handdator

Visa fullständig version : Anatomisk och funktionell benlängdsskillnad


Fjrebqll
2013-11-05, 18:41
Tjenare!

Jag har haft problem med både det ena och det andra genom mitt liv när det kommer till rygg, knän och nacke. Just nu ont i skulderbladet, knävecket och ländrygg.

Det började när jag var liten(kanske runt 10-13år) och fick hälsporre när jag lirade fotboll. Efter ett besök hos någon ortoped så fick jag ett par inlägg där det även sas att jag hade en benlängds skillnad. Dom mätte aldrig den anatomiska skillnaden så vitt jag vet utan var enbart med någon form av vattenpass på höften så vips hade jag inlägg där förhöjningen var på det högra benet(det var då jag blev rak i höften)

Tröttnade förra veckan på olika mystiska problem jag har och tänkte att jag ska gå och mäta den verkliga benlängds skillnaden hos en doktor. Det visar sig att det är mitt vänstra ben som är kortare än det högra. Wtf?

Skulle jag haft förhöjningen på det vänstra benet borde jag ju bli än mer skev då jag i nuläget är rak i höften med högre inlägg under den högra.

Hoppas det inte blir förvirrande :p

Jag har med andra ord både en funktionell och anatomisk benlängds skillnad? Så vad bör jag göra nu?