handdator

Visa fullständig version : Mealprep


Kanduskadu
2013-10-31, 23:06
Hej alla glada kroppsbyggare och fitness entusiaster.

Tänkt att börja med att förbereda mat så man bara kan värma på och käka, och slippa stå och laga mat hela tiden.

Vad är det mest billigaste och mest lönsamma man kan käka under bulk? Är det någon som har tips på något gott och nyttigt?

Vore väldigt hyggligt med hjälp då jag inte förberett mat på detta sätt förut.

Mvh Kanduskadu

z_bumbi
2013-11-01, 09:39
Sök på i tur och ordning
Storkok
Studentmat
Fattig student
så hittar du massor av trådar.

R Scarpa27
2013-11-01, 19:35
åk till affären leta erbjudande...
köp... du bulkar....
billigt...=pasta,ris, bönor,potatis, kycklinglever, även allt kött är ju billigt i storpack...

ris med köttfärsås
spaghetti med köttfärsås
makaroner och korv
ris & kokosmjölk-kycklinggryta
blodpudding m bacon och lingon
linsgryta med ris
potatismos m kött
potatis pannbiff löksås lingon

bröd, pålägg, osv osv...
använd inte lätt produkter då blir det dyrare och svårare med bulken =P

beroende på vad ens mål är osv...

men under bulk är det ju superlätt och billigt med mat.

Kanduskadu
2013-11-04, 10:26
åk till affären leta erbjudande...
köp... du bulkar....
billigt...=pasta,ris, bönor,potatis, kycklinglever, även allt kött är ju billigt i storpack...

ris med köttfärsås
spaghetti med köttfärsås
makaroner och korv
ris & kokosmjölk-kycklinggryta
blodpudding m bacon och lingon
linsgryta med ris
potatismos m kött
potatis pannbiff löksås lingon

bröd, pålägg, osv osv...
använd inte lätt produkter då blir det dyrare och svårare med bulken =P

beroende på vad ens mål är osv...

men under bulk är det ju superlätt och billigt med mat.


tack så mycket :)!

skeletron
2018-08-19, 10:06
Kan någon tips om foodprep, gärna i skriven form eller på youtube, gärna med utförliga beskrivningar av vad som behövs inköpas ochöver tillagningen?

Rickard
2018-08-19, 17:26
Kan någon tips om foodprep, gärna i skriven form eller på youtube, gärna med utförliga beskrivningar av vad som behövs inköpas ochöver tillagningen?

https://www.instagram.com/p/Bk-mLOIBk1p/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=al0l54y4bygd

Strävan Fysik lägger upp en del inspiration för matlådor.

pepplez
2018-08-20, 15:06
https://www.instagram.com/p/Bk-mLOIBk1p/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=al0l54y4bygd

Strävan Fysik lägger upp en del inspiration för matlådor.

På hans youtubekanal har han även videos på hela preppet (från ett par år tillbaka, men matlådorna ser likadana ut idag). Alltid väldigt enkel och bra mat - kyckling eller fisk + potatis eller ris + grönsaker (och liknande), varierat på olika sätt från vecka till vecka.

rooz
2018-08-21, 19:25
https://www.instagram.com/p/Bk-mLOIBk1p/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=al0l54y4bygd

Strävan Fysik lägger upp en del inspiration för matlådor.

Potatis & Persilja? Jag kommer aldrig förstå vad som inspirerar med honom. (Jag vet, det är inte BARA potatis & persilja).

Ris & kycklingfärs, tar ca 2H att göra mat för 6 dagar. Byter ut riset mot Potatis varannan vecka.

vicarious
2018-08-24, 19:17
Potatis & Persilja? Jag kommer aldrig förstå vad som inspirerar med honom. (Jag vet, det är inte BARA potatis & persilja).


Inte jag heller. Inte särskilt avancerat att lägga ihop 2-3 livsmedel i en låda. "Fitness" mealprep är inte ens matlagning, det är en kombinering av livsmedel. Potatis + fisk eller ris och kyckling. Voilà.

tramadol
2018-08-29, 00:30
Inte jag heller. Inte särskilt avancerat att lägga ihop 2-3 livsmedel i en låda. "Fitness" mealprep är inte ens matlagning, det är en kombinering av livsmedel. Potatis + fisk eller ris och kyckling. Voilà.

Nej, det är knappast speciellt svårt eller roliga måltider. Men för en som är dålig på att meal preppa trots jag behöver(annars köper kycklingscurrybaguetter^^)
så kan det ge en liten pepp att faktiskt att faktiskt fixa. Även om han börjar bli lite skum och som en Messias på sistone. Han var trevlig när jag träffade honom för 2-3 år sen iaf.

Gluffgluff
2018-09-05, 16:57
Kycklingfilé på extrapris med vitt ris och fryst broccoli i plastlåda är väl stapelföda för kroppsbyggare på budget.

Määng
2018-09-10, 17:56
Jag tycker inte heller att Strävan Meal Prep är något speciellt. Men man får ha i åtanke att många är ganska dåliga på att laga mat av olika anledningar och då fungerar det ju som någon slags instruktionsvideo.

Jag är ingen Gud i köket men jag har märkt att den nivå jag ligger på räknas som "duktig" av ganska många. Folk kan ju inte laga en köttfärssås utan recept ens.