handdator

Visa fullständig version : Behöver jag ett schema?


hylla
2013-11-04, 02:18
..Är en fråga som dykt upp i min skalle nu ett par gånger. Man kan väl säga att jag tränat i två år, och deffat i ett halvår av den tiden. jag kan känna nu att jag borde kommit längre, och jag har också ambitioner och planer som kommer ställa krav på min fysik.

Jag har nu ett tag egentligen kört utan ett schema. Jag kör bänk, knäböj och mark, men resten av övningarna kan jag byta emellan, beroende på vilken jag körde passet tidigare och liknande. Kan även ibland helt enkelt köra pass då jag bara fokuserar på armar och traps till exempel.

Jag ska nu snart till att börja kampsporta, och söka jobb inom kriminalvården. jag är 178-179 cm lång, och känner väl att lite vikt behövs. Ska försöka bulka nu och äta som en gris under julen, och det slog mig också i att jag kanske bör strukturera upp min träning lite grann. Vad tror folk?

Säkert en idiottråd enligt vissa, och det får vara helt enkelt. Vad tror ni om SL 5x5? Idén är då helt enkelt att lägga på mig bra med vikt, och utvecklas på bästa och snabbast möjliga sätt. Ska försöka slowbulka också, så kommer kasta in lite cardiopass (har inte råd att tappa kondition). Behöver styrka, och lite motivering.

Om det är någon ambitiös och hjälpsam person här som skulle vilja diskutera detta närmare, och kanske blicka in på hjälpa mig utveckla ett schema med övningar där hela kroppen får sig en rejäl träning, så kan jag självklart tänka mig att kompensera.

/vhm

hylla
2013-11-04, 11:35
bump