handdator

Visa fullständig version : Elixia Sundbyberg


no aim
2013-11-06, 20:53
Är det någon som tränar där? Vad tycker ni om gymmet? Är det mycket folk där mellan 16-19? Skulle ni rekommendera Elixia eller hade ni väntat på att nya Sats skulle öppna?

4623
2013-11-06, 21:16
Brukar åka där förbi och tycker aldrig det ser ut att vara mycket folk. Det ser ruskigt stort ut i alla fall. Vet inte hur det nya sats blir. Det som är där nu suger i alla fall.

petah
2013-11-06, 22:48
Säg till om det är bra. Worldclass är så jävla packat så jag börjar lessna, annars är det bra där. Sats bör bli bra då det blir nordens största och bas för deras kontorsavdelning också, återstår att se.

no aim
2013-11-07, 10:47
Innan Elixia öppnade stod det massor av säljare i Sundbyberg och predikade. Bland annat att det skulle finnas hantlar upp till 50 kg.

Jag var förbi där igår och fick en rundtur, det ser riktigt grymt ut förutom att de bara har hantlar upp till 40 kg… Pratade även med sats-säljare igår angående de nya gymmet. fick inget vettigt svar förutom att de tyckte att Elixia påminde om ett disco med de mörka rummen och alla discokulorna i taket.

BlötSnö
2013-11-07, 11:12
Jag hittar inga vettiga bilder på anläggningen förutom den här:
http://www.elixia.se/media/sundbyberg/sundbyberg-floor-plan.jpg
och där se det ut som att en ganska stor del av lokalen är upplåten åt motionsmaskiner och gruppträning.

Morty
2013-11-07, 11:20
Cyklar förbi utanför på mornarna (typ 07) ibland och det ser jävligt fräscht ut. Inte så många där då men det är väl ingen skräll.

Dreas
2013-11-07, 11:24
Stk är väl annars riktigt bra om mobilen inte är det viktigaste under ens pass ;)

tjing
2013-11-07, 11:25
Låter som namnet på en porraktris.

Och nej jag har inte varit där.

Knatcharn
2013-11-07, 11:41
Det ser lite väl flashigt ut utifrån men jag kan tyvärr inte ge någon input. Jag skulle rekommendera World Class Sundbyberg om du söker ett välutrustat gym som satsar på vad som behövs och inte massa onödiga maskiner. STK är dock det bästa i Sundbyberg om du vill bli stor och stark och få hjälp på vägen. Det är dessutom trevligt, nästan så att man får en chock om man bara tränat på kedjegym innan.

jolly7907
2013-11-07, 14:01
"4st knä böj, en smithmaskin, riktigt ben press, marlyfts podium, disco kulor" skrev en polare till mig, det enda han var missnöjd med var att skivarna inte var färgmärkta. Hade jag bott närmare hade Elixia nog vart mitt förstaval, mest för att de satsat på många böjställningar.

agazza
2013-11-07, 14:51
gick på elixia i norge, var väl mest gummihantlar och pass lokaler, friviktsavdelningen gick väl att jämföras med fitness24/7 fast 5 gånger priset

no aim
2013-11-07, 20:26
STK är bra, dragit av några pass där. Men öppettiderna är inte så tilltalande, Försöker hinna med tre stycken morgonpass (07.00) i veckan för att kunna kvällen fri

no aim
2013-12-05, 17:34
föll för "hypen" och tecknade upp mig på SATS efter ett bra erbjudande. När väl invigningen inföll kändes det inte rätt. Anläggningen var rörig, överfull och dåligt utbud. Dagen efter jag och polaren till ELIXIA och fick oss en gratis vecka, det var som natt och dag. Efter första passet avslutade jag medlemskapet på SATS (3 veckors ångerrätt) och är riktigt nöjd över mitt beslut.

PureWhey
2013-12-05, 18:04
Jag kör på Elixia, dock i GBG, bra gym.

4623
2013-12-05, 21:02
föll för "hypen" och tecknade upp mig på SATS efter ett bra erbjudande. När väl invigningen inföll kändes det inte rätt. Anläggningen var rörig, överfull och dåligt utbud. Dagen efter jag och polaren till ELIXIA och fick oss en gratis vecka, det var som natt och dag. Efter första passet avslutade jag medlemskapet på SATS (3 veckors ångerrätt) och är riktigt nöjd över mitt beslut.

Bra val. Att de kan göra något dåligt ännu sämre i nya lokaler är för mig oförståeligt.