handdator

Visa fullständig version : Träna på smärtstillande?


Shearer
2013-11-05, 14:01
Tjena, har en sån djävla tandvärk och har idag kört kuren två alvedon och en Ipren. Ska ta samma igen vid 15 och sen träna vid 16.

Är detta okej? Jag menar det påverkar inte lever negativt på något sätt?

Halvar
2013-11-05, 17:31
Kura på alvedon....träna på du,sänker din proteinsyntes men du skadas ej

Birkharju
2013-11-05, 17:51
Kronisk konsumtion av NSAID-preparat och dess påverkan på hypertrofi under lång sikt är inte så väl undersökt så det går inte riktigt att svara på. Det nedreglerar muskelproteinsyntesen men någon större påverkan vid ett fåtal tillfällen gör troligtvis ingen markant skillnad. Eftersom du endast tar det nu pga tandvärk så skulle jag absolut inte oroa mig om jag var du. Gå o träna :)

Shearer
2013-11-05, 17:54
Hur är det med inflammation/infektion? Är nämligen inflammerat/infekterat.

Hata visdomständer.

Hemi
2013-11-06, 00:55
Du ska väl ta ut dem? Problen med visdomständer läker inte för jämnan och de brukar tära på tänder runt om samt att själva inflammationen är dålig. Är ingen tandläkare men läste lite om det på en klinik nyligen när jag gjorde en liknande operation.

Shearer
2013-11-06, 14:00
De låter väl de i regel vara om där inte är några större problem med dem. Detta är första gången jag har problem. Så länge de växer rakt och så. Men vad fan vet jag. Jag går på vad tandläkaren säger.

Dravena
2013-11-06, 14:16
Jag skulle säga att infektionen är en större risk än att träna med smärtstillande i kroppen! Har inte haft infektion just i munnen men vid andra infektioner (djurbett mm) har jag alltid blivit rådd av vårdpersonal att hålla mig i stillhet tills infektionen har läkt ut.

Hemi
2013-11-06, 14:54
Infektioner i munnen kan sprida sig på ett dåligt sätt, du skulle nog kolla upp dina tänder.

Shearer
2013-11-06, 15:04
Har varit hos tandläkaren. Men hon sade inget om träning. Frågade dumt nog inte. Kan ju vara inflammation också. Vet inte skillnaden om jag ska vara ärlig.

Kvicksilver
2013-11-06, 15:47
Har varit hos tandläkaren. Men hon sade inget om träning. Frågade dumt nog inte. Kan ju vara inflammation också. Vet inte skillnaden om jag ska vara ärlig.

Borde inte vara några problem. Våra elitidrottare lever ju på alvedon, voltaren, ipren och liknande.