en som en stor del nog skulle finna attraktiv, svart eller vitt, dålig jämförelse.
utsidan ger insidan en chans ja i de flesta fallen, finns ju en stor del killar som som dreglar över kvinnor med muskler och en stor del som bara vill spy på dem.
samma sak med dessa milfar som är ihop med killar som så vitt jag vet alltid har haft samma look, fet osv, utsidan ger insidan sin chans, de tyckte en fet/icke vältränad/icke maskulin/what ever man, var attraktiv.
så jag tror inte jag är helt fel ute.
ingen kan tex först säga att tjejen på den första bilden är snygg och sedan påstå att tex jag också tycker hon är snygg och är nått jag vill ha.

Fredszky
2013-11-09, 16:35
nja, fredsky postade 2 bilder, 1 på en som i mina ögon är ett skräckexempel(men finns säkert de som tänder på det med) och 1 på en som en stor del nog skulle finna attraktiv, svart eller vitt, dålig jämförelse.
utsidan ger insidan en chans ja i de flesta fallen, finns ju en stor del killar som som dreglar över kvinnor med muskler och en stor del som bara vill spy på dem.
samma sak med dessa milfar som är ihop med killar som så vitt jag vet alltid har haft samma look, fet osv, utsidan ger insidan sin chans, de tyckte en fet/icke vältränad/icke maskulin/what ever man, var attraktiv.
så jag tror inte jag är helt fel ute.
ingen kan tex först säga att tjejen på den första bilden är snygg och sedan påstå att tex jag också tycker hon är snygg och är nått jag vill ha.

Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

90% föredrar vältränat istället för smalfet
90% av tjejer föredrar långa män framför korta
90% av män föredrar stora bröst än planka
90% föredrar symmetriskt ansikte
90% föredrar markerade käkben

Det finns en slags universal snygghet som de allra, allra flesta håller med om, det har jag sett många studier på och det är knappast en slump att de som är modeller är just det.

Den subjektiva delen som du pratar om mangemani kan vara att man föredrar kort istället för långt hår, blåa ögon istället för bruna eller liknande, kanske tycker man inte om muskler men håller med om alla andra punkter jag listade. Så man håller ändå med till 90% till den universala bilden av vad som är attraktivt.

Så för att summera, 90% av vad vi tycker är snyggt delar vi med resten av världen, 10% kanske är subjektivt och skiljer sig från smak till smak.

Jeml
2013-11-09, 16:47
Jag tror absolut att det är som ni skriver att många känner sig tryggare med en mindre snygg person eftersom denne inte har lika många alternativ / det är inte lika stor chans att andra flörtar med denna person som med den snygge.

...och därmed är risken att bli lämnad mindre !

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

tearz
2013-11-09, 16:49
Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

90% föredrar vältränat istället för smalfet
90% av tjejer föredrar långa män framför korta
90% av män föredrar stora bröst än planka
90% föredrar symmetriskt ansikte
90% föredrar markerade käkben

Det finns en slags universal snygghet som de allra, allra flesta håller med om, det har jag sett många studier på och det är knappast en slump att de som är modeller är just det.

Den subjektiva delen som du pratar om mangemani kan vara att man föredrar kort istället för långt hår, blåa ögon istället för bruna eller liknande, kanske tycker man inte om muskler men håller med om alla andra punkter jag listade. Så man håller ändå med till 90% till den universala bilden av vad som är attraktivt.

Så för att summera, 90% av vad vi tycker är snyggt delar vi med resten av världen, 10% kanske är subjektivt och skiljer sig från smak till smak.

+1 sammanfattar de jag skrev tidigare jävligt bra !

Rikard Jansson
2013-11-09, 16:51
20/10 sammanlagt i mitt förhållande. >10 000 i sammanlagd inkomst per månad :D

mangemani
2013-11-09, 16:52
Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

90% föredrar vältränat istället för smalfet
90% av tjejer föredrar långa män framför korta
90% av män föredrar stora bröst än planka
90% föredrar symmetriskt ansikte
90% föredrar markerade käkben

Det finns en slags universal snygghet som de allra, allra flesta håller med om, det har jag sett många studier på och det är knappast en slump att de som är modeller är just det.

Den subjektiva delen som du pratar om mangemani kan vara att man föredrar kort istället för långt hår, blåa ögon istället för bruna eller liknande, kanske tycker man inte om muskler men håller med om alla andra punkter jag listade. Så man håller ändå med till 90% till den universala bilden av vad som är attraktivt.

Så för att summera, 90% av vad vi tycker är snyggt delar vi med resten av världen, 10% kanske är subjektivt och skiljer sig från smak till smak.

och ändå(trotts dessa studier), så ser man par vart man än går/befinner sig som är ihop med någon som inte passar in på det du nu skrev:). självklart har jag sett par som passar in med, men jag ser oftare par som inte stämmer in.
så 10% låter tok för lite, 50/50 skulle jag nog vilja påstå.

XXXL
2013-11-09, 17:44
Har jobbat i en större butik och kan säga att jag ofta stod och grunnade på just detta, ibland skämtade man med kollegorna om det också "Jävlar vad välhängd han måste vara" eller "Undra hur rik han är"

Jag tror att det är nått hus den fula av de två som den snygga tycker är fint även fast ingen annan ser det, nån udda preferens som bara hon ser och kan tycka om.

XXXL
2013-11-09, 17:48
Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

90% föredrar vältränat istället för smalfet
90% av tjejer föredrar långa män framför korta
90% av män föredrar stora bröst än planka
90% föredrar symmetriskt ansikte
90% föredrar markerade käkben

Det finns en slags universal snygghet som de allra, allra flesta håller med om, det har jag sett många studier på och det är knappast en slump att de som är modeller är just det.

Den subjektiva delen som du pratar om mangemani kan vara att man föredrar kort istället för långt hår, blåa ögon istället för bruna eller liknande, kanske tycker man inte om muskler men håller med om alla andra punkter jag listade. Så man håller ändå med till 90% till den universala bilden av vad som är attraktivt.

Så för att summera, 90% av vad vi tycker är snyggt delar vi med resten av världen, 10% kanske är subjektivt och skiljer sig från smak till smak.

Det är som med smak med andra ord, många säger att det är individuellt men det är fel. Antingen så har man bra smak eller inte.

delta_mats
2013-11-09, 18:08
Varför skulle man som kille eller tjej, vilja bli tillsammans med någon som man inte tycker är snygg?

knuckles
2013-11-09, 18:12
Varför skulle man som kille eller tjej, vilja bli tillsammans med någon som man inte tycker är snygg?

Finns flera anledbingar som bl.a tearz tagit upp. Pengar, makt osv.

Diomedea exulans
2013-11-09, 18:13
Varför skulle man som kille eller tjej, vilja bli tillsammans med någon som man inte tycker är snygg?

Jag har mer än en gång hört tjejer säga "om killen är för snygg så vågar man inte stöta på honom", och att de därför föredrar att gå fram och stöta på en 7/10 än en 9/10. Helt galet tankesätt om ni frågar mig. Fruntimmer… *screwy*

Strangerdanger
2013-11-09, 18:15
Jag har mer än en gång hört tjejer säga "om killen är för snygg så vågar man inte stöta på honom", och att de därför föredrar att gå fram och stöta på en 7/10 än en 9/10. Helt galet tankesätt om ni frågar mig. Fruntimmer… *screwy*

Det har jag också märkt. Det värsta som kan hända är att han inte attraherad av dig. Då går man bara vidare. :d

Diomedea exulans
2013-11-09, 18:16
Det har jag också märkt. Det värsta som kan hända är att han inte attraherad av dig. Då går man bara vidare. :d

Precis! Jäkla losertänk! :D

tjing
2013-11-09, 18:18
Jag har mer än en gång hört tjejer säga "om killen är för snygg så vågar man inte stöta på honom", och att de därför föredrar att gå fram och stöta på en 7/10 än en 9/10. Helt galet tankesätt om ni frågar mig. Fruntimmer… *screwy*

Men killar vågar ju inte gå fram till snygga tjejer heller alla gånger, så det är nog rätt jämnt där skulle jag tro.

Men för tjejer är det kanske en hårdare knäck att få nobben, det skulle inte självkänslan klara. Så man safear.

XXXL
2013-11-09, 18:20
Men killar vågar ju inte gå fram till snygga tjejer heller alla gånger, så det är nog rätt jämnt där skulle jag tro.

Men för tjejer är det kanske en hårdare knäck att få nobben, det skulle inte självkänslan klara. Så man safear.

Fast att de skulle finnas en tjej som ser så bra ut så ingen vågar gå fram och prata med henne existerar ju inte

Strangerdanger
2013-11-09, 18:21
Men killar vågar ju inte gå fram till snygga tjejer heller alla gånger, så det är nog rätt jämnt där skulle jag tro.

Men för tjejer är det kanske en hårdare knäck att få nobben, det skulle inte självkänslan klara. Så man safear.

Har man dålig självkänsla så tar man det nog hårt, ja. Många gör misstaget att de baserar sin självkänsla på andra människor, även om de inte är medvetna om det.

Bite
2013-11-09, 18:29
Alltså en tjej kan ju ha ett ganska alldagligt utseende men vara en sjukt härlig människa, och blir därför jävligt attraktiv, eller är jag helt störd som kan känna så?

tjing
2013-11-09, 18:30
Ja, kanske för att du bara kan definiera en socialt betingad självkänsla i relation till andra människor?

Vad som finns kvar är typ att du vet att du kan överleva en stormig natt på Antarktis eller om ett plan kraschar i Amazonas. Vad är självkänsla utöver att lita på sina kunskaper till överlevnad eller sin standing i förhållande till andra människor? Ingenting.

tjing
2013-11-09, 18:31
Fast att de skulle finnas en tjej som ser så bra ut så ingen vågar gå fram och prata med henne existerar ju inte

Jodå, det där är nog supervanligt när det kommer till kritan. Killar blir korkade och rädda när de ska prata med en tjej de upplever spelar i en mycket högre division än dem. D v s om vi pratar om att verkligen göra ett move, inte bara säga hej.

Därav min frågeställning om vackrare människor är mer ensamma.

Slartibartfast
2013-11-09, 18:33
Alltså en tjej kan ju ha ett ganska alldagligt utseende men vara en sjukt härlig människa, och blir därför jävligt attraktiv, eller är jag helt störd som kan känna så?

Du har helt klart den sundaste inställningen.

Gpajpen
2013-11-09, 18:42
Tycker Ofta jag ser fula killar bräda snyggare killar med finare tjej. Inte i kategorin luffare vs brad pitt men säg 4,5,6:or med mycket socialt umgänge, händelserikt liv, humor, etc vs 8an som står 35min framför spegeln per dag och helgen går åt till träning.

Hackenschmidt
2013-11-09, 18:45
Alltså en tjej kan ju ha ett ganska alldagligt utseende men vara en sjukt härlig människa, och blir därför jävligt attraktiv, eller är jag helt störd som kan känna så?

Jag är med dig. Jag prioriterar tveklöst personlighet framför utseende i val av partner.
Det är en människa man kan komma att spendera största delen av alla sina återstående dagar ihop med, viktigast då att hen har höga kindben eller är trivsam att umgås med?

jenni
2013-11-09, 18:55
Jag har hört kilar säga att snygga tjejer är för mycket jobb och för mycket oro
Att det är bekvämare med en alldaglig tjej

Slartibartfast
2013-11-09, 19:02
Jag har hört kilar säga att snygga tjejer är för mycket jobb och för mycket oro
Att det är bekvämare med en alldaglig tjej

Det är bekvämast att vara ensam. Ska man ha en tjej ska hon ju givetvis vara skitsnygg.

jenni
2013-11-09, 19:04
Det är bekvämast att vara ensam. Ska man ha en tjej ska hon ju givetvis vara skitsnygg.

Tydligen finns det dem som tar det det säkra före osäkra

Yes
2013-11-09, 19:06
Alltså en tjej kan ju ha ett ganska alldagligt utseende men vara en sjukt härlig människa, och blir därför jävligt attraktiv, eller är jag helt störd som kan känna så?
Nej, så är det givetvis när man värdesätter personen. Min tjej ser ganska alldaglig ut, även om jag tycker om hennes utseende, och jag har varit med en del väldigt snygga tjejer innan henne. Samtidigt har jag aldrig haft så roligt som med henne, det är spänning och romantik och vi är sjukt kompatibla när det gäller sex. Det gör henne extremt attraktiv för mig. Och hon skulle säkert säga samma sak om mig.

Slartibartfast
2013-11-09, 19:06
Tydligen finns det dem som tar det det säkra före osäkra

Såklart. Folk som desperat vill ha ett förhållande, och inte sen vill oroa sig för att bli brädad varje gång tjejen far på krogen, gör ju klokt att välja en alldaglig tjej.

shut teh face
2013-11-09, 19:09
Stämmer ju såklart inte på alla men mååååånga "snygga" tjejer jag stött på har så jäkla dålig personlighet, precis som att de haft för lätt i livet.

Har inget underlag direkt men kan tänka mig att snygga personer är otrogna oftare

1) Snyggare = Sämre personlighet
2) Snygga = Mer ragg

Sen går ju alla igång på olika saker, och tycker olika saker är snyggt, förutom det klassiska snygg vs. osnygg.

Perramja
2013-11-09, 19:11
vad är snygg? vad är definitionen som alla använder då de säger att en person är snygg?
det finns ingen definition som ringar in det ordet.
det som är fult i dina ögon är kanske snyggt i en annans, om du ser en snygg tjej med en ful kille så betyder det högst troligt på att killen är snygg i den tjejens ögon.

och nu pratar jag inte om rika människor osv

Håller inte med, tror att 99% av alla kvinnor skulle säga att nedanstående kille är snygg, samt minst 50 % av alla killar (och dom som inte säger det tycker det innerst inne iaf ;-) Det finns helt enkelt människor som är vackra av naturen

http://img2-1.timeinc.net/ew/i/2012/11/27/troy.jpg
http://www.yeshairstyles.com/wp-content/uploads/2011/08/brad-pitt-troy-2004-long-sexy-hair.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-gYkXdf7zZDE/UZL5-0FA-6I/AAAAAAAAB9c/qKv8bFLho8g/s1600/brad-pitt-wowed-audiences-with-his-performance-in-legends-of-the-fall-in-1994.jpg

Yes
2013-11-09, 19:22
Jag har hört kilar säga att snygga tjejer är för mycket jobb och för mycket oro
Att det är bekvämare med en alldaglig tjej
Vissa är ju förvisso väldigt high-maintenance. Det är inte så att snygga tjejer brukar vara det, däremot är det bara snygga tjejer som kan komma undan med det.

Det har jag full förståelse för att man tycker är jobbigt. Oron är dock bara ren osäkerhet. Kan man inte släppa iväg tjejen mitt i en klunga killar på dansgolvet och veta att hon aldrig kommer göra nåt dumt med dem, då är man antingen osäker eller så är förhållandet bristande.

Stämmer ju såklart inte på alla men mååååånga "snygga" tjejer jag stött på har så jäkla dålig personlighet, precis som att de haft för lätt i livet.

Har inget underlag direkt men kan tänka mig att snygga personer är otrogna oftare

1) Snyggare = Sämre personlighet
2) Snygga = Mer ragg

Sen går ju alla igång på olika saker, och tycker olika saker är snyggt, förutom det klassiska snygg vs. osnygg.
Jag ser det snarare som en vanlig fördom mot snygga tejer. Fan vad många tjejer det finns som blir behandlade illa och får stå ut med fördomar för att de ser bra ut.
De riktiga snyggingar jag träffat har oftast haft underbara personligheter.

Fartman
2013-11-09, 19:22
Nu är jag rätt okunnig när det gäller sånt här men jag får uppfattningen att många kvinnor tycker att klassiska "snyggingar" är alldeles för fåfänga och ofta ger ett intryck att vara väldigt självcentrerade, ytliga och eventuella players. Omanliga, fjolliga, tråkiga etc är inte heller helt ovanligt att höra.

Jag tror att många av oss fulingar med snygga tjejer har lyckats med det för att vi "är oss själva"(tm) dvs att man är trygg i vem man är och har ett gott självförtroende även fast man utöver sin icke-snygghet dessutom är ful! :)

Morty
2013-11-09, 19:23
inb4 ni blir kära

Strangerdanger
2013-11-09, 19:24
Håller inte med, tror att 99% av alla kvinnor skulle säga att nedanstående kille är snygg, samt minst 50 % av alla killar (och dom som inte säger det tycker det innerst inne iaf ;-) Det finns helt enkelt människor som är vackra av naturen

http://img2-1.timeinc.net/ew/i/2012/11/27/troy.jpg
http://www.yeshairstyles.com/wp-content/uploads/2011/08/brad-pitt-troy-2004-long-sexy-hair.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-gYkXdf7zZDE/UZL5-0FA-6I/AAAAAAAAB9c/qKv8bFLho8g/s1600/brad-pitt-wowed-audiences-with-his-performance-in-legends-of-the-fall-in-1994.jpg

How the mighty have fallen

http://img.izismile.com/img/img3/20100729/640/ugly_photos_of_640_13.jpg

shut teh face
2013-11-09, 19:24
Jag ser det snarare som en vanlig fördom mot snygga tejer. Fan vad många tjejer det finns som blir behandlade illa och får stå ut med fördomar för att de ser bra ut.
De riktiga snyggingar jag träffat har oftast haft underbara personligheter.
Visst, så kan de ju också vara. Allting som skrivs här är ju subjektivt och det skiljer sig duktigt åt i sedvanlig ordning. :)

jenni
2013-11-09, 19:25
Såklart. Folk som desperat vill ha ett förhållande, och inte sen vill oroa sig för att bli brädad varje gång tjejen far på krogen, gör ju klokt att välja en alldaglig tjej.

Men hur många killar har nerver för det?!
Tydligen är ljummet bättre än eld

Fartman
2013-11-09, 19:27
Själv känner jag nog att tjejer som uppenbart är fixerade vid att alltid se bra ut är jobbiga, utseendefixering är osexigt som fan.

jenni
2013-11-09, 19:30
Håller inte med, tror att 99% av alla kvinnor skulle säga att nedanstående kille är snygg, samt minst 50 % av alla killar (och dom som inte säger det tycker det innerst inne iaf ;-) Det finns helt enkelt människor som är vackra av naturen

http://img2-1.timeinc.net/ew/i/2012/11/27/troy.jpg
http://www.yeshairstyles.com/wp-content/uploads/2011/08/brad-pitt-troy-2004-long-sexy-hair.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-gYkXdf7zZDE/UZL5-0FA-6I/AAAAAAAAB9c/qKv8bFLho8g/s1600/brad-pitt-wowed-audiences-with-his-performance-in-legends-of-the-fall-in-1994.jpg

Han är mer söt än snygg, jag kan inte förstå att tjejer vill ha en sån kille:confused:
Vissa är ju förvisso väldigt high-maintenance. Det är inte så att snygga tjejer brukar vara det, däremot är det bara snygga tjejer som kan komma undan med det.

Det har jag full förståelse för att man tycker är jobbigt. Oron är dock bara ren osäkerhet. Kan man inte släppa iväg tjejen mitt i en klunga killar på dansgolvet och veta att hon aldrig kommer göra nåt dumt med dem, då är man antingen osäker eller så är förhållandet bristande.


Jag ser det snarare som en vanlig fördom mot snygga tejer. Fan vad många tjejer det finns som blir behandlade illa och får stå ut med fördomar för att de ser bra ut.
De riktiga snyggingar jag träffat har oftast haft underbara personligheter.

Mmm, precis
Men det är inte så många killar som kan göra så, oavsett hur säkra de är, det är som de inte längre ser tjejen utan bara ser hotet av inkräktare på deras revir

awesomooo
2013-11-09, 19:32
Hahha, neee killar ska inte ha långt hår!

944RS
2013-11-09, 19:37
Många kan oxå varit "snygga" före de skaffade partner. När man är gift och har barn så behöver man inte bry sig lika mycket om utseendet längre:cool:

jenni
2013-11-09, 19:38
Många kan oxå varit "snygga" före de skaffade partner. När man är gift och har barn så behöver man inte bry sig lika mycket om utseendet längre:cool:

Det där är sorligt

Fredszky
2013-11-09, 19:39
http://f.kulfoto.com/pic/0001/0024/jqk9923140.jpg

Slartibartfast
2013-11-09, 19:42
Han är mer söt än snygg, jag kan inte förstå att tjejer vill ha en sån kille:confused:


Du kan inte förstå att kvinnor tycker Brad Pitt är attraktiv? Vilket verklighet lever du i?

Perramja
2013-11-09, 19:45
Hahha, neee killar ska inte ha långt hår!

Ska dom väl om dom vill eller? Precis som tjejer ska ha kort hår om dom vill.

Perramja
2013-11-09, 19:46
How the mighty have fallen

http://img.izismile.com/img/img3/20100729/640/ugly_photos_of_640_13.jpg

Haha, ingenting varar för evigt :d

Fredszky
2013-11-09, 19:46
Jag tror att det kan vara svårare att hitta en partner som väldigt snygg, eller väldigt ful. Kanske mer erbjudanden som väldigt snygg, men man vill ju inte nöja sig med någon ett par poäng under så att säga.

I den breda massan finns störst chans att hitta någon om man tillhör den. De flesta letar efter någon i samma snygghetsliga som man själv tillhör.

http://www.matteguiden.se/wp-content/uploads/2012/07/normalfordelad-kurva-1.png

944RS
2013-11-09, 19:48
Det där är sorligt

Man får helt enkelt andra prioriteringar än sig själv eller att se snygg ut när ungarna ska utfodras och ha rena kläder på sig till skolan nästa dag.

awesomooo
2013-11-09, 19:53
Ska dom väl om dom vill eller? Precis som tjejer ska ha kort hår om dom vill.

Nej, jag bestämmer.

Såklart dom får men jag tycker inte någon kille klär sig i långt år---

Perramja
2013-11-09, 19:58
Nej, jag bestämmer.

Såklart dom får men jag tycker inte någon kille klär sig i långt år---

Haha=)

jenni
2013-11-09, 20:04
Du kan inte förstå att kvinnor tycker Brad Pitt är attraktiv? Vilket verklighet lever du i?
Det var inte vad jag skrev!
Och nej, jag tycker inte sockersöta män är heta, visst alla tänder på olika saker, men söthet får inte mig att spinna iaf

Man får helt enkelt andra prioriteringar än sig själv eller att se snygg ut när ungarna ska utfodras och ha rena kläder på sig till skolan nästa dag.

Men man kan hålla sig snygg trots det

Bubblan84
2013-11-09, 20:08
Han är mer söt än snygg, jag kan inte förstå att tjejer vill ha en sån kille:confused:


Mmm, precis
Men det är inte så många killar som kan göra så, oavsett hur säkra de är, det är som de inte längre ser tjejen utan bara ser hotet av inkräktare på deras revir

Intressant. Ge exempel på en snygg man! :)

Yes
2013-11-09, 20:33
Mmm, precis
Men det är inte så många killar som kan göra så, oavsett hur säkra de är, det är som de inte längre ser tjejen utan bara ser hotet av inkräktare på deras revir
Då handlar det snarare om att inte veta vart man har tjejen. Varför skulle jag bli orolig när jag vet att jag har tjejen helt och hållet? Dessutom vet jag att det finns många tjejer som gillar uppmärksamheten men som aldrig skulle göra nåt mer. Sen kan det förstås bli en annan sak om killarna försöker pissa på mitt revir eller om tjejen bjuder in till det.

jenni
2013-11-09, 20:56
Intressant. Ge exempel på en snygg man! :)

Det blir svårt, tjejer är snygga, killar mer sällan, hos killar dras jag till deras utstrålning, men om jag tar några bara så där så är det
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6648476&postcount=82

jenni
2013-11-09, 21:01
Då handlar det snarare om att inte veta vart man har tjejen. Varför skulle jag bli orolig när jag vet att jag har tjejen helt och hållet? Dessutom vet jag att det finns många tjejer som gillar uppmärksamheten men som aldrig skulle göra nåt mer. Sen kan det förstås bli en annan sak om killarna försöker pissa på mitt revir eller om tjejen bjuder in till det.

Jo men återigen hur många killar är så, hur många kan hålla sig lugna?
Ibland är killen hur säker som helst och aldrig svartsjuk, sen plötsligt löper han amok och beter sig som ett barn som blivit av med snuttefilten och dt TROTS att tjejen inte ens ser någon annan än honom, det blir till att han inte klarar vara med tjejen bland andra killar även då det inte finns någon anledning till oron

Fredszky
2013-11-09, 21:02
Det blir svårt, tjejer är snygga, killar mer sällan, hos killar dras jag till deras utstrålning, men om jag tar några bara så där så är det
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6648476&postcount=82

Haha! Badboy-jenni

Yes
2013-11-09, 21:41
Jo men återigen hur många killar är så, hur många kan hålla sig lugna?
Ibland är killen hur säker som helst och aldrig svartsjuk, sen plötsligt löper han amok och beter sig som ett barn som blivit av med snuttefilten och dt TROTS att tjejen inte ens ser någon annan än honom, det blir till att han inte klarar vara med tjejen bland andra killar även då det inte finns någon anledning till oron
Då undrar jag vad du gör med dem eller vad det är för killar du träffar.

filmjölk
2013-11-09, 21:45
Jo men återigen hur många killar är så, hur många kan hålla sig lugna?
Ibland är killen hur säker som helst och aldrig svartsjuk, sen plötsligt löper han amok och beter sig som ett barn som blivit av med snuttefilten och dt TROTS att tjejen inte ens ser någon annan än honom, det blir till att han inte klarar vara med tjejen bland andra killar även då det inte finns någon anledning till oron

Klassisk överreaktion för att det är så extremt skamfyllt för en kille att vara ens lite svartsjuk. Då går han och sväljer svartsjukan tills den byggs upp till en härdsmälta:D

jenni
2013-11-09, 22:00
Haha! Badboy-jenni
Det där var väl inga badboys heller :)
Då undrar jag vad du gör med dem eller vad det är för killar du träffar.
Du vill veta vad jag gör med dem? På vilket plan menar du då? :naughty:
Vilka killar jag träffar? Jag träffar fel killar:(
Klassisk överreaktion för att det är så extremt skamfyllt för en kille att vara ens lite svartsjuk. Då går han och sväljer svartsjukan tills den byggs upp till en härdsmälta:D

Är det inte falsk marknadsföring? " blir aldrig svartsjuk"?
Då är det bättre att säga direkt att man har en tendens till det eller säga som jag säger (sällsynta fall då jag verkligen gillar pojken:d)
" jag är inte svartsjuk, men det som är mitt, är mitt!!!"

Yes
2013-11-09, 22:06
Du vill veta vad jag gör med dem? På vilket plan menar du då? :naughty:
Vilka killar jag träffar? Jag träffar fel killar:(
Ja, antingen provocerar du fram reaktionerna eller så är det fel på killarna. Kanske båda delarna också. Det är hursomhelst inte normalt att flippa, inte ens om man faktiskt blir svartsjuk.


Är det inte falsk marknadsföring? " blir aldrig svartsjuk"?
Då är det bättre att säga direkt att man har en tendens till det eller säga som jag säger (sällsynta fall då jag verkligen gillar pojken:d)
" jag är inte svartsjuk, men det som är mitt, är mitt!!!"
"Jag äger dig" funkar också.

jenni
2013-11-09, 22:06
Då undrar jag vad du gör med dem eller vad det är för killar du träffar.

En annan sak som svar på första frågan, när man är kärleksfull och kelig och behandlar honom som en man, är det som han vill ha, det är då han blir nojig och blir tvärsäker på att man bara leker med honom *screwy*
Vad handlar det om?

Yes
2013-11-09, 22:10
En annan sak som svar på första frågan, när man är kärleksfull och kelig och behandlar honom som en man, är det som han vill ha, det är då han blir nojig och blir tvärsäker på att man bara leker med honom *screwy*
Vad handlar det om?
Förmodligen handlar det om att det inte känns äkta, dvs att det görs för att få honom att känna på ett visst sätt istället för attt vara uttryck för hur du känner inför honom.

jenni
2013-11-09, 22:12
Ja, antingen provocerar du fram reaktionerna eller så är det fel på killarna. Kanske båda delarna också. Det är hursomhelst inte normalt att flippa, inte ens om man faktiskt blir svartsjuk.

Gör inte min partner svartsjuk, är jag med honom så är jag endast med honom


"Jag äger dig" funkar också.

"Jag äger dig" riktar sig direkt till personen, "är mitt" riktar sig till omgivningen
Han är fri att göra vad han vill, men andra är dock inte fria att stjäla det som jag har! (Eller försöka förstöra!)

jenni
2013-11-09, 22:16
Förmodligen handlar det om att det inte känns äkta, dvs att det görs för att få honom att känna på ett visst sätt istället för attt vara uttryck för hur du känner inför honom.

Jag vet faktiskt inte vad som slår fel, jag är rätt rak med vad jag vill och vad jag känner! Av någon anledning tar killen på sig rollen som den som ska dissekera varje känsla, tanke och handling,

Yes
2013-11-09, 22:21
Jag vet faktiskt inte vad som slår fel, jag är rätt rak med vad jag vill och vad jag känner! Av någon anledning tar killen på sig rollen som den som ska dissekera varje känsla, tanke och handling,
Det börjar allt mer låta som du träffar stereotypa bad-boys som är tuffa på ytan och små osäkra pojkar på insidan. Det må låta som en klyscha men det är väldigt vanligt.
Liksom... om du visar genuina känslor mot din kille är det inte en normal reaktion att börja analysera och bli misstänksam. Det är bara jävligt konstigt. En sund reaktion är att bli glad och njuta av det.

jenni
2013-11-09, 22:28
Det börjar allt mer låta som du träffar stereotypa bad-boys som är tuffa på ytan och små osäkra pojkar på insidan. Det må låta som en klyscha men det är väldigt vanligt.
Liksom... om du visar genuina känslor mot din kille är det inte en normal reaktion att börja analysera och bli misstänksam. Det är bara jävligt konstigt. En sund reaktion är att bli glad och njuta av det.

YES du har förmodligen rätt, tyvärr har jag en asshole radar som för mig i armarna på fel kille, har försökt att göra tvärtom och välja killen jag aldrig bryr mig om men det går inte, det känns som att sitta på en tråkig föreläsning av ett ämne man inte är intresserad av utan bara behöver för att få bra slutbetyg

Ungtuppen
2013-11-10, 00:38
Vad vi klassar som snyggt och inte (ofta omedvetet) är väldigt universiellt och handlar om att kommunicera bra gener/hormon-nivåer. En kvinna med mycket östrogen får typiskt kvinnliga attribut samt symmetriskt ansikte - En man med mycket testosteron får manliga attribut och ofta bra symmetri - Detta är vad kvinnor samt män klassar som sexuellt attraktivt.

Med det sagt så håller jag med om att man ofta ser fulare killar med riktigt snygga tjejer - Detta i sig har också en biologisk förklaring då kvinnor tittar mer på karaktärsdrag (självsäkerhet, social dominans, "aura", charm etc) än män, som tittar mestadels på fysiska attribut.

Ungtuppen
2013-11-10, 00:41
Det var inte vad jag skrev!
Och nej, jag tycker inte sockersöta män är heta, visst alla tänder på olika saker, men söthet får inte mig att spinna iaf



Brad Pitt har allt annat än ett "sött" utseende - han har väldigt manliga attribut: Bred käke, stor haka, djupt sittande ögon, tydligt ögonbrynsben. Hans ansikte är väldigt maskulint - liksom exempelvis Tom Cruise.

Slartibartfast
2013-11-10, 10:32
Det var inte vad jag skrev!
Och nej, jag tycker inte sockersöta män är heta, visst alla tänder på olika saker, men söthet får inte mig att spinna iaf


Det var ju exakt vad du skrev.

Han är mer söt än snygg, jag kan inte förstå att tjejer vill ha en sån kille:confused:


Att DU inte tycker han har idealutseendet, är nånting HELT annat än att "jag kan inte förstå att tjejer vill ha en sån kille", dvs, du kan inte förstå hur NÅGON tjej kan tycka han är attraktiv. Du projicerar dina egna preferenser på ALLA andra.

Du måste ju inse skillnaden där. Eller är du helt oförmögen att tänka dig in i andra människors känslor/preferenser?

Jag HATAR t.ex. getost, men jag förstår väldigt väl att andra kan älska det. Ser du skillnaden?

MrBoris
2013-11-10, 11:36
Det blir svårt, tjejer är snygga, killar mer sällan, hos killar dras jag till deras utstrålning, men om jag tar några bara så där så är det
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6648476&postcount=82
http://seriable.com/wp-content/uploads/2011/05/got_momoa.jpg
*spy*

filmjölk
2013-11-10, 11:50
Det verkar mest vara heterosexuella män som tänder på Brad Pitt och har fått för sig att han är snygg. När man tar det som exempel för en kvinna så säger hon att hon inte tycker att han är speciellt snygg.

Något som är ganska weird är att jag har hört av många tjejer att Magnus Samuelsson är snygg. Måste ju vara att han är manlig, blond, bonde och har dialekt...inte att han är snygg att titta på?

Ronn
2013-11-10, 11:55
Tjejer är ju individer dom också, hör och häpna dom tycker olika precis som vi killar. ;)

jenni
2013-11-10, 12:15
Brad Pitt har allt annat än ett "sött" utseende - han har väldigt manliga attribut: Bred käke, stor haka, djupt sittande ögon, tydligt ögonbrynsben. Hans ansikte är väldigt maskulint - liksom exempelvis Tom Cruise.
Visst han kanske är maskulin lite grann men han ÄR söt, men det är ju inget fel med det, alla tycker olika,
Du tänder på Brad Pitt, jag gör det inte;)

Det var ju exakt vad du skrev.



Att DU inte tycker han har idealutseendet, är nånting HELT annat än att "jag kan inte förstå att tjejer vill ha en sån kille", dvs, du kan inte förstå hur NÅGON tjej kan tycka han är attraktiv. Du projicerar dina egna preferenser på ALLA andra.

Du måste ju inse skillnaden där. Eller är du helt oförmögen att tänka dig in i andra människors känslor/preferenser?

Jag HATAR t.ex. getost, men jag förstår väldigt väl att andra kan älska det. Ser du skillnaden?

Därför skrev jag att jag inte kan förstå det! Jag kan inte förstå vad som är så tilldragande, jag går inte igång på den mannen, så nej jag kan inte förstå det även om jag ser att många vill just ha en sån kille.
Han är söt, söta killar är gulliga, gulligt är inte det jag vill ha när jag tänker sex

jenni
2013-11-10, 12:21
http://seriable.com/wp-content/uploads/2011/05/got_momoa.jpg
*spy*
Du skojar, menar du på allvar att du inte skulle stryka dig som en kattunge mot honom MrBoris? Tänk efter nu, jag tror nog du visst skulle bli lite het.....:d
http://img593.imageshack.us/img593/1553/psmoviesjasonmomoa.jpg


Det verkar mest vara heterosexuella män som tänder på Brad Pitt och har fått för sig att han är snygg. När man tar det som exempel för en kvinna så säger hon att hon inte tycker att han är speciellt snygg.

Något som är ganska weird är att jag har hört av många tjejer att Magnus Samuelsson är snygg. Måste ju vara att han är manlig, blond, bonde och har dialekt...inte att han är snygg att titta på?
Tror du har alldeles rätt i det, sen kommer jag ihåg att när man var yngre då var Brad-typen läcker, när man blivit äldre ville man ha något med lite hårdare look
Och ja faktiskt, jag skulle nog mycket väl dras mer till Magnus än Brad

MrBoris
2013-11-10, 12:26
Inte ett dugg het, bara stereotyputseende av en brottsling därav att det pirrar i murran på dig. Magnus Samuelsson före Brad Pitt :laugh:

jenni
2013-11-10, 12:29
Inte ett dugg het, bara stereotyputseende av en brottsling därav att det pirrar i murran på dig. Magnus Samuelsson före Brad Pitt :laugh:

Ok, så du föredrar Kalles kaviar pojken

Loka
2013-11-10, 12:30
Du skojar, menar du på allvar att du inte skulle stryka dig som en kattunge mot honom MrBoris? Tänk efter nu, jag tror nog du visst skulle bli lite het.....:d
http://img593.imageshack.us/img593/1553/psmoviesjasonmomoa.jpg



Tror du har alldeles rätt i det, sen kommer jag ihåg att när man var yngre då var Brad-typen läcker, när man blivit äldre ville man ha något med lite hårdare look
Och ja faktiskt, jag skulle nog mycket väl dras mer till Magnus än Brad

Kul att hon postar en bild där han ser ut som en brottsling. Aldrig fattat att vissa tjejer attraheras av bad boys. Alla "bad boys" jag träffat i mitt liv är osäkra töntar som tror att den imagen ger dem respekt. Alternativt riktiga kriminella som är totalt misslyckade människor som oftast är psykopater.

jenni
2013-11-10, 12:31
Kul att hon postar en bild där han ser ut som en brottsling. Aldrig fattat att vissa tjejer attraheras av bad boys. Alla "bad boys" jag träffat i mitt liv är osäkra töntar som tror att den imagen ger dem respekt. Alternativt riktiga kriminella som är totalt misslyckade människor som oftast är psykopater.

Då är de ju inga badboys!

knuckles
2013-11-10, 12:32
Kul att hon postar en bild där han ser ut som en brottsling. Aldrig fattat att vissa tjejer attraheras av bad boys. Alla "bad boys" jag träffat i mitt liv är osäkra töntar som tror att den imagen ger dem respekt. Alternativt riktiga kriminella som är totalt misslyckade människor som oftast är psykopater.

Har alltid varit så.

YejMLGPkEWM

tearz
2013-11-10, 12:34
Kul att hon postar en bild där han ser ut som en brottsling. Aldrig fattat att vissa tjejer attraheras av bad boys. Alla "bad boys" jag träffat i mitt liv är osäkra töntar som tror att den imagen ger dem respekt. Alternativt riktiga kriminella som är totalt misslyckade människor som oftast är psykopater.

Tror den korrekta termen är sociopat numera :) Och det är väl en störning/sjukdom precis som asperger och borderline tex. Endast psykiska åkommor, ser inga som baktalar folk som lider av fysiska besvär/sjukdomar som tex diabetes :D

Bubblan84
2013-11-10, 12:36
http://seriable.com/wp-content/uploads/2011/05/got_momoa.jpg
*spy*

You jelly, bro? ;)

Du skojar, menar du på allvar att du inte skulle stryka dig som en kattunge mot honom MrBoris? Tänk efter nu, jag tror nog du visst skulle bli lite het.....:d
http://img593.imageshack.us/img593/1553/psmoviesjasonmomoa.jpg



Tror du har alldeles rätt i det, sen kommer jag ihåg att när man var yngre då var Brad-typen läcker, när man blivit äldre ville man ha något med lite hårdare look
Och ja faktiskt, jag skulle nog mycket väl dras mer till Magnus än Brad

Det förklarar en del!

Ronn
2013-11-10, 12:47
Tror egentligen inte att ni kan avgöra det genom bilder eller videos, dom gör inte så mycket annat än att tjickla fantasin, det är ju när man träffar en person i verkligheten man vet hur det verkligen känns, kanske reagerar helt oanat beroende på hur en person beter sig och vad den har för utstrålning.

Den där söta killen på bilden kanske visar sig ha värdens dragninskraft, den där coola killen kanske är skittråkig.

Perramja
2013-11-10, 12:50
Då är de ju inga badboys!

Verkar som du är inne på lite farligt tänk faktiskt. Ska ge dig min nuvarande flickväns erfarenhet, eftersom jag inte gått ut med mitt namn här känner jag att jag kan göra det då ingen kommer veta vem hon är. Hon var typen som drogs till badboys hela tiden tills hon verkligen träffade en riktig badboy. Han spöade skiten ur henne flera dagar i veckan, tvingade henne att leverera droger mm och när hon lämnade honom så var hela hennes familj under mordhot och polisbeskydd...Han sitter inne nu av andra skäl, men jag känner en djup oro för den dagen han kommer ut. Du verkar ha kollat för mycket på film och fått romantiserad bild av vad en "badboy" verkligen är. Verkligen ser inte riktigt ut så, flicka lillacofffee

Jokester
2013-11-10, 12:51
Allt har att göra med penisstorlek!
En ful kille med snygg tjej -> Stor penis
En snygg kille med ful tjej -> Liten penis

Problem solved.

Bubblan84
2013-11-10, 13:00
Allt har att göra med penisstorlek!
En ful kille med snygg tjej -> Stor penis
En snygg kille med ful tjej -> Liten penis

Problem solved.

Om den snygga tjejen gör slut med den fula killen och han blir tillsammans med en ful tjej, krymper hans penis då?

MrBoris
2013-11-10, 13:00
Ok, så du föredrar Kalles kaviar pojken

Nej i och med att jag är hetero föredrar jag tjejer. Men jag ser ner på tjejer som gillar badboy-killar, mest för att det visar på att de har någon slags störning alternativt haft en dålig uppväxt, om det så är att de blivit våldtagna eller något annat. En kille kan vara het utan att se kriminell ut/vara kriminell.

Exempel;

http://www.projectbackstage.com/wp-content/uploads/2013/01/AdamGontier-294x300.jpg

http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/loudwire.com/files/2012/06/Cobain1.jpg

http://imgsrv.q98.com/image/kqwbf2/UserFiles/Image/jared%20leto.jpg

Menigar
2013-11-10, 13:05
Haha, måste älska kolo ibland.
Mössa inomhus, brottsling!
linne, brottsling!

postar bilder på tre pundare, inte brottsling!

MrBoris
2013-11-10, 13:06
postar bilder på tre pundare, inte brottsling!

:d

Perramja
2013-11-10, 13:10
Nej i och med att jag är hetero föredrar jag tjejer. Men jag ser ner på tjejer som gillar badboy-killar, mest för att det visar på att de har någon slags störning alternativt haft en dålig uppväxt, om det så är att de blivit våldtagna eller något annat. En kille kan vara het utan att se kriminell ut/vara kriminell.

Exempel;

http://www.projectbackstage.com/wp-content/uploads/2013/01/AdamGontier-294x300.jpg

http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/loudwire.com/files/2012/06/Cobain1.jpg

http://imgsrv.q98.com/image/kqwbf2/UserFiles/Image/jared%20leto.jpg

Visade precis min jänta tråden och vi diskuterade detta precis nu. Enligt henne som varit inne i skiten så handlar det hela om kasst självförtroende/självkänsla, att man som tjej känner att man duger och är något om man lyckas få de "tuffaste" killarna att falla för en. Kan nog ligga mycket i det, tror nog inte att en väldigt självsäker tjej vill ha en badboy direkt!

MrBoris
2013-11-10, 13:17
Har alltid varit så.

[.YT]YejMLGPkEWM[/YT]
Och den där tjejen verkar ha mycket innanför pannbenet, eller?:cool:

Tricce
2013-11-10, 13:37
Leto är knappast en pundare. Visst han tog droger när han var yngre men lever nog mer hälsosamt än dom flesta idag.

jenni
2013-11-10, 13:52
Verkar som du är inne på lite farligt tänk faktiskt. Ska ge dig min nuvarande flickväns erfarenhet, eftersom jag inte gått ut med mitt namn här känner jag att jag kan göra det då ingen kommer veta vem hon är. Hon var typen som drogs till badboys hela tiden tills hon verkligen träffade en riktig badboy. Han spöade skiten ur henne flera dagar i veckan, tvingade henne att leverera droger mm och när hon lämnade honom så var hela hennes familj under mordhot och polisbeskydd...Han sitter inne nu av andra skäl, men jag känner en djup oro för den dagen han kommer ut. Du verkar ha kollat för mycket på film och fått romantiserad bild av vad en "badboy" verkligen är. Verkligen ser inte riktigt ut så, flicka lillacofffee
Vet inte om jag väljer lite annorlunda typer, men de killar som jag träffat har aldrig lyft handen mot mig, de brukar tvärtom ta hand om mig som om jag var en skör liten sak
Jag vet att det förmodligen är något fel men jag dras till auktoritet, män som inte ens behöver anstränga sig för att folk ska vilja lyssna till dem.
Män som står för sin sak och aldrig backar.
Jag har aldrig gillat hjälten i filmen utan sneglat på skurken.

Nej i och med att jag är hetero föredrar jag tjejer. Men jag ser ner på tjejer som gillar badboy-killar, mest för att det visar på att de har någon slags störning alternativt haft en dålig uppväxt, om det så är att de blivit våldtagna eller något annat. En kille kan vara het utan att se kriminell ut/vara kriminell.

Exempel;

http://www.projectbackstage.com/wp-content/uploads/2013/01/AdamGontier-294x300.jpg

http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/loudwire.com/files/2012/06/Cobain1.jpg

http://imgsrv.q98.com/image/kqwbf2/UserFiles/Image/jared%20leto.jpg

Fast där har du lite fel, det är inte alls sällsynt att fina flickor med sträng uppfostran, välutbildade föräldrar och fin bakgrund dras till den farliga typen, just för att de ledsnat på överklassfasoner eller den trygga välkammade finpojken
Grabbarna du postat känns slitna och ofräscha, första tanken är att de bör ta en dusch
Haha, måste älska kolo ibland.
Mössa inomhus, brottsling!
linne, brottsling!

postar bilder på tre pundare, inte brottsling!
I ett nötskal

Visade precis min jänta tråden och vi diskuterade detta precis nu. Enligt henne som varit inne i skiten så handlar det hela om kasst självförtroende/självkänsla, att man som tjej känner att man duger och är något om man lyckas få de "tuffaste" killarna att falla för en. Kan nog ligga mycket i det, tror nog inte att en väldigt självsäker tjej vill ha en badboy direkt!
Om jag utgår från mig själv, så vet jag att badboys inte är något " bra på pappret" de delar inte mina intressen och är oförutsägbara.
Men jag attraheras av dem, lite djurisk instinkt,
Snälla ögon får mig att le, en vild blick får mig att tappa huvudet:naughty:

Jokester
2013-11-10, 14:15
Är väl ingen nyhet att kvinnor attraheras av badboys? Deras reptilhjärna tänker "alfahanne". På samma sätt som män kam gå igång på en snygg men oerhört slampig och trasig kvinna.

Loka
2013-11-10, 14:18
Vet inte om jag väljer lite annorlunda typer, men de killar som jag träffat har aldrig lyft handen mot mig, de brukar tvärtom ta hand om mig som om jag var en skör liten sak
Jag vet att det förmodligen är något fel men jag dras till auktoritet, män som inte ens behöver anstränga sig för att folk ska vilja lyssna till dem.
Män som står för sin sak och aldrig backar.
Jag har aldrig gillat hjälten i filmen utan sneglat på skurken.



Fast där har du lite fel, det är inte alls sällsynt att fina flickor med sträng uppfostran, välutbildade föräldrar och fin bakgrund dras till den farliga typen, just för att de ledsnat på överklassfasoner eller den trygga välkammade finpojken
Grabbarna du postat känns slitna och ofräscha, första tanken är att de bör ta en dusch

I ett nötskal


Om jag utgår från mig själv, så vet jag att badboys inte är något " bra på pappret" de delar inte mina intressen och är oförutsägbara.
Men jag attraheras av dem, lite djurisk instinkt,
Snälla ögon får mig att le, en vild blick får mig att tappa huvudet:naughty:


Känner mig förvirrad. Vad är en "bad boy" om inte en kriminell person som är aggressiv och gärna hotar folk och lätt hamlar i slagsmål? Den killen som mobbade folk i högstadiet, först med att börja röka osv. Kriminella föräldrar.

Jag tycker du beskriver en typisk bra chef, naturlig ledare. Aldrig träffat någon som du beskriver, som jag skulle beskriva som "bad boy".

filmjölk
2013-11-10, 14:25
Visade precis min jänta tråden och vi diskuterade detta precis nu. Enligt henne som varit inne i skiten så handlar det hela om kasst självförtroende/självkänsla, att man som tjej känner att man duger och är något om man lyckas få de "tuffaste" killarna att falla för en. Kan nog ligga mycket i det, tror nog inte att en väldigt självsäker tjej vill ha en badboy direkt!

Jag tror att en del tjejer vill ha det de vanligtvis inte brukar få. Är en tjej uppvaktad av artiga, välartade och trevliga killar drömmer hon om en oborstad douchebag. Tjejer som avverkar(avverkas av) douchebags på löpande band drömmer knappast om ytterligare en duschpåse, utan vill ha en snäll, artig och trevlig kille.

Så kanske sitter det någon snäll kille i tråden som är bitter över att tjejer inte faller för honom, och är trött på att bli brädad av douchebags. Det kanske är så att det är inte dig det är fel på, utan du borde kanske helt enkelt sluta sukta efter bra, vettiga tjejer och gå efter dåliga flickor istället som uppskattar en sån som dig?

Seså, ragga nu utanför närmsta behandlingshem, på flickorna på strippklubben eller skicka ett gäng röda rosor till maffia-Dragans flickvän.

Tolkia
2013-11-10, 14:27
Jag och MrBoris brukar aldrig hålla med varandra om något, men när det gäller badboysen kan jag bara instämma. Jag kan inte för mitt liv förstå resonemanget (eller känslorna) bakom att vilja ha en kärleksrelation med någon som inte är snäll mot en. Jag kan, rent intellektuellt, resonera mig fram till hur mekanismerna förmodligen ser ut; hela den här dålig självkänslegrejen osv., men jag kan inte emotionellt förstå det. Och jag anser att det är en GIGANTISK signal om att "något i den här tjejen är lite trasigt". Motsvarande gäller förstås även för killar. Att vilja må dåligt, ha det dåligt och bli illa behandlad är inte friskt.

Jag förstår inte heller kopplingen mellan att inte vara snäll mot sin partner etc. och att kunna stå för sina åsikter, ha pondus och auktoritet etc. Hur mycket pondus har man om man måste stärka den med att vara våldsam/elak, liksom?

Loka
2013-11-10, 14:34
Jag förstår inte heller kopplingen mellan att inte vara snäll mot sin partner etc. och att kunna stå för sina åsikter, ha pondus och auktoritet etc. Hur mycket pondus har man om man måste stärka den med att vara våldsam/elak, liksom?

This!

Detta är nog största anledningen att jag inte förstår hur någon kan falla för en "bad boy". Det lyser ju av osäkerhet att behöva trycka ner andra för att visa sig själv vara stark.

jenni
2013-11-10, 14:40
Jag och MrBoris brukar aldrig hålla med varandra om något, men när det gäller badboysen kan jag bara instämma. Jag kan inte för mitt liv förstå resonemanget (eller känslorna) bakom att vilja ha en kärleksrelation med någon som inte är snäll mot en. Jag kan, rent intellektuellt, resonera mig fram till hur mekanismerna förmodligen ser ut; hela den här dålig självkänslegrejen osv., men jag kan inte emotionellt förstå det. Och jag anser att det är en GIGANTISK signal om att "något i den här tjejen är lite trasigt". Motsvarande gäller förstås även för killar. Att vilja må dåligt, ha det dåligt och bli illa behandlad är inte friskt.

Jag förstår inte heller kopplingen mellan att inte vara snäll mot sin partner etc. och att kunna stå för sina åsikter, ha pondus och auktoritet etc. Hur mycket pondus har man om man måste stärka den med att vara våldsam/elak, liksom?

Jag förstår inte varför en badboy måste vara våldsam/elak mot sin tjej, jag tycker tvärtom att de tar hand om sin tjej och är som en skyddande vägg,
Sorry om jag är väldigt okorrekt nu, men jag tänder på en hård typ,
Om det uppstår en slagsmål vill jag att min kille ska kunna ge tillbaka och vara den som vinner, jag vill inte att han ska sticka svansen mellan benen
Detta är dock inte korrekt som sagt, våld är ej bra,
Sen pratar jag iaf om vad jag går igång på, och snälla pojkar får mig inte bli vild
Men de är dock bättre för en i praktiken det har jag förstått, nu gäller det bara att få ihop den snälla pojken med att känna attraktion/lust vilket inte har fungerat, jag ar träffat snälla, fina killar men jag dras inte sexuellt till dem, de är kramgoa men sextanken är helt frånvarande.

Ronn
2013-11-10, 14:45
Jag förstår inte varför en badboy måste vara våldsam/elak mot sin tjej, jag tycker tvärtom att de tar hand om sin tjej och är som en skyddande vägg,
Sorry om jag är väldigt okorrekt nu, men jag tänder på en hård typ,
Om det uppstår en slagsmål vill jag att min kille ska kunna ge tillbaka och vara den som vinner, jag vill inte att han ska sticka svansen mellan benen
Detta är dock inte korrekt som sagt, våld är ej bra,
Sen pratar jag iaf om vad jag går igång på, och snälla pojkar får mig inte bli vild
Men de är dock bättre för en i praktiken det har jag förstått, nu gäller det bara att få ihop den snälla pojken med att känna attraktion/lust vilket inte har fungerat, jag ar träffat snälla, fina killar men jag dras inte sexuellt till dem, de är kramgoa men sextanken är helt frånvarande.

Hamnar du ofta i slagsmål? *jorgen*

jenni
2013-11-10, 14:46
OBS kan ju tillägga att jag mycket väl vet att jag väljer fel killar, har ju behandlat ämnet i tråden tidigare, jag kan bara inte bli kär i rätt man.
Behöver nog gå en kurs och lära mig hur man gör ;)

jenni
2013-11-10, 14:48
Hamnar du ofta i slagsmål? *jorgen*

Aldrig! Jag är ju en flicka
Syftade på om killen hamnar i den situation

Ronn
2013-11-10, 14:49
Aldrig! Jag är ju en flicka
Syftade på om killen hamnar i den situation

En riktigt man hamnar inte i slagsmål. :cool:

MrBoris
2013-11-10, 14:49
OBS kan ju tillägga att jag mycket väl vet att jag väljer fel killar, har ju behandlat ämnet i tråden tidigare, jag kan bara inte bli kär i rätt man.
Behöver nog gå en kurs och lära mig hur man gör ;)

Tror det mer handlar om att du inte attraherar vanliga män, därav ganska enkelt att då säga att du bara gillar bad guys, just sayingcofffee

MrBoris
2013-11-10, 14:50
En riktigt man hamnar inte i slagsmål. :cool:

+1, han är intelligent nog att se till att aldrig hamna där.

knuckles
2013-11-10, 14:51
Och den där tjejen verkar ha mycket innanför pannbenet, eller?:cool:

Okej.

jenni
2013-11-10, 14:56
En riktigt man hamnar inte i slagsmål. :cool:
Förmodligen, jag behöver alltså en riktig man
Tror det mer handlar om att du inte attraherar vanliga män, därav ganska enkelt att då säga att du bara gillar bad guys, just sayingcofffee

Hur vet du det och Vad är en vanlig man? Du eller?
Jag kan inte säga om de män jag attraherar är vanliga, men om det är så, så vet jag att jag attraheras sällan den vanliga mannen isf,

filmjölk
2013-11-10, 14:56
Jenni, är du en sådan som tycker det är rätt gulligt om två killar slår varandra blodiga i en tävling om dig? Jag säger inte att det är fel att tycka det, bara att det är den typen av tjej jag vill varna min son för :)

MrBoris
2013-11-10, 14:59
Förmodligen, jag behöver alltså en riktig man


Hur vet du det och Vad är en vanlig man? Du eller?

En föredetta sexmissbrukare med psykiska störningar som MrBoris skulle jag inte kalla vanlig man direkt nej. Men jag tror starkt på att trash dras till trash så att säga, nom saying*popcorn*

jenni
2013-11-10, 15:05
Jenni, är du en sådan som tycker det är rätt gulligt om två killar slår varandra blodiga i en tävling om dig? Jag säger inte att det är fel att tycka det, bara att det är den typen av tjej jag vill varna min son för :)

Nej det är ju rätt dumt, ska det tävlas om mig så ska jag avgöra vem jag vill ha som vinnare inte deras knytnävar.
Men för i övrigt så tror jag nog jag hade valt en annan sorts tös för sonen iaf
Hästtjejer brukar vara fina flickvänner har jag märkt, de är lugna och harmoniska på något sätt, säger inte att alla är det men många. Och en söt och rar framför sexig och snygg
Jag skulle sålla bort många kandidater om det gällde min son, tjejer kan vara hemska små väsen

Yes
2013-11-10, 15:07
Äh, det är väl klart "riktiga män" kan hamna i slagsmål. Huvudsaken är ju dock att man behöver kunna hantera sådana situationer, med dom medel man har. Risken att utsättas för våld är trots allt ett faktum.

jenni
2013-11-10, 15:08
En föredetta sexmissbrukare med psykiska störningar som MrBoris skulle jag inte kalla vanlig man direkt nej. Men jag tror starkt på att trash dras till trash så att säga, nom saying*popcorn*

Okej, du dras till detsamma som du är alltså?

Jag dras oftast till motsatta

Yes
2013-11-10, 15:11
Vet inte om jag väljer lite annorlunda typer, men de killar som jag träffat har aldrig lyft handen mot mig, de brukar tvärtom ta hand om mig som om jag var en skör liten sak
Jag vet att det förmodligen är något fel men jag dras till auktoritet, män som inte ens behöver anstränga sig för att folk ska vilja lyssna till dem.
Män som står för sin sak och aldrig backar.
Jag har aldrig gillat hjälten i filmen utan sneglat på skurken.

Varför just skurkarna? Hjältarna har ofta både auktoritet och integritet, så vad lockar med just skurkar?

jenni
2013-11-10, 15:17
Varför just skurkarna? Hjältarna har ofta både auktoritet och integritet, så vad lockar med just skurkar?

De har större frihet, hjälten följer ju alltid riktlinjer men skurken gör som han vill
jag tröttnar liksom på den felfria perfekta Ken-dockan. Men som sagt så har mitt val av killar inte varit den bästa, vilket betyder att jag måste lära mig att falla för en hjälte ist
Försig så behöver man inte vara en skurk för att vara en badass man kan vara på rätt sida också, se bara på Persbrandts karaktär i Beck filmerna ;)

filmjölk
2013-11-10, 15:31
Darth Vader och kejsaren är ju klart coolare än Luke Skywalker och Han Solo. saruman är coolare än Gandalf, etc etc. Jag förstår jenni här!

saigon
2013-11-10, 15:32
Nej det är ju rätt dumt, ska det tävlas om mig så ska jag avgöra vem jag vill ha som vinnare inte deras knytnävar.
Men för i övrigt så tror jag nog jag hade valt en annan sorts tös för sonen iaf
Hästtjejer brukar vara fina flickvänner har jag märkt, de är lugna och harmoniska på något sätt, säger inte att alla är det men många. Och en söt och rar framför sexig och snygg
Jag skulle sålla bort många kandidater om det gällde min son, tjejer kan vara hemska små väsen



Så hästtjejer kan inte vara snygga och sexiga? , snacka om att dra alla över en kam haha.

Föredrar isåfall en "hästtjej" låångt före nåt annat....

4623
2013-11-10, 15:33
Saruman är verkligen inte coolare än Gandalf!

filmjölk
2013-11-10, 15:35
Saruman är verkligen inte coolare än Gandalf!

Det är han ju visst. Kolla bara när han troll-o-lollar uppe på spiran innan han skjuts ner.

jenni
2013-11-10, 15:39
Så hästtjejer kan inte vara snygga och sexiga? , snacka om att dra alla över en kam haha.

Föredrar isåfall en "hästtjej" låångt före nåt annat....

Skrev jag så verkligen? Jag tänkte att punkt och ny mening med stor bokstav samt ordet "och" var tillräckligt för att hålla de två meningarna isär

saigon
2013-11-10, 15:45
Skrev jag så verkligen? Jag tänkte att punkt och ny mening med stor bokstav samt ordet "och" var tillräckligt för att hålla de två meningarna isär


Okey, då läste jag slarvigt då:)

tjing
2013-11-10, 16:03
Kanske skulle vara läge att definiera vad en "bad boy" är med tanke på att alla använder begreppet så lättvindigt med förmodligen olika tolkningar?

Bilden tidigare på den förment "kriminella psykopaten" var för mig bara en kille med bestämd blick, ett skumt öga och ett linne på sig t ex. Kan man avgöra om någon är en bad boy på utseende eller vad läggs egentligen i begreppet.

En "bad boy" kan ju vara en liten fjant som snattar godis på ICA, killen som super och skrävlar på krogen, eller killen som begår bankrån med ett flin i mungipan (läs förmodligen psykopat). Eller helt enkelt bara snubben som tycker tjejer är slynor, är notoriskt otrogen, men ändå drar till sig tjejer regelbundet.

Yes
2013-11-10, 16:11
De har större frihet, hjälten följer ju alltid riktlinjer men skurken gör som han vill
jag tröttnar liksom på den felfria perfekta Ken-dockan. Men som sagt så har mitt val av killar inte varit den bästa, vilket betyder att jag måste lära mig att falla för en hjälte ist
Försig så behöver man inte vara en skurk för att vara en badass man kan vara på rätt sida också, se bara på Persbrandts karaktär i Beck filmerna ;)
Det kan du ju få hos hjälten också. Skillnaden är att skurkarna gör moraliskt förkastliga saker.
Persbrandts karaktär i Beck-filmerna är ju en idiot av rang.

jenni
2013-11-10, 16:18
Kanske skulle vara läge att definiera vad en "bad boy" är med tanke på att alla använder begreppet så lättvindigt med förmodligen olika tolkningar?

Bilden tidigare på den förment "kriminella psykopaten" var för mig bara en kille med bestämd blick, ett skumt öga och ett linne på sig t ex. Kan man avgöra om någon är en bad boy på utseende eller vad läggs egentligen i begreppet.

En "bad boy" kan ju vara en liten fjant som snattar godis på ICA, killen som super och skrävlar på krogen, eller killen som begår bankrån med ett flin i mungipan (läs förmodligen psykopat). Eller helt enkelt bara snubben som tycker tjejer är slynor, är notoriskt otrogen, men ändå drar till sig tjejer regelbundet.

En grov tolkning men:
http://www.bt.se/multimedia/dynamic/01742/snabba112_1742478c.jpg
Badboy

http://www.component.se/docs/img/13/movies/snabba-cash-2_1
Mama's boy

jenni
2013-11-10, 16:21
Det kan du ju få hos hjälten också. Skillnaden är att skurkarna gör moraliskt förkastliga saker.
Persbrandts karaktär i Beck-filmerna är ju en idiot av rang. .
Och ändå är det han som attraherar mer än Beck

Frågan är vart denna hjälten finnes :confused:

Tolkia
2013-11-10, 16:26
Beckfilmerna tycker jag är ett dåligt exempel om man vill förklara varför en "badboy" (vad nu en badboy är; för mig just nu mycket oklart om "badboy" plötsligt har reducerat till "kille som ser lite hård ut" och har noll bäring på beteende). Det är inte riktigt schysst att jämföra Persbrandts och Habers attraktionskraft som om den bara skulle bero på rollkaraktärernas personligheter.

Yes
2013-11-10, 16:38
Och ändå är det han som attraherar mer än Beck

Frågan är vart denna hjälten finnes :confused:
Beck är ju ganska tråkig och gubbig. Det kan man inte säga om Persbrandt.

Konsten är väl att hitta någon som är en bra kille OCH har sex-appeal.

Bubblan84
2013-11-10, 17:05
Beck är ju ganska tråkig och gubbig. Det kan man inte säga om Persbrandt.

Konsten är väl att hitta någon som är en bra kille OCH har sex-appeal.

Det lyckades min sambo fint med! :cool:

Jokester
2013-11-10, 17:06
Darth Vader och kejsaren är ju klart coolare än Luke Skywalker och Han Solo. saruman är coolare än Gandalf, etc etc. Jag förstår jenni här!

Chewbacca är dock den cooligaste av alla! Alfa!

eulalia
2013-11-10, 17:17
Urk vad jag är less på att höra argumentet att "alla tjejer är golddiggers". Visst finns dom men då iaf jag får höra argumentet jätteofta så känns det inte som att andelen snack och hur det ser ut i verkligheten riktigt stämmer överens. Om jag tänker mig igenom min egen bekantskapskrets (tänker nu typ facebook-vänner) och försöker mig på en gissning på om någon av dom ev kanske värderar plånboken före andra egenskaper, i värsta fall kanske 5 av 200 kan stämma in på att vara "golddiggers". Det kan ju kanske vara olika var man kommer ifrån och vilken bakgrund man har? Själv är jag är Norrlänning och arbetare. Det här med Hollywood, lyx och glamour känns inte ens lockande... En som hänger i dom lite finare kretsarna kanske kommer i kontakt med fenomenet oftare?

filmjölk
2013-11-10, 17:20
Chewbacca är dock den cooligaste av alla! Alfa!

Han är lång, stark och hårig, vilket är rätt alfa, men han är ju en gnällande fegis och inte en ledare vilket inte är så alfa. kejsaren är coolare: "Yes! Let the Hate flow through you!" så jävla Alfa.

Ungtuppen
2013-11-11, 00:29
Att tjejer (oftast när dom är som mest fertila) tänder på hårda grabbar (bad boys, narcissister, ego-maniacs, kriminella etc) är ju inte bara nåt "man säger" (efter att mönstret observerats i livet) längre - Det finns ju faktiskt en hel del vetenskapliga studier som bekräftar det nu. Exempelvis The Dark Triad Theory bland annat.

Finns även studier som visar på att kvinnor har en stark preferens för över-aggressiva män under ägglossning.

jenni
2013-11-11, 00:32
Att tjejer (oftast när dom är som mest fertila) tänder på hårda grabbar (bad boys, narcissister, ego-maniacs, kriminella etc) är ju inte bara nåt "man säger" (efter att mönstret observerats i livet) längre - Det finns ju faktiskt en hel del vetenskapliga studier som bekräftar det nu. Exempelvis The Dark Triad Theory bland annat.

Finns även studier som visar på att kvinnor har en stark preferens för över-aggressiva män under ägglossning.

Det förklarar en hel del

Sniggel
2013-11-11, 07:50
Ja det är ju just detta spår jag är inne på :)
Stackars människor som går efter plånboken när de väljer partner, jag menar man måste ju ha sex med människan i fråga med :/ Usch att ligga med någon som man inte finner de minsta attraktiv egentligen :E

Ja det är ganska motbjudande, men vad gör man inte för en ferrari och ett stort hus med swimmingpool?


Jag tror inte att det i "golddiggerfall" är så att tjejen ser mannen som oattraktiv bara för att han "är ful". Skulle misstänka att det i de flesta fall är väldigt ömsesidig attraktion fast skapad av ganska olika orsaker. Men sexet är säkerligen inget problem i de flesta fall.

Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

90% föredrar vältränat istället för smalfet
90% av tjejer föredrar långa män framför korta
90% av män föredrar stora bröst än planka
90% föredrar symmetriskt ansikte
90% föredrar markerade käkben

Det finns en slags universal snygghet som de allra, allra flesta håller med om, det har jag sett många studier på och det är knappast en slump att de som är modeller är just det.

Den subjektiva delen som du pratar om mangemani kan vara att man föredrar kort istället för långt hår, blåa ögon istället för bruna eller liknande, kanske tycker man inte om muskler men håller med om alla andra punkter jag listade. Så man håller ändå med till 90% till den universala bilden av vad som är attraktivt.

Så för att summera, 90% av vad vi tycker är snyggt delar vi med resten av världen, 10% kanske är subjektivt och skiljer sig från smak till smak.

Och hur stor andel av den kvinnliga befolkningen är golddiggers?
Det är ju inte direkt så att majoriteten av förhållanden är ful skrynklig gammal framgångsrik gubbe + ung snygg blondin. Vi pratar nog inte om de "90%" som skulle ha problem med personens utseende. Dessa individer går igång på andra faktorer i mycket större grad (uppenbarligen).

benya
2013-11-11, 10:15
Något jag tycker mig märka är att man sällan ser två vackra personer i ett förhållande, förutom när båda personer uppenbarligen har hög status; stjärnor av olika slag.

Men i övrigt ser jag många snygga killar med mindre snygga tjejer och mindre snygga killar med snygga tjejer.

Givetvis kan man fokusera bara på personlighet, personkemi och den biten men samtidigt skulle jag tro att det kan vara hotfullt för den egna identiteten att vara tillsammans med någon som är snygg.

Är någon snygg tänker man nog lätt att personen har många options, kanske är dryg och självupptagen om är man tjej (och snygg), väljer man kanske hellre en mindre snygg kille man passar ihop med och som ser igenom fasaden istället för att bli tillsammans med en snygg kille och riskera allt möjligt i teorin.

Men mindre snygga personer risker inte lika mycket för de vet redan att de ser okej ut men inte mer och bryr sig ofta inte så mycket om den saken utan satsar på andra intressen. Alltså kanske de lättare tar för sig, då en nobb inte sårar lika mycket. Det gäller framförallt när tjejer raggar på snyggare killar då. Tvärtom väljer kanske snyggare tjejer medvetet mindre snygga killar, som ändå är bra på andra sätt givetvis.

Är man för snygg, vältränad och har alla de utseendemässiga attributen kan man nog skapa en aura av otillgänglighet som kan vara svår att penetrera. Gäller både killar och tjejer.

Är vackra människor mer ensamma än mindre vackra personer?

Jag är benägen att tro det.

Har man det mesta på utseendeskontot och lyckas framstå som ”stroppig”, a-social eller vad du försöker beskriva det som – stroppig skulle jag säga – så beror det på
A man har väldigt höga krav på motsidan eftersom man är medveten om sina ”förmåga”
B personlighetsproblem, man kan inte hantera uppmärksamheten på ett ödmjukt sätt

Either way så tror jag inte teorin är generellt applicerbar. Många jag känner som har alla de fördelaktiga fenotypiska attributen lyckas också använda dessa till sin fördel och får hur mkt ”kärlek” som helst =D
Man har liksom insett att det inte krävs lika mkt socialt för att slippa känna sig ensamma som medelsvenzon

Vad gäller förhållanden, så är det för många andra faktorer som spelar in som är minst lika viktiga, om in viktigare än de utseendesrelaterade faktorerna för att det ska kunna dra sån långgående 2 centz. Så jag upplever min miljö och alla som ingår i den iaf

benya
2013-11-11, 10:57
Urk vad jag är less på att höra argumentet att "alla tjejer är golddiggers". Visst finns dom men då iaf jag får höra argumentet jätteofta så känns det inte som att andelen snack och hur det ser ut i verkligheten riktigt stämmer överens. Om jag tänker mig igenom min egen bekantskapskrets (tänker nu typ facebook-vänner) och försöker mig på en gissning på om någon av dom ev kanske värderar plånboken före andra egenskaper, i värsta fall kanske 5 av 200 kan stämma in på att vara "golddiggers". Det kan ju kanske vara olika var man kommer ifrån och vilken bakgrund man har? Själv är jag är Norrlänning och arbetare. Det här med Hollywood, lyx och glamour känns inte ens lockande... En som hänger i dom lite finare kretsarna kanske kommer i kontakt med fenomenet oftare?

Upplever att bittra människor, oavsett kön, har mkt närmre till nedvärderande generaliseringar.
Varför vet jag inte…Kanske hjälper det dem att hantera sin dystra vardag, ist för att face reality och ändra där man kan ändra och inse sina brister.

Macroman
2013-11-11, 20:20
Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

90% föredrar vältränat istället för smalfet
90% av tjejer föredrar långa män framför korta
90% av män föredrar stora bröst än planka
90% föredrar symmetriskt ansikte
90% föredrar markerade käkben

Det finns en slags universal snygghet som de allra, allra flesta håller med om, det har jag sett många studier på och det är knappast en slump att de som är modeller är just det.

Den subjektiva delen som du pratar om mangemani kan vara att man föredrar kort istället för långt hår, blåa ögon istället för bruna eller liknande, kanske tycker man inte om muskler men håller med om alla andra punkter jag listade. Så man håller ändå med till 90% till den universala bilden av vad som är attraktivt.

Så för att summera, 90% av vad vi tycker är snyggt delar vi med resten av världen, 10% kanske är subjektivt och skiljer sig från smak till smak.

Precis så här är det. Obegripligt att man ens kan gå i polemik kring detta. Så otroligt självklart.

D-Crawler
2013-11-11, 23:15
Är man för snygg, vältränad och har alla de utseendemässiga attributen kan man nog skapa en aura av otillgänglighet som kan vara svår att penetrera. Gäller både killar och tjejer.


Tänkt på detta många gånger själv och håller med. Väldigt intressant inlägg överhuvudtaget Tjing. :)

ARMSTARK
2013-11-12, 10:43
Min teori är att snygga personer kanske har så stort självförtoende att de inte tänker så mycket på andras utseende. De går mer efter hjärtat.

Ungefär som rika personer inte flashar med pengar, det är "wanna-be-brats" som vaskar på krogen och berättar om sina nya dyra grejjer.

Minimjölk
2013-11-12, 12:59
Intressant tråd med många olika åsikter.

Ett i betraktarens ögon vackert utseende är ju självklart en attraktionskraft hos densamma men jag blir förvånad när så många anger personens utseendes som huvudsaklig eller enda attraktion.

En attraktion uppstår när man uppskattar den andra personen "lite extra". Vad det är som orsakar denna attraktion är inte lika lätt att säga då den såklart är individberoende men på rak arm spelar för de allra flesta faktorer, som utseende, fysik, utstrålning, engagemang, livssiituation, humor, intelligens, lukt, familj, empati, social status, lämplighet, tillgänglighet mm i någon utsträckning en viss roll. Hur stor roll är ju upp till betraktaren.

Sedan är det ju som någon skrev att den största andelen uppskattar ungefär samma tillgång på attribut, däremot tror jag att det är vitt skilt hur mycket man uppskattar dessa sinsemellan.

Jag älskar min fru och uppskattar alla hennes attribut, jag kan dock inte bestämma mig för vilket attribut jag uppskattar mest och vad det var som jag faktiskt föll för henne. Någonstans har däremot min hjärna gjort en utvärdering där hon valts ut som den perfekta partnern för mig. Alltså uppstår attraktion.

Med bakgrund utav detta så känns påståendet att snygga människor bara dras till andra snygga människor eller tvärom en aning missvisande.

Lellan
2013-11-12, 22:34
Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

90% föredrar vältränat istället för smalfet
90% av tjejer föredrar långa män framför korta
90% av män föredrar stora bröst än planka
90% föredrar symmetriskt ansikte
90% föredrar markerade käkben

Det finns en slags universal snygghet som de allra, allra flesta håller med om, det har jag sett många studier på och det är knappast en slump att de som är modeller är just det.

Den subjektiva delen som du pratar om mangemani kan vara att man föredrar kort istället för långt hår, blåa ögon istället för bruna eller liknande, kanske tycker man inte om muskler men håller med om alla andra punkter jag listade. Så man håller ändå med till 90% till den universala bilden av vad som är attraktivt.

Så för att summera, 90% av vad vi tycker är snyggt delar vi med resten av världen, 10% kanske är subjektivt och skiljer sig från smak till smak.

För mig (kanske inte är ensam? ) är det dock stor skillnad på vad som är objektivt snyggt och vad jag attraheras av. Det är liksom helt olika aspekter av utseende.

Kan ju se en tvålfager pojk och tänka just "åh, han skulle göra sig i en gilette-reklam" men gör ju inte kopplingen "åh, han skulle göra sig i min säng".

Däremot en kille man bli attraherad av, gör man kopplingen "säng" istället för "vore snygg i reklam". Det är liksom inte relevant för mitt bärpirr om han är fager, det är relevant om han ger bärpirr - då blir han fager. Han kan vara blond/svart/småfet/biff men attraheras tydligen inte av lockigt hår, smal, kort. Fast jag kan ju SE att en lockig smal kort kille ser bra ut. Men blir inte det minsta attraherad. Kan även se om en kraftig, skallig kille ser oattraktiv ut - men ändå bli attraherad.

Vissa saker som jag reagerar på att vara attraktivt - tycker jag kanske inte är attraktivt, tex. Och tvärtom. Kan göra det, men inget som behöver vara fallet.

Och när det gäller pojkvän så söker man ju någon man attraheras av, man headhuntar inte en fotomodell.