Visa fullständig version : Full igår, träning idag?
Sooffiiee
2013-11-01, 11:52
Hejsan! Igår så drack jag mig redigt full, så pass att jag har nån lite Minneslucka.. Jag la mig vid ca 04 och vaknade för 1h sedan och känner inte av något alls, mår precis kika bra som de dagar jag vaknar när jag inte druckit. Frågan är dock att jag funderar på att träna om ca 1h innan jag ska börja jobba, av ren nyfikenhet undrar jag om mitt träningspass kommer att ge mig något trots mitt stora intag av alkohol igår? Ben står på dagens agenda.
Diomedea exulans
2013-11-01, 11:53
Ja, det kommer ge dig något! Träna på! Det är en myt att "träning dagen efter fylla gör mer skada än nytta".
Sooffiiee
2013-11-01, 11:56
Ja, faktum är att jag känner mig faktiskt riktigt taggad på det! Kanske beror på alla kolhydrater jag fick i mig genom all öl? :) Inge fylle käk dock, det var jag stark nog att stå emot:)
Diomedea exulans
2013-11-01, 11:59
Ja, faktum är att jag känner mig faktiskt riktigt taggad på det! Kanske beror på alla kolhydrater jag fick i mig genom all öl? :) Inge fylle käk dock, det var jag stark nog att stå emot:)
Konstigt nog har jag också känt mig mer taggat efter en rejäl fylla ibland? *screwy* Kanske beror på att man har "rensat" hjärnan på alla tankar?
Hejsan! Igår så drack jag mig redigt full, så pass att jag har nån lite Minneslucka.. Jag la mig vid ca 04 och vaknade för 1h sedan och känner inte av något alls, mår precis kika bra som de dagar jag vaknar när jag inte druckit. Frågan är dock att jag funderar på att träna om ca 1h innan jag ska börja jobba, av ren nyfikenhet undrar jag om mitt träningspass kommer att ge mig något trots mitt stora intag av alkohol igår? Ben står på dagens agenda.
Förvisso text om alkohol efter träning men det borde kunna ge en indikation om hur kroppen reagerar.
http://traningslara.se/alkoholintag-prestation-och-aterhamtning/
Så helt bortkastat lär det inte vara.
Däremot kanske du borde fundera över hur mycket du dricker. Det finns de som hävdar att återkommande minnesluckor är tecken på begynnande hjärnskador. (Nu vet jag ju inte om du har återkommande minnesluckor men ändå).
Happy training!
Kvicksilver
2013-11-01, 13:03
Inget utfört pass är bortkastat. De pass som är bortkastade är de som aldrig utförts.
Kör hårt!
mår precis kika bra som de dagar jag vaknar när jag inte druckit
*jorgen*
Nejdå. Kör på, all träning är bättre än ingen träning.
Diomedea exulans
2013-11-01, 13:38
Kortfattat funkar det såhär:
Träning, ingen alkohol = bäst.
Träning + alkohol = näst bäst.
Ingen träning, alkohol = sämst.
Mår du bra, kör hårt. Man får gå lite på dagsform dagen efter.
Vaknar man upp i en okänd säng eller med en okänd person i sin säng och får en chock när man vaknar är men i regel inte redo för gymmet dagen efter.
Sooffiiee
2013-11-01, 13:54
Jag dricker otroligt sällan då jag inte finner det särskilt roande och just för att jag tränar mycket. Men ibland händer det och visst har man kul, men minnesluckor måste ju vara jättevanligt hos det svenska folket? Det trodde jag var mer standard än undantag att ha efter en fylla? Visserligen kanske jag får det lättare efter min bilolycka jag hade i somras som orsakade en liten blödning i min hjärna men min läkare har sagt att det är lungt.
Diomedea exulans
2013-11-01, 13:55
minnesluckor måste ju vara jättevanligt hos det svenska folket?
Ja, visst är det vanligt! Själv får jag minneslucka av att lukta på en öl, typ. Men att det är vanligt innebär ju inte att det inte är farligt.
Jag dricker otroligt sällan då jag inte finner det särskilt roande och just för att jag tränar mycket. Men ibland händer det och visst har man kul, men minnesluckor måste ju vara jättevanligt hos det svenska folket? Det trodde jag var mer standard än undantag att ha efter en fylla? Visserligen kanske jag får det lättare efter min bilolycka jag hade i somras som orsakade en liten blödning i min hjärna men min läkare har sagt att det är lungt.
Ja, visst är det vanligt! Själv får jag minneslucka av att lukta på en öl, typ. Men att det är vanligt innebär ju inte att det inte är farligt.
Jag tror inte att det är särskilt vanligt förutom bland studenter och alkisar kanske.
Diomedea exulans
2013-11-01, 16:23
Jag tror inte att det är särskilt vanligt förutom bland studenter och alkisar kanske.
Jag är nog alkis då. Slutade dock dricka för 1,5 år sen, så nu är jag väl nykter alkis. :)
Säger ju inte att du är alkis :-)
Tror bara inte det är vanligt alls helt enkelt. Kanske jag som blivit för gammal och börjat hänga med folk som har barn och inte tycker sig ha tid att söpa ner sig.
Vaknar man upp i en okänd säng eller med en okänd person i sin säng och får en chock när man vaknar är men i regel inte redo för gymmet dagen efter.
haha "eh, du måste gå nu, jag ska till gymmet, hejdå!!"
...och när man ställer sig upp inser man att världen tydligen gungar och lägger sig igen. En sekund senare märker man att blivit bestigen av Babuschka, 100 kg som med ett illa dolt leende på läpparna vittnar om tortyren som väntar de kommande timmarna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.