handdator

Visa fullständig version : Komplement till bänk


vikings
2013-11-02, 10:38
Ska köra stronglift nu och tänkte på komplementet hade tänk någon ting liknande detts

Månad: lätt mage,
smalbänk eller stoppbänk,
lätta hantel curls

Onsdag:
tung mage,
chins

Fredag:
tricep extension,
barbell curls
Stoppmark( om de finns tid och ork)

Vad sägs? Vad tror ni om smalbänk vs pausbänk, vilken skulle gynna mig mest?

starkaillern
2013-11-02, 10:58
Ska köra stronglift nu och tänkte på komplementet hade tänk någon ting liknande detts

Månad: lätt mage,
smalbänk eller stoppbänk,
lätta hantel curls

Onsdag:
tung mage,
chins

Fredag:
tricep extension,
barbell curls
Stoppmark( om de finns tid och ork)

Vad sägs? Vad tror ni om smalbänk vs pausbänk, vilken skulle gynna mig mest?

Det beror väl vart du har problem i bänken? en smalbänk jobbar ju mer triceps vilket jobbar mer i toppläget där lockouten är så att säga. En pausbänk är väl för att träna bottenläget mera.

vikings
2013-11-02, 11:01
Det beror väl vart du har problem i bänken? en smalbänk jobbar ju mer triceps vilket jobbar mer i toppläget där lockouten är så att säga. En pausbänk är väl för att träna bottenläget mera.

Jag tror bottenläget men väldigt osäker :O

Stefan J
2013-11-02, 11:06
Det kvittar egentligen, alla tre övningar tränar ungefär samma sak så välj de övningar du trivs bäst med.

Däremot, ska du tävla i bänkpress eller av någon anledning vill kunna jämföra din bänkpress med folk som tävlar så ska du definitivt träna bänkpress med stopp som huvudövning.

vikings
2013-11-02, 14:09
Det kvittar egentligen, alla tre övningar tränar ungefär samma sak så välj de övningar du trivs bäst med.

Däremot, ska du tävla i bänkpress eller av någon anledning vill kunna jämföra din bänkpress med folk som tävlar så ska du definitivt träna bänkpress med stopp som huvudövning.

Okej men då lägger jag nog kanske en lite halvlätta stopbänk för att öka tryck från bottenläget. Triceps lär ändå få sig av bänk stopp bänk militär och extension

maattee10
2013-11-02, 14:46
smalbänk;)

vikings
2013-11-02, 14:58
smalbänk;)

Haha motivering?:-)

maattee10
2013-11-02, 17:32
Haha motivering?:-)

haha, men som starkaillern säjer. men ett par starka triceps är alltid att föredra;) det är oftast där man brister vid tunga lyft, man orkar inte pressa ut sista biten

vikings
2013-11-02, 19:35
haha, men som starkaillern säjer. men ett par starka triceps är alltid att föredra;) det är oftast där man brister vid tunga lyft, man orkar inte pressa ut sista biten

Hmm blev svårt att välja nu

maattee10
2013-11-02, 20:01
Hmm blev svårt att välja nu

variera;) kör pausbänk några veckor sedan smalbänk

z_bumbi
2013-11-03, 10:38
SL5x5 är ett nybörjaraktigt program så jag gissar att det bästa komplementet till bänk är att köra bänk. Om du sedan kör alla bänkar med stopp eller bara en del av dem kvittar antagligen på sikt.

pezrulezhaakon
2013-11-03, 13:43
Vikings

Alla pressövningar kan funka som komplement för att stärka musklerna, men ingen annan övning gör dig automatiskt bättre på just bänkpress.

vikings
2013-11-03, 13:49
Okej tack, kanske kör 4 veckor stopp och 4 veckor smal :-)