handdator

Visa fullständig version : Frågor ang Kosttillskott (kreatin)


frosenlind
2013-11-04, 13:35
Hej.

Nu vänder jag mig till er som känner er hemma på kosttillskott och inte till er som tror.

Jag har tränat styrketränat i ca 6 månader nu utan kosttillskott och har bestämt mig nu för att prova och göra en bedömning av vad jag själv tycker.

Jag ingår i kategorin läsare så jag har läst väldigt mycket ang kosttillskott som jag ska testa men det är ett par frågor jag inte blir klok på och som jag inte finner svar på.

Vi börjar med vad jag har införskaffat: Kreatin Monohydrate (Creapure) Dalblads samt Proteinpulver Whey-80 och Omega-3

Frågor:
1. När ska Kreatinet intas? vid morgon, kväll eller innan eller efter träning? enligt min mening ska inte detta ha någon som helst betydelse men vill vara helt säker.
2. Ska man ta kreatin dagar då man inte tränar?
3. Ska man undvika Koffein vid intag av kreatin?
4. Kan man blanda kreatinpulver med proteinpulver i samma shake?

Eller om det är någon som beskriver för mig hur jag bör äta dessa.

Styckretränar ca 4-5 dagar i veckan.
Tacksam för svar.

King Grub
2013-11-04, 13:38
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

frosenlind
2013-11-04, 13:51
Stort Tack.

frosenlind
2013-11-06, 20:18
Har fått hem mina varor nu och på dalblads kreatinpaket står där ca 3gram per dag men läser man på hemsidor och övre länken står där 5gram? Vad ska jag rätta mig efter?

Najjklas
2013-11-06, 20:23
Ja körde 3g av den.

Rätta mig om jag har fel, men Dahlblads kreatin (creapure) skall vara renare än de billigare. Därav kan man dra ner något på dosen.

frosenlind
2013-11-06, 20:26
Ja körde 3g av den.

Rätta mig om jag har fel, men Dahlblads kreatin (creapure) skall vara renare än de billigare. Därav kan man dra ner något på dosen.

Ja det är den. Märkte du någon skillnad med 3gram?

Sverker
2013-11-06, 20:30
Möjligt att kreatinet är renare än någonting annat. Men jag tror inte att det finns något kreatin monohydrat som inte är 99 % eller bättre. Alltså är skillnaden så liten att det inte går att mäta eller väga hemma i köket.

Personligen tror jag att 3 gram är alldeles för lite. 5 gram är en säkert bättre för de flesta.

Najjklas
2013-11-06, 20:32
Inbillar mig att jag orkade trycka nån extra repetition eller två i mina set..

Inte kört så strikt och så länge att ja haft stenkoll på hur mycket jag orkat i specifika övningar innan vs efter dock.

Lade på mig någonstans runt ett halvkilo i vätska.

frosenlind
2013-11-06, 20:37
Möjligt att kreatinet är renare än någonting annat. Men jag tror inte att det finns något kreatin monohydrat som inte är 99 % eller bättre. Alltså är skillnaden så liten att det inte går att mäta eller väga hemma i köket.

Personligen tror jag att 3 gram är alldeles för lite. 5 gram är en säkert bättre för de flesta.

Jag vill också ha för mig att jag har läst att rek är 3 men bättre med 5 då du kissar ut lite.