handdator

Visa fullständig version : Bulka utan kaloriräknare

Hasse123
2013-11-03, 00:29
Jag är en kille på 18 år och har en fråga om bulk och kalorier. Jag har tyvär inte ett jobb vilket gör de väldigt svårt att köpa min egen mat och hålla koll på kalorierna. Så jag brukar käka de som finns på bordet och proppar i mig det. Finns de något annat sätt att bulka utan att räkna sina kalorier och hur mycket man stoppar i sig? Jag försökte ett tag att ta hjälp av appen shape up och en matvåg, men det höll inte länge. Däremot använder jag mig av mutant whey och försöker se hur mycket protein som jag stoppar i mig.

Mvh hasse

Jeneric
2013-11-03, 00:54
Ställ dig på vågen och kolla om siffrorna är högre än förra gången.

cero
2013-11-03, 00:58
http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/

Läs.

Annars kan du göra en hemmagjord gainer och dricka den innan du lägger dig (efter att du har ätit allt du brukar äta):

5 dl fet mjölk
1 dl havregryn
1 banan

Ca 500 kcal. Äter du efter aptit som vanligt och sedan dricker denna på slutet av dagen så lär du gå upp i vikt. Är du viktstabil just nu så äter du ju ungefär samma mängder sett över en dag eller vecka, så lägg till lite utöver detta så ökar du i vikt.

Hasse123
2013-11-03, 03:33
Däremot så har jag faktist råd till gainer, funderar på att köra med mutant mass. Har ni några förslag på hur kosten ska se ut då? Har ökat cirka 6-7 kilo på 3 månader, då har jag såklart dirty bulkat :naughty:, har lagt på mig jävligt mycket fett och vätska men musklerna har jag inte märkt något jätte stort på. Borde man tro på google bilder på "bulk before and after" för de ser ju verkligen inte ut som om dem har bulkat jämfört med hur min kropp ser ut nu. Släng in gärna några förslag på vad man ska tänka under bulk :)

cero
2013-11-03, 05:29
Varför ska du köpa gainer när du kan göra en hemma?

Har ökat cirka 6-7 kilo på 3 månader, då har jag såklart dirty bulkat

Väg dig varje dag på morgonen efter toalettbesök och räkna sedan ut ett medelvärde varje vecka. Gör sedan ett diagram eller något, så blir det enklare att följa utvecklingen.

1 KG per månad tycker jag räcker. 22 KG på ett enda år är lite väl mycket.

Kosten kan vara enligt tallriksmodellen med typ 2g protein per kg kv, 0.5-1g fett per kg kv och resten kolhydrater. Men det viktigaste är att du tränar ordentligt, annars blir du bara fet.