handdator

Visa fullständig version : Ont på ena sidan av underarmen


FLCL
2013-11-08, 08:24
Hej! Vet att det finns många kunniga här så tänkte kolla med er först innan jag går vidare.

I söndags tränade jag rygg och biceps, någon timme efter passet började jag känna mig öm på ena sidan av underarmen.

http://img8.imageshack.us/img8/9740/8743b.jpg

Om man tar bort ringen vid armbågen så är det exakt där jag har känningar. Jag har vilat sedan dess och tagit voltaren samt ipren. Märkt att det känns vid curl-rörelser samt om jag böjer handleden "mot handflatan".

Vad kan detta vara? Vad kan jag göra för att bli av med det och förebygga att det händer igen? Ska prova ett press-pass idag och hoppas jag iaf kan göra några övningar... :(

Tack på förhand!

DPahkamaa
2013-11-08, 08:27
Det kan vara en benhinneinflammation, då är det bara vila som gäller.

Får själv ont i underarmen vid curlövningar med ffa rak stång. Körde inte biceps på ett tag tills smärtan gick över och böt sedan ut stången mot hantlar. Har varit smärtfri i ett par veckor nu.

Bryggan
2013-11-08, 10:41
Har samma.

Kör med stela handleder när du curlar är ett tips jag vill slå ett slag för. Överansträng mao inte leder/muskler som flexar handleden vid tunga lyft.
Träna men vila samtidigt underarmarna vilket betyder att du med fördel kör med remmar ett tag framåt vid ryggpassen.

Pressövningarna kommer du inte ha några problem med.

FLCL
2013-11-12, 09:21
Tack för svaren! Verkar vara ett otroligt vanligt problem precis som axelproblem inom träningsvärlden.

Jag vilar underarmarna så gott det går och det känns iaf bättre än tidigare.
Har börjat stretcha underarmarna varje dag vilket många säger hjälper.

Ang pressövningar så gick det bra vilket var skönt men har beslutat att iaf köpa wristwraps för att få stöd även där eftersom smärtan går upp i handlederna. Ska testa träna rygg och se hur det känns, remmar ska införskaffas också!