handdator

Visa fullständig version : Skillnader i hur killar och tjejer utför saker.


delta_mats
2013-11-07, 14:41
Har ni tänkt på hur en tjej drar av sig tröjan? Hon korsar händerna nere vid midjan och drar den sedan över huvudet.
Killar å andra sidan tar tag vid kragen och sliter av tröjan.

När jag sätter mig på toa och skiter, så drar jag ner brallorna till fotknölarna, vet att jag som kille inte är ensam om detta. Tjejer å andra sidan sitter med byxorna uppe vid knäna.

Fyll på med fler skillnader som ni uppmärksammat i vardagen...

knuckles
2013-11-07, 14:44
Jag drar också av mig tröjan så.

Tjejer drar upp byxorna hela tiden medans killar drar ner dom. (Häng)

rooz
2013-11-07, 14:45
Jomensåatt...


Går du ofta på muggen med tjejer du träffar?

delta_mats
2013-11-07, 14:45
När tjejer drar upp byxorna så vickar dom samtidigt på rumpan. Detta gör inte killar.

delta_mats
2013-11-07, 14:46
Jomensåatt...


Går du ofta på muggen med tjejer du träffar?

Har en sambo sedan 8 år, det händer att toadörren är olåst. Men just denna diskussion startade hos en annan familj.

aijou
2013-11-07, 14:46
När tjejer drar upp byxorna så vickar dom samtidigt på rumpan. Detta gör inte killar.

Jag gör...



(är kille)


Edit: Speciellt nu i slutet på bulken när baken är som störst.

delta_mats
2013-11-07, 14:50
Jag gör...



(är kille)


Edit: Speciellt nu i slutet på bulken när baken är som störst.

Du knäböjer ju inte ens särskilt mycket?

Fatalist
2013-11-07, 14:53
Har ni tänkt på hur en tjej drar av sig tröjan? Hon korsar händerna nere vid midjan och drar den sedan över huvudet.
Killar å andra sidan tar tag vid kragen och sliter av tröjan.

När jag sätter mig på toa och skiter, så drar jag ner brallorna till fotknölarna, vet att jag som kille inte är ensam om detta. Tjejer å andra sidan sitter med byxorna uppe vid knäna.

Fyll på med fler skillnader som ni uppmärksammat i vardagen...

Jag drar av mig tröjan genom att ta armarna i kors och dra den nedifrån och upp.

Se angående byxorna längre ner. Det är ovärt att dra ner ett par tajta byxor hela vägen eftersom man får kämpa upp dem igen. Även här har jag varit med om samma sak (kille).

När tjejer drar upp byxorna så vickar dom samtidigt på rumpan. Detta gör inte killar.

Är detta så konstigt, då tjejbyxor generellt sätt följer gällande könsnormer och därmed är så tajta att de kräver att man vickar upp dem?

Det finns killar som gör samma sak.

Bra tråd, ämnad att spä på gamla könsnormer. :d

Snubben
2013-11-07, 14:54
Du knäböjer ju inte ens särskilt mycket?

Eh?

aijou
2013-11-07, 14:55
Du knäböjer ju inte ens särskilt mycket?

Nä?

Jag kanske är tjock eller har små byxor! *mini

J.V
2013-11-07, 14:55
Har ni tänkt på hur en tjej drar av sig tröjan? Hon korsar händerna nere vid midjan och drar den sedan över huvudet.
Killar å andra sidan tar tag vid kragen och sliter av tröjan.Jag kör på kvinnliga varianten. Känns som att det påverkar passformen mindre än att våldsslita i kragen.

delta_mats
2013-11-07, 14:56
Alltså hjälp till här nu istället för att ifrågasätta mina observationer (som stämmer)

Mental
2013-11-07, 14:56
Har ni tänkt på hur en tjej drar av sig tröjan? Hon korsar händerna nere vid midjan och drar den sedan över huvudet.
Killar å andra sidan tar tag vid kragen och sliter av tröjan.


Då är jag väl tjej då, jag korsar väl oftast inte händerna, men börjar alltid vid midjan när jag drar av mig en tröja.

delta_mats
2013-11-07, 14:58
Jag drar av mig tröjan genom att ta armarna i kors och dra den nedifrån och upp.

Se angående byxorna längre ner. Det är ovärt att dra ner ett par tajta byxor hela vägen eftersom man får kämpa upp dem igen. Även här har jag varit med om samma sak (kille).



Är detta så konstigt, då tjejbyxor generellt sätt följer gällande könsnormer och därmed är så tajta att de kräver att man vickar upp dem?

Det finns killar som gör samma sak.

Bra tråd, ämnad att spä på gamla könsnormer. :d

Det är väl från knäna och uppåt det är jobbigt att dra i såna fall, inte från fotknölarna till knäna.
Grejen är den att alla tjejer drar av sig tröjan så, men endast ett fåtal killar.

Ado2000
2013-11-07, 14:59
Jag gör...



(är kille)


Edit: Speciellt nu i slutet på bulken när baken är som störst.

Tights räknas inte ;)

delta_mats
2013-11-07, 15:01
Jag har provat tjejtekniken på tröjan, men den är långsam och knölig och dessutom hamnar tröjan ut och in. Opraktiskt med andra ord.

WHITEFOLKS
2013-11-07, 15:01
Hur hade du tänkt dig att man ska dra av sig en tight tröja med bh under? Det är nog inte så effektivt att slita i kragen då och större risk för bh-malfunctions.

mangemani
2013-11-07, 15:04
tror det mest är ett val man gör, inte något som är bara pga att man är kille/tjej.
sett både killar och tjejer som tex drar av sig tröjorna genom att korsa händerna och vice versa. dock vet jag inte hur det ligger till med tjejerna då de är på toan.

PontusAndersson
2013-11-07, 15:06
Då är jag väl tjej då, jag korsar väl oftast inte händerna, men börjar alltid vid midjan när jag drar av mig en tröja.

Är det inte omöjligt att få av den om man börjar vid midjan men inte korsar armarna? Utveckla...

*popcorn*

Ontopic så tycker jag det skiljer sig mycket åt mellan hur killar och tjejer tar kort på sig själva...

Nån snubbe:
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20130407083628/callofduty/images/thumb/6/66/Personal_HauptmannFox_Self-shot.jpg/250px-Personal_HauptmannFox_Self-shot.jpg
Nån tjej:
http://theinterrobang.com/wp-content/uploads/2012/08/Duck-Face-20.jpg

r1kkie
2013-11-07, 15:11
Hur man sätter sig på en damcykel.

Känns som de flesta killar kör benet över pakethållaren medan tjejer kör in benet framför sadeln eller hur fan man ska förklara.

Ej inräknat de med kjol som automatiskt får problem med killvarianten.

StarkaUlf
2013-11-07, 15:14
Jag är på din sida, jag sliter av mig alla tröjor genom att dra i kragen *flex*

Den andra tekniken är bara fel.

Ungtuppen
2013-11-07, 15:19
Att du vågar skapa en sån här tråd, snart kommer könsrasisterna och femi-nazisterna in och kallar dig mansgris och "kvinnohatare" för alla vet ju att män och kvinnor är 100% exakt likadan, det säger ju FI.

Har givetvis också uppmärksammat fenomenet, finns ju tusentals saker killar och tjejer gör olika bara i vardagen - kan lista ett par senare ikväll. Troligtvis handlar det som vanligt om biologiska skillnader som yttrar sig på olika sätt mellan de olika könen.

Snubben
2013-11-07, 15:22
Hur man sätter sig på en damcykel.

Känns som de flesta killar kör benet över pakethållaren medan tjejer kör in benet framför sadeln eller hur fan man ska förklara.

Ej inräknat de med kjol som automatiskt får problem med killvarianten.

På en damcykel? Då borde man dumförklaras.. :smash:

delta_mats
2013-11-07, 15:23
Hur man sätter sig på en damcykel.

Känns som de flesta killar kör benet över pakethållaren medan tjejer kör in benet framför sadeln eller hur fan man ska förklara.

Ej inräknat de med kjol som automatiskt får problem med killvarianten.

Det kan dock bero på gammal vana. Killar är vana att svinga över benet då de flesta är uppvuxna på killhojar. Det samma gäller tjejer.

Snubben
2013-11-07, 15:23
Att du vågar skapa en sån här tråd, snart kommer könsrasisterna och femi-nazisterna in och kallar dig mansgris och "kvinnohatare" för alla vet ju att män och kvinnor är 100% exakt likadan, det säger ju FI.

Har givetvis också uppmärksammat fenomenet, finns ju tusentals saker killar och tjejer gör olika bara i vardagen - kan lista ett par senare ikväll. Troligtvis handlar det som vanligt om biologiska skillnader som yttrar sig på olika sätt mellan de olika könen.

Du får jättegärna skriva, hade varit intressant och se vad vi gör olika i vardagen pga. biologiska skillnader. *popcorn*

delta_mats
2013-11-07, 15:25
Att du vågar skapa en sån här tråd, snart kommer könsrasisterna och femi-nazisterna in och kallar dig mansgris och "kvinnohatare" för alla vet ju att män och kvinnor är 100% exakt likadan, det säger ju FI.

Har givetvis också uppmärksammat fenomenet, finns ju tusentals saker killar och tjejer gör olika bara i vardagen - kan lista ett par senare ikväll. Troligtvis handlar det som vanligt om biologiska skillnader som yttrar sig på olika sätt mellan de olika könen.


Dom får kalla mig vad dom vill, "fenomenet" kvarstår.

delta_mats
2013-11-07, 15:26
På en damcykel? Då borde man dumförklaras.. :smash:

Sluta cykla som en tjej vetja!

Snubben
2013-11-07, 15:27
Sluta cykla som en tjej vetja!

Vad har mitt cyklande med att göra hur jag sätter mig på cykeln? *jorgen*

StarkaUlf
2013-11-07, 15:32
Shoppa/testa kläder och allt det innebär.

T/C :)

delta_mats
2013-11-07, 15:33
Ni killar som lämnar byxorna vid knäna, hur sitter ni egentligen?
Den ultimata ställningen är ju att bresa på knäna och luta sig framåt med armarna som stöd på benen.

NickeSthlm
2013-11-07, 15:33
Är en kragslitare även jag ;) Däremot när jag lirat innebandy och tröjan är sådär härligt svettig så kör jag faktiskt korsade armar och drar av den..

Gillade dock Pontus exempel på selfies :)
Grabbar vill se coola och stabila ut, tjejer vill se ut som ankor :P

NickeSthlm
2013-11-07, 15:34
Ni killar som lämnar byxorna vid knäna, hur sitter ni egentligen?
Den ultimata ställningen är ju att bresa på knäna och luta sig framåt med armarna som stöd på benen.

Vem f-n lämnar byxorna vid knäna? Ner till fotknölarna, bresa på knäna och stötta armarna på benen medan man spelar favoritspelet på mobilen :P

delta_mats
2013-11-07, 15:38
Vem f-n lämnar byxorna vid knäna? Ner till fotknölarna, bresa på knäna och stötta armarna på benen medan man spelar favoritspelet på mobilen :P

Japp. Man skulle kunna likna det vid en kraftfull squatstance. Man har bra tryck i den ställningen så att säga!

Mental
2013-11-07, 15:39
och luta sig framåt med armarna som stöd på benen.

Sure, om man har en gigantisk ölmage och behöver avlastning.

delta_mats
2013-11-07, 15:43
Sure, om man har en gigantisk ölmage och behöver avlastning.

Din fisring är säkert så tight att det låter som en busvissling i toastolen...

Raschmus
2013-11-07, 15:47
Konflikthantering.

Jag påstår att killar bråkar med varandra. Blir arga och säger elaka saker till varandra för att sedan vara överens om man fortfarande är kompisar eller inte.

Jag påstår att tjejer bråkar med varandra. Blir sura, säger elaka saker till varandra för att sedan vara överens om att de hatar varandra för att sedan älska varandra för att sedan hata varandra för att sedan älska varandra för att sedan ta bort varandra som vänner på Facebook för att sedan lägga upp att de är bästa vänner för livet [...]


Värt att påpeka är att jag är yngling. Kanske är ett beteende som man som tjej växer ifrån.





Sen är ju klassikern att tjejer gärna tar upp gammal skit. Finns säkerligen många snubbar där ute som drar upp ett år gammalt gräl eller snedsteg men min erfarenhet är att man som kille är arg för aktuell händelse och argumenterar efter den medan man som tjej lättare går in i försvarsattityd och hänvisar till fjolårets tjafs.


Notera att jag inte påstår att ovan nämnda rader är en universell sanning utan en spegling utifrån min verklighet och vardag, dvs att jag frånskriver mig moralpoliser (lat fegis).

LeBron
2013-11-07, 15:48
Tjejer sitter ner när dom torkar arslet, killar ställer sig upp och gör det.

Snubben
2013-11-07, 15:49
Tjejer sitter ner när dom torkar arslet, killar ställer sig upp och gör det.

http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/026/futuramafry.jpg

Raschmus
2013-11-07, 15:49
Städning.

Flickvän, ex flickvänner, mamma, mormor, syster städar regelbundet och effektivt.

Jag, bror, pappa, vänner städar sällan men oerhört noggrant.

Vitkål
2013-11-07, 15:53
Har jag pump får jag inte av mig tröjan utan att korsa händera i midjan.

För grov för min manlighet.

gratefuldead
2013-11-07, 16:04
Varför är det då skillnad tror ni? Är det någonting biologiskt som skiljer könen åt när det kommer till att ta av sig tröjan tillexempel?

Det är väl det som är mer intressant än de faktiska skillnaderna, om det nu finns några.

Snubben
2013-11-07, 16:06
Varför är det då skillnad tror ni? Är det någonting biologiskt som skiljer könen åt när det kommer till att ta av sig tröjan tillexempel?

Det är väl det som är mer intressant än de faktiska skillnaderna, om det nu finns några.

Jag är 1000% att det är den biologiska skillnaden som gör att kvinnor tar av tröjan genom att korsa händerna vid midjan medan pojkar drar av den vid kragen.

hurril
2013-11-07, 16:10
Jag är 1000% att det är den biologiska skillnaden som gör att kvinnor tar av tröjan genom att korsa händerna vid midjan medan pojkar drar av den vid kragen.

Det är en biologisk skillnad som gör att LeBron står upp när han städar röven också.

gratefuldead
2013-11-07, 16:14
Det är en biologisk skillnad som gör att LeBron står upp när han städar röven också.

:laugh:

Mental
2013-11-07, 16:34
Din fisring är säkert så tight att det låter som en busvissling i toastolen...

Absolut, min ringmuskel sluter tätt, din är mer lös och ledig kan man anta?

XXXL
2013-11-07, 16:42
Vem f-n lämnar byxorna vid knäna? Ner till fotknölarna, bresa på knäna och stötta armarna på benen medan man spelar favoritspelet på mobilen :P

Är det bara jag som brukar dra av mig allt? Sitter i bara t-shirt och skiter oftast om jag är hemma.

hurril
2013-11-07, 16:43
För övrigt är delta_mats för kass i knäböj för att egentligen få starta trådar.

delta_mats
2013-11-07, 16:44
Absolut, min ringmuskel sluter tätt, din är mer lös och ledig kan man anta?

Min arbetar mer dynamiskt kan man säga.

delta_mats
2013-11-07, 16:45
För övrigt är delta_mats för kass i knäböj för att egentligen få starta trådar.

Hahaha!











Du har rätt...

Asdf
2013-11-07, 17:07
Män undersöker oftare hur det ser ut i toaletten efter man skitit än vad tjejer gör. Tydligen en vetenskaplig undersökning på det med!

Ungtuppen
2013-11-07, 17:10
Konflikthantering.

Jag påstår att killar bråkar med varandra. Blir arga och säger elaka saker till varandra för att sedan vara överens om man fortfarande är kompisar eller inte.

Jag påstår att tjejer bråkar med varandra. Blir sura, säger elaka saker till varandra för att sedan vara överens om att de hatar varandra för att sedan älska varandra för att sedan hata varandra för att sedan älska varandra för att sedan ta bort varandra som vänner på Facebook för att sedan lägga upp att de är bästa vänner för livet [...]


Värt att påpeka är att jag är yngling. Kanske är ett beteende som man som tjej växer ifrån.





Sen är ju klassikern att tjejer gärna tar upp gammal skit. Finns säkerligen många snubbar där ute som drar upp ett år gammalt gräl eller snedsteg men min erfarenhet är att man som kille är arg för aktuell händelse och argumenterar efter den medan man som tjej lättare går in i försvarsattityd och hänvisar till fjolårets tjafs.


Notera att jag inte påstår att ovan nämnda rader är en universell sanning utan en spegling utifrån min verklighet och vardag, dvs att jag frånskriver mig moralpoliser (lat fegis).

Håller med. Tjejer har även en tendens att vara "bästa vänner" under 2 månaders tid för att sedan hamna i någon liten dispyt över nåt trams och sedan i stort setet hata varandra, snacka bakom ryggen å sprida rykten.

Killar är vänner, blir osams, bråkar/slår på varandra, kommer överens och är sen vänner igen.

hurril
2013-11-07, 17:19
Något som strax kommer att visa sig:

Negativa påståenden om kvinnor som grupp kommer att tas personligt av en individ som identifierar sig som kvinna.

Negativa (och positiva) påståenden om män som grupp kommer att skakas av och sannolikt gillas (även de negativa - de gäller ju någon annan dum jävel!) av individer som identiferar sig som män.

Ungtuppen
2013-11-07, 17:24
Något som strax kommer att visa sig:

Negativa påståenden om kvinnor som grupp kommer att tas personligt av en individ som identifierar sig som kvinna.

Negativa (och positiva) påståenden om män som grupp kommer att skakas av och sannolikt gillas (även de negativa - de gäller ju någon annan dum jävel!) av individer som identiferar sig som män.

+1 Klockrent :laugh:

LeBron
2013-11-07, 17:27
det är en biologisk skillnad som gör att lebron står upp när han städar röven också.

damn, KO.

ByggarBertil
2013-11-07, 17:32
ypWaLxo32mE

filmjölk
2013-11-07, 17:35
Jag tycker det är intressant hur kvinnor respektive män hanterar en skilsmässa. Nu generaliserar jag hårt efter vad jag sett andra göra:

Kvinnor ligger runt och försöker på alla sätt möjligt gör livet surt för sin exman (oavsett vem som dumpade)

Män förlorar sin ryggrad och förvandlas till patetiska kärlekskranka emoidioter som kastar sig huvudlöst in i en ny relation, med en ännu värre bitch än den förra.

Pepz
2013-11-07, 17:40
killar står upp och kissar

tjejer sitter ner

generalisering jag vet

Snubben
2013-11-07, 17:43
Håller med. Tjejer har även en tendens att vara "bästa vänner" under 2 månaders tid för att sedan hamna i någon liten dispyt över nåt trams och sedan i stort setet hata varandra, snacka bakom ryggen å sprida rykten.

Killar är vänner, blir osams, bråkar/slår på varandra, kommer överens och är sen vänner igen.

Japp, det där är genetiskt betingat, sitter i ryggraden, troligtvis programmerat i DNA:et, högst sannolikt styrt av RNA:t med. Men alla män vet att det grundar sig i att elektronerna som snurrar motsols runt atomerna som bygger kvinnans kropp, inte medsols som hos männen. Jo så att..!

Ungtuppen
2013-11-07, 17:44
Jag tycker det är intressant hur kvinnor respektive män hanterar en skilsmässa. Nu generaliserar jag hårt efter vad jag sett andra göra:

Kvinnor ligger runt och försöker på alla sätt möjligt gör livet surt för sin exman (oavsett vem som dumpade)

Män förlorar sin ryggrad och förvandlas till patetiska kärlekskranka emoidioter som kastar sig huvudlöst in i en ny relation, med en ännu värre bitch än den förra.

Fan vad jag känner igen det där. Alla 4 flickvänner jag haft har - när vi gjort slut - på alla möjliga skumma sätt försökt göra mig svartsjuk. Raggat på nära kompisar, tagit första bästa kille å hånglat på krogen när man ser dom, legat runt och gjort det väldigt .. "uppenbart" på facebook :laugh:

Ungtuppen
2013-11-07, 17:49
Japp, det där är genetiskt betingat, sitter i ryggraden, troligtvis programmerat i DNA:et, högst sannolikt styrt av RNA:t med. Men alla män vet att det grundar sig i att elektronerna som snurrar motsols runt atomerna som bygger kvinnans kropp, inte medsols som hos männen. Jo så att..!

Är visst någon som blir provocerad :naughty:

Knatcharn
2013-11-07, 17:51
Något som strax kommer att visa sig:

Negativa påståenden om kvinnor som grupp kommer att tas personligt av en individ som identifierar sig som kvinna.

Negativa (och positiva) påståenden om män som grupp kommer att skakas av och sannolikt gillas (även de negativa - de gäller ju någon annan dum jävel!) av individer som identiferar sig som män.

Haha, dagens sanning. Det är ju manligt att inte ta illa upp. ;) Frågan är dock hur folks påstenden kan tolkas som positiva / negativa. Eftersom vi är på kolo så kommer väl diskussionen snart om vilket sätt att ta av sig tröjan som är mest opti. Alla vet ju att mest opti = bäst.

Spinner vi vidare på det så kan man ju påstå att kvinnorna är smartare som bara drar ned byxorna till knäna. Är det inte slöseri på energi att göra en större rörelse för att komma ned till fötterna? Eller gör männen det för muskulära gainz?

Latissimus Dorsi
2013-11-07, 17:51
Kvinnor och män är olika varandra biologiskt, väldigt mycket. Den som påstår annat har inte alla hästar i stallet :)

Strangerdanger
2013-11-07, 17:52
Män undersöker oftare hur det ser ut i toaletten efter man skitit än vad tjejer gör. Tydligen en vetenskaplig undersökning på det med!

Wtf

http://i1104.photobucket.com/albums/h322/ollieatrl/amy.gif?t=1308518307

Knatcharn
2013-11-07, 17:53
Wtf


Du verkar hänga lite för mycket på /r/reactiongifs. Eller för lite, eftersom alla gifar spiller över hit?

Ungtuppen
2013-11-07, 17:54
Män undersöker oftare hur det ser ut i toaletten efter man skitit än vad tjejer gör. Tydligen en vetenskaplig undersökning på det med!

Mm har också läst det, killar får ett större dopamin-skjut desto större korven/korvarna är (nej jag skojar inte), har med status/makt att göra (storlek).

Snubben
2013-11-07, 17:59
Är visst någon som blir provocerad :naughty:

Hur menar du? Jag håller juh med er, män är från mars och kvinnor från jupiter!

en stor stark
2013-11-07, 18:02
Hur menar du? Jag håller juh med er, män är från mars och kvinnor från jupiter!

Du är sån feminazi förstår du väl? Nästa stopp: matriarkatet!

#sanningsägare

Strangerdanger
2013-11-07, 18:03
Du verkar hänga lite för mycket på /r/reactiongifs. Eller för lite, eftersom alla gifar spiller över hit?

Men jag gillar ju att använda giffar. :)

:devil:

eulalia
2013-11-07, 18:04
Ja, det måste vara sant. Visst minns man killarna som kom in i fikarummet som med stolt hållning högt och ljudligt deklarerade att dom minsann hade fyllt toalettstolen ända upp till kanten och sedan var det verbal machotävling i hur många spolningar som krävdes för att bli av med "the moment of glory".

Snubben
2013-11-07, 18:05
Du är sån feminazi förstår du väl? Nästa stopp: matriarkatet!

#sanningsägare

Attsing, du kom på mig :(

Ungtuppen
2013-11-07, 18:09
Hur menar du? Jag håller juh med er, män är från mars och kvinnor från jupiter!

Om du menar att det finns stora biologiska skillnader mellan män och kvinnor som resulterar i att vi har olika beteendemönster - Yes, fullständigt korrekt

Sniggel
2013-11-07, 18:17
Byxneddragning, tröjavdragning och hur man sätter sig på en cykel kan ju alla förklaras helt eller delvis av fysiologiska skillnader samt skillnader i mode för könen.

De gånger jag regelbundet cyklat på en damcykel har jag, ju längre tid som gått, börjat lyfta in foten så som tjejer gör. För att möjligheten finns. Men det tar nog tid att helt bli av med vad man tränat in. För det är rätt korkat att slänga upp benet när man kan stiga på smidigt och enkelt (men "omanligt" :P).

Detta gör dem lite mindre intressanta än andra iakttagna skillnader imo.

Sniggel
2013-11-07, 18:18
Det här fenomenet är dock mycket mer intressant.

Något som strax kommer att visa sig:

Negativa påståenden om kvinnor som grupp kommer att tas personligt av en individ som identifierar sig som kvinna.

Negativa (och positiva) påståenden om män som grupp kommer att skakas av och sannolikt gillas (även de negativa - de gäller ju någon annan dum jävel!) av individer som identiferar sig som män.

delta_mats
2013-11-07, 18:21
Byxneddragning, tröjavdragning och hur man sätter sig på en cykel kan ju alla förklaras helt eller delvis av fysiologiska skillnader samt skillnader i mode för könen.

De gånger jag regelbundet cyklat på en damcykel har jag, ju längre tid som gått, börjat lyfta in foten så som tjejer gör. För att möjligheten finns. Men det tar nog tid att helt bli av med vad man tränat in. För det är rätt korkat att slänga upp benet när man kan stiga på smidigt och enkelt (men "omanligt" :P).

Detta gör dem lite mindre intressanta än andra iakttagna skillnader imo.

Förklara dem då.

hurril
2013-11-07, 18:23
Förklara dem då.

Varför behöver de skillnaderna egentligen förklaras?

Snubben
2013-11-07, 18:25
Om du menar att det finns stora biologiska skillnader mellan män och kvinnor som resulterar i att vi har olika beteendemönster - Yes, fullständigt korrekt

Precis, genetiska skillnader som artar sog i stil med att man tar av tröjjan på annat sätt, torkar sig på annat sätt, börjar cykla åå annat sätt, byxorna vid olika lägen när man bajsar! Det säger sig själv att detta är olikt män pga biologiska skillnader! Lixom dom sitter ner och kissar och män står, hur crazy är inte det?

delta_mats
2013-11-07, 18:26
Varför behöver de skillnaderna egentligen förklaras?

Kan ju vara intressant att veta varför vi gör olika. Jag blev seriöst förvånad när jag fick höra att flera av mina bekanta av kvinnligt kön inte drar ner brallorna hela vägen, däremot vet jag ingen kille som inte gör det. Ingen har någonsin talat om för mig hur jag ska göra med mina byxor, jag har inte sett hur någon annan gör heller under min uppväxt.

eulalia
2013-11-07, 18:26
Något som strax kommer att visa sig:

Negativa påståenden om kvinnor som grupp kommer att tas personligt av en individ som identifierar sig som kvinna.

Negativa (och positiva) påståenden om män som grupp kommer att skakas av och sannolikt gillas (även de negativa - de gäller ju någon annan dum jävel!) av individer som identiferar sig som män.

Jag måste nog medge att det kan ligga något i detta. Kanske det har med självkänsla/självförtroende att göra? Om man har lite låga tankar om sig själv så har man lättare att tolka kritik som ett personangrepp. Jag tror att killar överlag har höga tankar om sig själv och deras prestationer medans tjejer gärna undervärderar sig själva och vad dom kan.

hurril
2013-11-07, 18:29
Något som strax kommer att visa sig:



Jag måste nog medge att det kan ligga något i detta. Kanske det har med självkänsla/självförtroende att göra? Om man har lite låga tankar om sig själv så har man lättare att tolka kritik som ett personangrepp. Jag tror att killar överlag har höga tankar om sig själv och deras prestationer medans tjejer gärna undervärderar sig själva och vad dom kan.

Kan säkert vara så. Grabbar ligger kanske oftare åt självöverskattning och brudar mer åt självunder-. Det är hur som helst något jag tycker oftast visar sig i diskussioner där man superlätt hamnar i ett läge där man måste förklara vad argument inte betyder för en kvinnlig debattörs person.

hugok
2013-11-07, 18:36
Jag är av tron att väldigt mycket av skillnaderna mellan män och kvinnor har biologiska orsaker. Cykelpåklivning däremot kan ju inte bero på något annat än cykelns utformning som i sin tur beror på att kvinnor har kjolar. Hur man tar av sej tröjan beror enkelt på att kvinnor ofta har tajtare tröjor som måste tas av på det sättet, dessutom är det sexigare :) Bajsvanorna ifrågasätter jag starkt, känns inte som att någon på kolo skulle kunna ha tillräckligt underlag för att påstå en skillnad. Skulle det vara skillnad är detta på grund av biologiska skillnader, jag provade "tjejvarianten" precis för att få en uppfattning och pungen kläms mellan låren. Pungen är en biologisk skillnad oavsett vad folk har att säga. Sen funderar jag på varför folk gör så över huvud taget om inte golvet är fruktansvärt vidrigt och man inte vill riskera att byxorna nuddar det.

Ungtuppen
2013-11-07, 18:39
Precis, genetiska skillnader som artar sog i stil med att man tar av tröjjan på annat sätt, torkar sig på annat sätt, börjar cykla åå annat sätt, byxorna vid olika lägen när man bajsar! Det säger sig själv att detta är olikt män pga biologiska skillnader! Lixom dom sitter ner och kissar och män står, hur crazy är inte det?

Genetiska skillnader yttrar sig på alla möjliga sätt - ja.


Sedan måste jag säga det är lite intressant hur vanligt det är med sarkasm och ironi när människor blir kissnödiga och inte vill acceptera något - Istället för att bemöta det med sakliga argument så drar man ner diskussionen på dagisnivå.

Har märkt detta tydligt när man exempelvis debatterar med feminister - nu vet jag inte om du är någon sådan, men det är onekligen uppenbart att detta är ett känsligt ämne för dig.

Snubben
2013-11-07, 18:45
Genetiska skillnader yttrar sig på alla möjliga sätt - ja.


Sedan måste jag säga det är lite intressant hur vanligt det är med sarkasm och ironi när människor blir kissnödiga och inte vill acceptera något - Istället för att bemöta det med sakliga argument så drar man ner diskussionen på dagisnivå.

Har märkt detta tydligt när man exempelvis debatterar med feminister - nu vet jag inte om du är någon sådan, men det är onekligen uppenbart att detta är ett känsligt ämne för dig.

Men jag förstår inte? Jag håller med dig? Jag tror verkligen, med hela mitt hjärta, att kvinnor tar av sig tröjjan på annat sätt, torkar sig på ett visst sätt och går på cykeln på ett specifikt sätt pga av att deras genetiska/biologiska kod är annorlunda från män. Om man ser denna sanning så måste man vara radikalnazifeminist..

.....
....
..
.

*slap*

tjing
2013-11-07, 18:45
Har TS funderat på att olika personer, oberoende av kön, kanske gör saker på olika sätt?

tjing
2013-11-07, 18:46
Kan säkert vara så. Grabbar ligger kanske oftare åt självöverskattning och brudar mer åt självunder-. Det är hur som helst något jag tycker oftast visar sig i diskussioner där man superlätt hamnar i ett läge där man måste förklara vad argument inte betyder för en kvinnlig debattörs person.

Håller med.

Det beror väl på att många tjejer redan är väldigt självkritiska och lätt härleder sådant som sägs till den egna personen.

Jag kan säga till en polare att han har litet huvud och han garvar och håller med men skulle aldrig säga det till en tjej (med litet huvud) jag inte var hundra på kunde ta det helt med ett garv och inte bli upprörd för att jag tycker att hon är ful.

Oj vad många gånger jag gått i den fällan, där mina välmenande och smått krassa objektiva argument och anmärkningar har gjort att tjejkompisar gått i taket. Och sedan måste man bedyra om och om igen att man inte menade så och att man inte menade henne.

Så att män tenderar att vara mer objektiva och kvinnor mer emotionella ligger nog definitivt något i. Men såklart finns det en massa individuella variationer även inom könen. Och det beror nog på vad man talar om också.

mini
2013-11-07, 18:47
Sedan måste jag säga det är lite intressant hur vanligt det är med sarkasm och ironi när människor blir kissnödiga och inte vill acceptera något - Istället för att bemöta det med sakliga argument så drar man ner diskussionen på dagisnivå.

Har märkt detta tydligt när man exempelvis debatterar med feminister - nu vet jag inte om du är någon sådan, men det är onekligen uppenbart att detta är ett känsligt ämne för dig.

Att du vågar skapa en sån här tråd, snart kommer könsrasisterna och femi-nazisterna in och kallar dig mansgris och "kvinnohatare" för alla vet ju att män och kvinnor är 100% exakt likadan, det säger ju FI.


:thumbup:

delta_mats
2013-11-07, 18:55
Har TS funderat på att olika personer, oberoende av kön, kanske gör saker på olika sätt?

Nej.

Ungtuppen
2013-11-07, 19:13
Men jag förstår inte? Jag håller med dig? Jag tror verkligen, med hela mitt hjärta, att kvinnor tar av sig tröjjan på annat sätt, torkar sig på ett visst sätt och går på cykeln på ett specifikt sätt pga av att deras genetiska/biologiska kod är annorlunda från män. Om man ser denna sanning så måste man vara radikalnazifeminist..

.....
....
..
.

*slap*

ok

Snubben
2013-11-07, 19:15
ok

Du verkar tvivla på att tjeker torkar sig på ett unikt sätt pga deras genetiska sammansättning? Du börjar väl inte bli en feminaziradikalist? :(

Yes
2013-11-07, 19:30
Kvinnor sitter av naturliga skäl inte lika bredbent. Ska man bajsa som en man och torka sig med björnar kommer byxorna vara i vägen vid knäna.

Ungtuppen
2013-11-07, 19:31
Du verkar tvivla på att tjeker torkar sig på ett unikt sätt pga deras genetiska sammansättning? Du börjar väl inte bli en feminaziradikalist? :(

Vänligen håll vuxen ton. Det enda du uppvisar med ditt dagisbeteende är butthurtness. Detta är ett diskussions-forum - vill du trolla runt kan du göra det med dina vänner.

Sniggel
2013-11-07, 19:40
Har TS funderat på att olika personer, oberoende av kön, kanske gör saker på olika sätt?

Är inte det typ... Vad kallar man det.. Offtopic?

Eller... Varför ska det vara så svårt att generalisera utan att alltid få höra att "det finns undantag".
Generaliserar gör man för att se saker som spelar roll på populationsbasis. Alla sådana här "obs: tänk på att det inte alltid är så!" borde ses som självklart och sådana kommentarer fungerar som bromsar för själva diskussionen.

Snubben
2013-11-07, 19:40
Vänligen håll vuxen ton. Det enda du uppvisar med ditt dagisbeteende är butthurtness. Detta är ett diskussions-forum - vill du trolla runt kan du göra det med dina vänner.

Va? Men jag håller den nivå som tråden är på? Nu förstår jag verkligen inte, i en tråd där man diskutetat att kvinnor går på en cykel på ett visst sätt pga att deras bilogiska kod säger så, då måste jag väl anpasaa mig till teådens nivå - eller hur? För det är väl ändå inte raketforskare som sitter och kommer med dessa typer av påståenden, eller hur? Man måste prata med barnen på barnens nivå helt enkelt :)

ByggarBertil
2013-11-07, 19:40
:thumbup:

http://img.pandawhale.com/post-25067-And-Here-We-Go-Joker-gif-Imgur-x71M.gif

Ungtuppen
2013-11-07, 19:46
Va? Men jag håller den nivå som tråden är på? Nu förstår jag verkligen inte, i en tråd där man diskutetat att kvinnor går på en cykel på ett visst sätt pga att deras bilogiska kod säger så, då måste jag väl anpasaa mig till teådens nivå - eller hur? För det är väl ändå inte raketforskare som sitter och kommer med dessa typer av påståenden, eller hur? Man måste prata med barnen på barnens nivå helt enkelt :)

Av någon anledning kommer jag att tänka på flashbacks feminism-del i forumet när jag läser dina inlägg. Jag vet inte varför :Virro

Snubben
2013-11-07, 19:50
Av någon anledning kommer jag att tänka på flashbacks feminism-del i forumet när jag läser dina inlägg. Jag vet inte varför :Virro

Galet, har satt jag och tänkte på dina inlägg och en <gissa> från Flashback dök upp - knasigt va! :)

Ungtuppen
2013-11-07, 19:52
Galet, har satt jag och tänkte på dina inlägg och en <gissa> från Flashback dök upp - knasigt va! :)

Ok, lämnar detta nu så inte ännu en tråd spårar ur av trollningar för att någon kommer lite för nära sanningen och går emot PK-träsket.

en stor stark
2013-11-07, 19:53
Ja. De flesta trådar som spårar ur brukar ju vara för att folk som är politiskt korrekta börjar trolla och skriva olämpliga saker.

Sniggel
2013-11-07, 19:54
Ja. De flesta trådar som spårar ur brukar ju vara för att folk som är politiskt korrekta börjar trolla och skriva olämpliga saker.

Haha :D

För alla som blir upprörda och svettiga av diskussionen här så har jag en produkt för er:

http://i.imgur.com/lv9RX7J.jpg

sigill
2013-11-07, 19:58
For hen

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSATaaMsiQTNjbDi7V-MaDLRlcMPBCa1VZ74Gwvyp2f4AxXw66x5g

Robbmeister
2013-11-07, 20:13
Ja, det måste vara sant. Visst minns man killarna som kom in i fikarummet som med stolt hållning högt och ljudligt deklarerade att dom minsann hade fyllt toalettstolen ända upp till kanten och sedan var det verbal machotävling i hur många spolningar som krävdes för att bli av med "the moment of glory".

Haha jag har sommarjobbat på ett ställe där det var en inofficiell tävling om vem som kunde ''prestera'' bäst på toan. Det krävdes bildbevis också.. Förövrigt var det inte bara män som deltog :D

Sniggel
2013-11-07, 20:17
Haha jag har sommarjobbat på ett ställe där det var en inofficiell tävling om vem som kunde ''prestera'' bäst på toan. Det krävdes bildbevis också.. Förövrigt var det inte bara män som deltog :D

Haha! Gemytlig atmosfär på den arbetsplatsen :D

Strangerdanger
2013-11-07, 20:20
Hela den här tråden är en jävla röra.

http://i.minus.com/iEpCKlNen9obG.gif

Snubben
2013-11-07, 20:21
ja. De flesta trådar som spårar ur brukar ju vara för att folk som är politiskt korrekta börjar trolla och skriva olämpliga saker.

haha :d

för alla som blir upprörda och svettiga av diskussionen här så har jag en produkt för er:

[...]

:d

Snubben
2013-11-07, 20:27
Ok, lämnar detta nu så inte ännu en tråd spårar ur av trollningar för att någon kommer lite för nära sanningen och går emot PK-träsket.

:thumbup:

Tråkigt att du inte vill fortsätta - hade varit högst intressant att dina resonemang om kvinnor och hur de är slavar under sin genetiska disposition! Då hade jag (nog) äntligen fått stöd i min tes att kvinnor minsann torkar sig i rumpan sittandes och ej ståendes (som män) för de är programmerade att göra så..

Aja, antar att flashback har mer stöd för dessa världsrevolutionerande tankar! *popcorn*

Hur som, I'm out. *hug*

Sniggel
2013-11-07, 20:46
Hela den här tråden är en jävla röra.

http://i.minus.com/iEpCKlNen9obG.gif


Så mycket har den väl inte spårat ur?

http://i568.photobucket.com/albums/ss124/spanglemaker9/Gifs%20and%20pics/CarCrash.gif

Jawi
2013-11-07, 20:55
En fråga till alla män som tar av sig tröjan som en tjej, hur gör ni? Av ren nyfikenhet prövade jag ta av mig tröjan med händerna korsade nere vid midjan istället för det normala sättet, vid kragen. Det går bra att dra upp tröjan över magen men vid skulderbladen så fastnar den ju. Så hur gör ni?

wessmen
2013-11-07, 21:00
En fråga till alla män som tar av sig tröjan som en tjej, hur gör ni? Av ren nyfikenhet prövade jag ta av mig tröjan med händerna korsade nere vid midjan istället för det normala sättet, vid kragen. Det går bra att dra upp tröjan över magen men vid skulderbladen så fastnar den ju. Så hur gör ni?

Drar vidare? :d

Prova annars böja dig lite bakåt och dra ihop skulderbladen?

C.E.J.
2013-11-08, 01:35
Skulle vara intressant med en koloundersökning för att kolla hur många som tar tag i kragen resp längst ned på tröjan när de ska klä av sig.

delta_mats
2013-11-08, 02:22
Skulle vara intressant med en koloundersökning för att kolla hur många som tar tag i kragen resp längst ned på tröjan när de ska klä av sig.

Är ju bara att göra en poll. Där man som kille eller tjej får kryssa i respektive alternativ.

lördagsgrogg
2013-11-08, 05:27
Gillar tjejer Seinfeld? Jag tyckte den här tråden började som en av hans småhumoristiska vardagsobservationer.

Har ingen aning om varför den nu verkar gå åt ett öppet könskrig. Men jag tycker oftast att andra människor gör mig trött och ledsen så det är nog mitt fel.

Jukka Sejlite
2013-11-08, 06:26
När jag åker bil och en tjej kör så är jag helt jävla skiträdd. Varje. Gång.
Speciellt på vintern och om det är halt ute.
Tjejer har alltid noll känsla för bilen,man slår i växelspaken med full kraft,istället för att låta den vara förbindelsen mellan kropp och bilen.
De vet inte hur bilen beter sig när det är halt ute,förstår inte hur man handtvättar den.
Ingen känsla för samspelet mellan gas och koppling.
Och när det tjatas om jämställdhet och man slänger fram frågan "då kan väl du byta till vinterhjulen om vi ska vara så jämställda?" så gör dom aldrig det för dom vet inte ens hur man tar av navkapslarna ffs!

ETK_TIS
2013-11-08, 08:28
När jag åker bil och en tjej kör så är jag helt jävla skiträdd. Varje. Gång.
Speciellt på vintern och om det är halt ute.
Tjejer har alltid noll känsla för bilen,man slår i växelspaken med full kraft,istället för att låta den vara förbindelsen mellan kropp och bilen.
De vet inte hur bilen beter sig när det är halt ute,förstår inte hur man handtvättar den.
Ingen känsla för samspelet mellan gas och koppling.
Och när det tjatas om jämställdhet och man slänger fram frågan "då kan väl du byta till vinterhjulen om vi ska vara så jämställda?" så gör dom aldrig det för dom vet inte ens hur man tar av navkapslarna ffs!

Visst skulle man vara rädd , men av helt andra anledningar

http://en.wikipedia.org/wiki/Sabine_Schmitz

knuckles
2013-11-08, 08:45
Gillar tjejer Seinfeld? Jag tyckte den här tråden började som en av hans småhumoristiska vardagsobservationer.

Har ingen aning om varför den nu verkar gå åt ett öppet könskrig. Men jag tycker oftast att andra människor gör mig trött och ledsen så det är nog mitt fel.

Ja.

VoDaresVins
2013-11-08, 09:08
Skulle aldrig fälla byxorna helt till golvet pga hygiennoija.
Sitter när jag torkar mig eftersom det praktiskt öppnar målområdet.
Tröjor som är för tighta drar jag från magen för att inte dra sönder dom. Annars såklart emot manlig logik eftersom tröjan hamnar ut och in.

Vi män lämnar skåpdörrar öppna tills vi plockat alla saker klart eftersom det är ineffektivt att stänga mellan varven. Ingen kvinna jag vet förstår den logiken.

Knatcharn
2013-11-08, 09:49
En fråga till alla män som tar av sig tröjan som en tjej, hur gör ni? Av ren nyfikenhet prövade jag ta av mig tröjan med händerna korsade nere vid midjan istället för det normala sättet, vid kragen. Det går bra att dra upp tröjan över magen men vid skulderbladen så fastnar den ju. Så hur gör ni?

Jag undrar också, jag har försökt flera gånger och blivit stående som ett fån med tröjan fast över huvudet. Jag tror att det är dålig rörlighet kombinerat med en tight tröja som gör det, men jag tänker inte prova igen. *facepalm*

Wormzie
2013-11-08, 10:08
Tjejer dricker inte upp kaffet på morgonen utan lämnar halva koppen.

rooz
2013-11-08, 10:26
Tjejer dricker inte upp kaffet på morgonen utan lämnar halva koppen.

This.

/Tråd låst.

Asdf
2013-11-08, 10:56
En kul grej eftersom jag är arbetsskadad från jobbet

1. Kvinnor åker nästintill alltid på julmarknadsresor till norra tyskland tillsammans med andra kvinnor ( europaresoe/resten av världen ihop med sin karl

2. Kvinnor vill gärna reseplanera och låta mannen tycka till, nåde mannen om han kommer och bestämmer däremot! Då blir det oftast gnäll om något skulle inträffa som inte ens beror på mannen i fråga.
Vad gäller hyrbilar får han bestämma helt i hållet eftersom kvinnor inte vill köra bil utomlands

3. Kvinnor är huvudsakligen de som vill dela upp fakturor och betalningar in absurdum eftersom de är rädda för att göra fel med internetbanken/ocr-nummer osv. Män tar det som det kommer

4. Jag har hitills aldrig uppmärksammat ett enda fall av manlig åksjuka där mannen vill behöva sitta längst fram i en buss. Det är endast kvinnor som blir åksjuka i vuxen ålder. Jag misstänker dock att det egentligen bara är en rädsla för att de vill kunna se vem som kör bussen eller något aådant

Holmeros
2013-11-08, 11:05
Finns nog en hel del sanning i Asdf's punkter, men de gäller ganska långt ifrån samtliga kvinnor skulle jag säga..

Fjärde punkten är kul dock. Det är fan riktigt många kvinnor som blir åksjuka.
Min egen kvinna är ett överdrivet fall, hon klarar knappt att åka bil utan åksjuketabletter..

Knatcharn
2013-11-08, 11:28
Fjärde punkten är kul dock. Det är fan riktigt många kvinnor som blir åksjuka.
Min egen kvinna är ett överdrivet fall, hon klarar knappt att åka bil utan åksjuketabletter..

Det måste vara intressant att resa varje dag, t.ex. till jobb... Blir det inte farligt att äta dem varje dag? :O

Holmeros
2013-11-08, 11:38
Det måste vara intressant att resa varje dag, t.ex. till jobb... Blir det inte farligt att äta dem varje dag? :O

Hon har problem med att åka. Köra går bra..
Tåg, buss och flyg också henne åksjuk..

Tricce
2013-11-08, 12:11
Ursäkta orkar inte scrolla igenom alla sidor men är det bara jag som tar tag i ärmen och börjar dra där när man ska kränga av t-shirts?

Knatcharn
2013-11-08, 12:41
Ursäkta orkar inte scrolla igenom alla sidor men är det bara jag som tar tag i ärmen och börjar dra där när man ska kränga av t-shirts?

En arm ur tröjan i taget och sedan ut med huvudet efteråt? Det är ju barnvarianten... ;)

Tricce
2013-11-08, 12:45
En arm ur tröjan i taget och sedan ut med huvudet efteråt? Det är ju barnvarianten... ;)

Ej sabba frillan metoden ;)

cero
2013-11-08, 12:48
Haha, lite smått otroligt hur känsliga alla blir av sådana här trådar.

Jawi
2013-11-08, 13:28
Jag undrar också, jag har försökt flera gånger och blivit stående som ett fån med tröjan fast över huvudet. Jag tror att det är dålig rörlighet kombinerat med en tight tröja som gör det, men jag tänker inte prova igen. *facepalm*

Det är bara att acceptera att det är omanligt att ta av sig tröjan på det viset, riktiga män tar sig i kragen och får saker gjorda.

LeBron
2013-11-08, 13:29
Gillar tjejer Seinfeld? Jag tyckte den här tråden började som en av hans småhumoristiska vardagsobservationer.

Har ingen aning om varför den nu verkar gå åt ett öppet könskrig. Men jag tycker oftast att andra människor gör mig trött och ledsen så det är nog mitt fel.

Min gör inte det :( Hon gillar andra komediserier men inte Seinfeld :confused:

Diomedea exulans
2013-11-08, 13:38
Efter att ha läst den här tråden har jag insett att jag är kvinna. Bara att acceptera läget och köpa ett par bröst. Eller vänta… Jag har ju redan man-boobs. Bara att acceptera läget då, med andra ord.

Puryeah
2013-11-08, 13:53
Aldrig fattat grejen med att ta av sig tröjan genom att korsa händerna och dra nerifrån och upp, för det första är det mycket jobbigare, och för det andra så blir den väl ut och in när den väl är av?

Diomedea exulans
2013-11-08, 13:55
Aldrig fattat grejen med att ta av sig tröjan genom att korsa händerna och dra nerifrån och upp, för det första är det mycket jobbigare, och för det andra så blir den väl ut och in när den väl är av?

Jag tror det sliter mindre på tröjan. Drar man i ärmarna eller i halsen så töjer det där.

WHITEFOLKS
2013-11-08, 13:55
Om du har en tight tröja, frisyr eller plagg under att tänka på så är det nog lämpligare att göra så än att dra uppifrån. Alla tre gäller de flesta damer och endast någon/ingen för herrarna.

Ado2000
2013-11-08, 14:41
This.

/Tråd låst.

:laugh::laugh:

panzerpig
2013-11-08, 15:15
Matlagning har blivit mannens (eller bägges?) syssla i par födda från 1970 och framåt. Kvinnorna bakar dock kakor och tårtor. I äldre generationer är det kvinnan som sköter matlagningen.

Detta stämmer iaf på mig och mina vänner. Tjejer kan inte laga mat längre ;) (jag har aldrig haft en tjej som kan laga mat, mer än enstaka rätter eller makaroner och korv)
Vet inte om det blivit så att killar var hemma med mamma och lagade mat, tjejerna behövde inte/ville inte?

Knatcharn
2013-11-08, 15:38
Ej sabba frillan metoden ;)

Det är sant... Har tänkt likadant någon gång men är folk i närheten ser det så klumpigt ut. :)

Min gör inte det :( Hon gillar andra komediserier men inte Seinfeld :confused:

Damn, jag vet hur det känns. Själv kan man alla avsnitt utantill och asgarvar fortfarande åt det. x)