handdator

Visa fullständig version : Micra fröddinge ostkaka


Ado2000
2013-11-06, 22:35
Det är nämligen så att jag inte har hunnit köpa någon ugn till min ny studentlya å därför inte kunnat inte heller införskaffa någon ostkaka. Dock så undrar jag om det går bra å micra fröddinge ostkaka som att ha den i ugnen ?

Någon som vet eller har testat kanske ?

Grotesk
2013-11-06, 22:41
Ja.

Micra dock ej i den där silvriga grejen för då blir det storm i micron.

gohei
2013-11-06, 22:46
Jag har mikrat ett par gånger. Blir aldrig lika bra som i ugn dock. Har inte hittat optimala värme/tid än men de gäller ju att köra på låg värme för o få de bra tycker jag.

Ado2000
2013-11-06, 22:47
Ja.

Micra dock ej i den där silvriga grejen för då blir det storm i micron.

Du menar aluminium behållaren den är i ?

Jag har mikrat ett par gånger. Blir aldrig lika bra som i ugn dock. Har inte hittat optimala värme/tid än men de gäller ju att köra på låg värme för o få de bra tycker jag.

Vad har du testat för tider å temperaturer ?

R Scarpa27
2013-11-06, 22:52
glöm inte ostkakans dag 14 november..... smålands stolthet =)

ska göra ca 100-150 st ostkakor nästa vecka =P

R Scarpa27
2013-11-06, 22:53
Du menar aluminium behållaren den är i ?



Vad har du testat för tider å temperaturer ?

ostkaka e godast ljummen.
ska inte vara skåll het
tycker även den e god direkt från kyl eller rumstemp.

King Grub
2013-11-06, 23:02
Tycker den är överlägsen kall.

Ado2000
2013-11-06, 23:05
ostkaka e godast ljummen.
ska inte vara skåll het
tycker även den e god direkt från kyl eller rumstemp.

Aa jag tycker också om när den är ljummen undrar bara om det går å göra så att den blir bra så då den varit i micron. För det måste väl ändå gå å micra den lr ? Isf förstår jag inte varför det inte står någonting om det på förpackning för där bara står hur den bästa värms i ugn.

R Scarpa27
2013-11-06, 23:16
Aa jag tycker också om när den är ljummen undrar bara om det går å göra så att den blir bra så då den varit i micron. För det måste väl ändå gå å micra den lr ? Isf förstår jag inte varför det inte står någonting om det på förpackning för där bara står hur den bästa värms i ugn.

klart du kan micra om du tar bort aluminiumfoliet.....
därför de bara skriver tillagningssätt /egentligen bara uppvärmning då kakan redan är klar...
är för att den ligger i aluminiumform... och aluminium och micro blir blixtrar.,

men ta bort aluminiymet och lägg kakan på tallrik och mikra som vanligt som du gör med allt annat....

saffransostkakan är helt gudomlig kall...

Ado2000
2013-11-06, 23:19
My deff is SAVED!!! :D

Tack för alla svaren och för varningen om aluminiumet hade nog sprängt micron annars :D

Grotesk
2013-11-06, 23:29
Tycker den är överlägsen kall.

Instämmer! *flex*

aijou
2013-11-07, 08:09
Funkar både kall och varm, och som redan konstaterats så går den att tillaga i micron utan aluminiumbehållaren.

Ostkaka är bland det bästa som finns.

Ado2000
2013-11-07, 14:57
Funkar både kall och varm, och som redan konstaterats så går den att tillaga i micron utan aluminiumbehållaren.

Ostkaka är bland det bästa som finns.

Så jävla sant.

Nikodemus
2013-11-07, 15:37
åå jag har en snutt kvar hemma i kylen, fan jag måste flexa hem från jobbet nu och springa hem och äta upp den STENHÅRT!!

slo
2013-11-07, 15:40
En kanske dum fråga - hur pass bra är ostkakan från frödinge? jag köpte mig lightvarianten förra helgen, smakade nästan lika bra som den vanliga dessutom. Jag minns inte statsen dock, men är denna skapelse något man kan äta med relativt gott samvete om man småbulkar/äter normalt och tränar regelbundet? :)

StarkaUlf
2013-11-07, 15:44
En kanske dum fråga - hur pass bra är ostkakan från frödinge? jag köpte mig lightvarianten förra helgen, smakade nästan lika bra som den vanliga dessutom. Jag minns inte statsen dock, men är denna skapelse något man kan äta med relativt gott samvete om man småbulkar/äter normalt och tränar regelbundet? :)

Ja.

Ado2000
2013-11-07, 15:55
En kanske dum fråga - hur pass bra är ostkakan från frödinge? jag köpte mig lightvarianten förra helgen, smakade nästan lika bra som den vanliga dessutom. Jag minns inte statsen dock, men är denna skapelse något man kan äta med relativt gott samvete om man småbulkar/äter normalt och tränar regelbundet? :)

Jadå!

Jag deffar på den :P, hjälper mig en hel del då jag känner att jag inte behöver ha några fuskdagar. Inte lika ofta iaf :D

Grotesk
2013-11-07, 16:18
En kanske dum fråga - hur pass bra är ostkakan från frödinge? jag köpte mig lightvarianten förra helgen, smakade nästan lika bra som den vanliga dessutom. Jag minns inte statsen dock, men är denna skapelse något man kan äta med relativt gott samvete om man småbulkar/äter normalt och tränar regelbundet? :)

Bra är ju relativt. Den gör sig nog inte bra som hammare men däremot god, billig och schysst innehåll sett till mängden protein, kolhydrat etc.

R Scarpa27
2013-11-07, 19:34
0stkaka e ju bra under deff...
snart ostkakans dag =P käkar dock ostkaka ofta, e ju smålänning. =)

bakar mkt själv, och köper saffransostkakan från frödinge ibbland och käkar kall rätt i näven som en macka =)

King Grub
2013-11-07, 19:42
En kanske dum fråga - hur pass bra är ostkakan från frödinge? jag köpte mig lightvarianten förra helgen, smakade nästan lika bra som den vanliga dessutom. Jag minns inte statsen dock, men är denna skapelse något man kan äta med relativt gott samvete om man småbulkar/äter normalt och tränar regelbundet? :)

Skall man jämföra är väl lättostkakan "sämre" eftersom den är fruktossötad.

lungan
2013-11-07, 19:57
Brukar alltid micra den, sedan tillsammans med glass. Supergott, och då vill jag gärna ha den varm.

Glass kanske inte ingår i din deffkost dock. :P

R Scarpa27
2013-11-07, 20:27
till ts:

så idag att frödinge gjort 2 varianter på sina ostkakor nu...
en med aluminium form...(för ugn)
och mikro ostkakor... [med pappersbotten ) så man kan slänga direkt in i i mikron...
=)

Ado2000
2013-11-07, 21:20
till ts:

så idag att frödinge gjort 2 varianter på sina ostkakor nu...
en med aluminium form...(för ugn)
och mikro ostkakor... [med pappersbotten ) så man kan slänga direkt in i i mikron...
=)

Men det är samma ostkaka lr ? Det är bara formen det är skillnad på ?

R Scarpa27
2013-11-07, 21:36
Men det är samma ostkaka lr ? Det är bara formen det är skillnad på ?

japp precis samma, men bara kartongen den ligger i som skiljer =)...
många har velat ha detta och nu har det kommit =)

gohei
2013-11-07, 22:04
Vad har du testat för tider å temperaturer ?

Just tider minns jag inte, brukar väl egentligen smaka av lite då o då, men oftast brukar ja köra på runt 50-60 procent av effekten på mikron.

R Scarpa27
2013-11-07, 22:25
lättostkakan är godast kall och hmm godare än originalet faktist.

vaniljkakan ska vara ljumen

och saffrans är gudomlig kall =) med ringlad messmör över =).

Knatcharn
2013-11-08, 10:06
Jag skulle nog köra så låg effekt som möjligt tills den är varm rakt igenom.

Grotesk
2013-11-08, 11:26
till ts:

så idag att frödinge gjort 2 varianter på sina ostkakor nu...
en med aluminium form...(för ugn)
och mikro ostkakor... [med pappersbotten ) så man kan slänga direkt in i i mikron...
=)

Jag såg också "microkakan" idag, men det var en himla liten förpackning. Vet du om den även finns i normalstorlek? Den jag såg var typ två skedar. :d

Knatcharn
2013-11-08, 11:31
Jag såg också "microkakan" idag, men det var en himla liten förpackning. Vet du om den även finns i normalstorlek? Den jag såg var typ två skedar. :d

Klart den är liten om den heter microkaka... ;)

Ado2000
2013-11-08, 12:47
lättostkakan är godast kall och hmm godare än originalet faktist.

vaniljkakan ska vara ljumen

och saffrans är gudomlig kall =) med ringlad messmör över =).

va finns det flera olika varianter får tar mig en mer nogran titt efter de andra varianterna nästa gång jag är i butiken

Klart den är liten om den heter microkaka... ;)


*facepalm*

R Scarpa27
2013-11-09, 21:07
va finns det flera olika varianter får tar mig en mer nogran titt efter de andra varianterna nästa gång jag är i butiken




*facepalm*

haha mm. testa saffranskakan kall och ät den med hjortronsylt och vaniljglass :hbang:

Ado2000
2013-11-12, 23:02
haha mm. testa saffranskakan kall och ät den med hjortronsylt och vaniljglass :hbang:

Aa får göra det den finns i mina butik, har testat vanilj ostkakan de senaste dagarna, tyckte inte den smakade vanilj nånstans faktiskt.