handdator

Visa fullständig version : Att blanda reps antal i program..


Icehokar
2013-11-03, 15:20
Hej! Undrar lite över en sak som jag stött på nu i min träning. Jag har börjat träna lite lågreps för att öka i styrka (1-3 reps) men vissa av mina muskelgrupper verkar inte föredra det, blir stel och spänner nacken så jag kan få huvudvärk resten av dagen. Mitt primära mål är att bygga muskler, och det enda jag egentligen vill bli starkare i just nu är i bänkpress/hantelpress.

Så till min fråga. Går det lika bra att köra 10-15 reps på allt annat än just bänkpress/hantelpress och militärpress eller sabbar kombinationen för mig?
Tänkte tillochmed köra 1-3 reps bänkpress och sedan kanske 10 reps i cablecrossen. Hur påverkas man av det? Sabbar det? Jag kör 4 split så kör aldrig annat än bröst/triceps samma dag.

Vore tacksam för svar, kanske någon annan som kör olika?

Illustrerade mannen
2013-11-03, 22:00
Jag vet inte om det är svar på dina frågor, men jag kör, åtminstone nu, 4-6 set lågreps (1-3) plus några set högre reps (8-12) i basövningarna - dock ej mark där det bara är lågreps. Det fungerar bra, såtillvida att jag är nöjd efter passen. Funderar på att köra det för armarna också...