handdator

Visa fullständig version : första deffen!


crown
2013-11-05, 18:59
hallå!

19 åring som alltid varit ganska rund och som totalt har tröttnat på det

tänkte börja köra en långsam deff för att bli av med extrakilorna innan man börjar bulka, har styrketränat till & från i ca 3 år. Har ganska okej muskelmassa och är på hyffsat bra vikter.
tänkte börja köra en diet då jag ligger på ca 500kcal underskott och samtidigt köra 16:8 metoden, dvs att jag bara äter mellan 12 och 8 och fastar de resterande timmarna av dygnet.
kommer ligga på ca 2.5xkroppsvikt på intag av protein och endast kolhydrater efter träningspasset (100g ris/bulgur).
kommer börja gå långpromenader eller lång tid på crosstrainer med lite motstånd, vintern börjar komma så det är inte alltid man vill ge sig ut på promenad i dödskylan.

Väger för tillfället mellan 63-65 beroende på hur mycket vätska jag har i kroppen på morgonen, är 170cm lång. Har ganska mycket fett runt magen och ganska stora och irriterande "love handles".
målet är att få bort dessa under deffen för att sedan kunna börja en långsam bulk och försöka "bygga rent" så mycket jag kan. (klart att man lägger på sig fett under bulk med men ska försöka lägga på mig så lite som möjligt).
ska försöka komma ner till ca 57kg eller tills jag känner mig nöjd :)

gym 5 dagar i veckan, bröst/triceps två gånger i veckan, rygg/biceps två gånger och axlar/ben 1 gång.

inga stereoider eller dylikt kommer användas, försökte mig på effedrin för ett tag sen men min kropp verkade inte klara av det (verkligen hyperaktiv hela dagarna, sömnlöshet nästan varje natt + att folk trodde att man var största tjackisen :p
BCAA, creatin, pwo och proteinshakes kommer intas enligt varumärkets doseringsförslag :)

hoppas någon kanske kan finna det intressant, egentligen är det väl mer för min egen skull, hålla lite koll och kunna få lite feedback, tips och åsikter på mitt upplägg.
Bilder på dagsformen kommer komma upp ganska snart, och framstegsbilder varje vecka/varannan vecka.

frid.