handdator

Visa fullständig version : Optimal kombination utav kosttillskott?


2HE
2013-11-01, 10:19
Shenare vänner.

Innehar följande kosttillskott hemma: PWO, proteinpulver samt EEA.
Min fråga lyder: Hur bör jag bäst kombinera dessa under dagen?

Hur bör jag dela upp de under dagen för optimal effekt?
Ska jag t.ex. ta PWO + EEA innan träning och en proteinshake direkt efter?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning, 2HE.

Tacos
2013-11-01, 11:13
Shenare vänner.

Innehar följande kosttillskott hemma: PWO, proteinpulver samt EEA.
Min fråga lyder: Hur bör jag bäst kombinera dessa under dagen?

Hur bör jag dela upp de under dagen för optimal effekt?
Ska jag t.ex. ta PWO + EEA innan träning och en proteinshake direkt efter?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning, 2HE.

Måste bara fråga varför du har dessa kosttillskott hemma när du inte vet hur eller när dom skall intas?
Om du själv köpt dem måste det funnits någon tanke hur och när dom skall intas?

2HE
2013-11-01, 18:44
Jag använder proteinpulvret till en shake direkt efter träningen. PWO tar jag hemma precis innan jag beger mig mot gymmet. Likaså EEA. Egentligen är min fråga ifall upplägget utav EEA är rätt, eller fel.

King Grub
2013-11-01, 18:48
Varken rätt eller fel. Det finns inget som säger att du får bättre resultat av EAA och proteinshake jämfört med att bara äta samma mängd protein mer från maten, oavsett tillfälle. Tränar du inte helt fastande är antagligen EAA före passet onödigt i vilket fall som helst.

frekar3
2013-11-01, 22:21
Själv gillar jag.

Vassle vid frukost.
Kasein innan läggdags.
Aminosyror mellan måltider/omkring träning

Fogel
2013-11-02, 10:22
Varken rätt eller fel. Det finns inget som säger att du får bättre resultat av EAA och proteinshake jämfört med att bara äta samma mängd protein mer från maten, oavsett tillfälle. Tränar du inte helt fastande är antagligen EAA före passet onödigt i vilket fall som helst.

Jag hade fått intrycket av att EAA före träningen var onödigt även i fastande tillstånd då det inte kan användas till proteinsyntes under träning och även minskade den anabola effekten av måltiden efter träning i fastande tillstånd. Har jag lärt mig fel? :confused: