handdator

Visa fullständig version : Vill du vara försöksperson i en styrketräningsstudie?


Icicle
2013-11-07, 12:32
GIH i Stockholm söker försökspersoner till en styrketräningstudie som undersöker effekten av olika aminosyror på proteinsyntesen i samband med träningen!

http://www.gih.se/FORSKNING/Forsokspersoner/Forsokspersoner-till-styrketraningsstudie/

Knaz
2013-11-07, 15:33
Vad innebär hög nivå i det här sammanhanget?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Anders The Peak
2013-11-07, 15:36
Jag tycker att designen är den samma som vid förra försöket. Vad behöver ni reda ut/ta reda på den här gången?

Icicle
2013-11-08, 08:24
@Knaz - "Hög nivå" är mest en term vi använder för att oseriösa personer samt personer som tränar styrketräning slentrianmässigt inte behöver söka.

För att anses lämplig som deltagare bör man ha tränat styrketränat kontinuerligt ca 4 ggr per vecka under minst ett par år och ha där inkluderat träning av benmusklerna minst en gång i veckan.

@Anders the peak - De flesta av våra studiedesigner liknar varandra eftersom vi vill kunna jämföra våra resultat från studie till studie på ett rimligt sätt.

Men den här studien fokuserar på nya kompositioner av aminosyror, vilka kan jag inte avslöja, samt här använder vi oss av nya analysmetoder för muskelproteinsyntes m.m.

Anders The Peak
2013-11-08, 08:41
Marcus då får man säga lycka till. Jag har följt både Saltins och Tesch forskning under nästan 40 år...

Pepz
2013-11-08, 08:43
jag har varit med två gånger i dessa sammanhang.

bra benträning!