handdator

Visa fullständig version : substituera celsius


Idiaao
2013-11-07, 18:04
Hej!

Jag har en del tjejkompisar som dricker celsius varje dag (även några som inte tränar).

Cirka 22kr för EN burk?!?!?!!??!!?!? *screwy**screwy*

Finns det något i pulverform som kan substituera denna populär produkt? (alt utan fettförbrännande innehåll)

Och är celsius verkligen så bra?

Sheogorath
2013-11-07, 18:08
Det finns ingenting i den burkar som gör den bättre än en koffeintablett.

22 kr mot jämfört med 60 öre eller så.

Men det är ju inte för effekten eller smaken dina tjejkompisar dricker Celsius. Det är ju för att det är Celsius som dricks av deras bloggidoler. Det kan ingen koffeintablett i världen ersätta.

Idiaao
2013-11-07, 18:11
Det finns ingenting i den burkar som gör den bättre än en koffeintablett.

22 kr mot jämfört med 60 öre eller så.

Men det är ju inte för effekten eller smaken dina tjejkompisar dricker Celsius. Det är ju för att det är Celsius som dricks av deras bloggidoler. Det kan ingen koffeintablett i världen ersätta.

sant sant, varenda känd bloggare/"instagramare" dricker celsius

J.V
2013-11-07, 19:03
Det är ju om inte annat godare än alla andra energidrycker, och mycket billigare än t.ex. Red Bull om man ser till koffeinmängd.

Man måste ju dricka två Red Bull för 34029340kr/styck för att komma upp i 200mg koffein. Typ.

Men billigast är ju helt klart koffeintabletter, men effekten på psyket blir säkert inte samma ändå.

Idiaao
2013-11-07, 20:19
Borde göras en euroshopper version av Celsius som heter Fahrenheit

vicarious
2013-11-07, 20:22
Och är celsius verkligen så bra?

Bra och bra. Det är en bunt tämligen simpla ingredienser för en extremt dyr peng.

Mineralerna kalcium, krom, natrium
Vitamin C, Vitamin B2, B3, B6, B7, B12
Taurin
Guarana extrakt
Grönt te extrakt
Ingefära

En burk innehåller ca 200mg koffein. Vad kan en koffeintablett kosta? Säkert något i stil med vad Sheo skrev.

Sett ur en ekonomisk synvinkel är det en rejäl blåsning för konsumenten om man ser till vad man får. Men folk kan ju dricka det för smakens skull också och inte för ingredienserna. Men då kan man fråga sig om det inte finns andra alternativ som smakar godare och dessutom är billigare? En burk Pepsi Max och en koffeintablett kanske.

Vitaminerna och mineralerna kan de flesta med enkelhet få i sig från kosten. Om inte så finns det andra alternativ (multivitamintabletter eller drycker) som garanterat är billigare.

Idiaao
2013-11-07, 20:26
Bra och bra. Det är en bunt tämligen simpla ingredienser för en extremt dyr peng.

Mineralerna kalcium, krom, natrium
Vitamin C, Vitamin B2, B3, B6, B7, B12
Taurin
Guarana extrakt
Grönt te extrakt
Ingefära

En burk innehåller ca 200mg koffein. Vad kan en koffeintablett kosta? Säkert något i stil med vad Sheo skrev.

Sett ur en ekonomisk synvinkel är det en rejäl blåsning för konsumenten om man ser till vad man får. Men folk kan ju dricka det för smakens skull också och inte för ingredienserna. Men då kan man fråga sig om det inte finns andra alternativ som smakar godare och dessutom är billigare? En burk Pepsi Max och en koffeintablett kanske.

ja, det som jag försöker reda ut! Förövrigt så tycker jag inte celsius är jättegoda men det är individuellt såklart! :)

Linjedomarn
2013-11-07, 20:42
Borde göras en euroshopper version av Celsius som heter Fahrenheit

Haha bästa jag hört




Jag har inte smakat det men så gott är det nog inte. Flickorna (och även några pojkar) är bara hjärntvättade av reklam i tidningar och på instagram. Tragiskt att man ska lägga ut såna pengar för saft med lite koffein i . Känner personer som ligger på 2 om dagen..

Idiaao
2013-11-07, 20:46
Haha bästa jag hört




Jag har inte smakat det men så gott är det nog inte. Flickorna (och även några pojkar) är bara hjärntvättade av reklam i tidningar och på instagram. Tragiskt att man ska lägga ut såna pengar för saft med lite koffein i . Känner personer som ligger på 2 om dagen..

Tragiska är att dessa "professionella" PT's som borde veta bättre då gör reklam för denna produkt. Som när svenska atleter gör reklam för VitaePro men de kanske får en lite större slant för det. (men fortfarande fel)

R Scarpa27
2013-11-07, 20:48
enda anledningen jag köpt celsius någon gång är när jag varit sugen på caliipo cola isglass... och viljat dricka den, men inte orkat handgnugga så den smälter haha barnaminne.. =O lite samma smak.
någon effekt? nej, känner ju inte effekt av kaffe, cola eller vanliga powerkings heller iofs.
http://studyupsidedown.files.wordpress.com/2010/06/calippo.jpg


sedan en fråga... har jag drömt detta eller fanns det??? för ca minst 15 år sedan [minst].
att MAGIC (energidrycken som var störst på den tiden) gjorde isglass med? med koffein?

Trapz
2013-11-07, 23:17
Köp nån multivitamin brustablett av nåt slag med god smak och blanda med vatten och funlight och släng i dig en koffeintablett så har du väl fått typ samma sak för garanterat mindre pengar

Sheogorath
2013-11-08, 06:43
De här flickorna köper inte bara en produkt, de köper en livsstil. Där ingår rosa shakers med neonfärgad BCAA och Celsius. Can't replace that with Fun Light, brah!

TIMPA
2013-11-08, 08:46
De här flickorna köper inte bara en produkt, de köper en livsstil. Där ingår rosa shakers med neonfärgad BCAA och Celsius. Can't replace that with Fun Light, brah!

Allt går att ersätta med Fun Light & Pepsi max! : ( (Dock inte i samma mix..)

WHITEFOLKS
2013-11-08, 09:46
EUzaw5_O9vY

TIMPA
2013-11-08, 09:59
EUzaw5_O9vY

Där snackar vi grejer.