handdator

Visa fullständig version : Har alkohålmängden någon betydelse?


AdrenalineRush
2004-03-09, 22:29
Att det är lika skadligt i träningsyfte att ta 2 öl som att ta 6 öl. Stämmer detta att mängden inte har någon betydelse? :confused:

nubi
2004-03-09, 22:56
Visst har det det. Jag gjorde egna ovetenskapliga studier på det när jag spenderade en vecka i st.petersburg. Mitt ölintag snittade på 8 öl om dagen i 8 dagar i sträck. Resultatet: Jag la på mig fett, syns väldigt väl. Levern mår inte bra, kroppen är svag och min hjärna är inte lika bright som den brukar.

Löjtnant Blank
2004-03-09, 23:06
Börjar bli lite jobbigt att alla använder Dogbert som avatar...

Edit: En smula överdrivet kanske. Jag räknar till tre st. Men ändå.

Crystal
2004-03-09, 23:10
Originally posted by Löjtnant Blank
Börjar bli lite jobbigt att alla använder Dogbert som avatar...

Edit: En smula överdrivet kanske. Jag räknar till tre st. Men ändå.

Har det något sammanhang med denna tråd...kanske? :nono:

JAM
2004-03-10, 16:39
Originally posted by AdrenalineRush
Att det är lika skadligt i träningsyfte att ta 2 öl som att ta 6 öl. Stämmer detta att mängden inte har någon betydelse? :confused: Jag tycker att det säger sig själv att det är mycket sämre med sex öl än två.

Men men... Man måste ju få leva också... :) :cheers:

Extremt OT:Originally posted by Löjtnant Blank
Börjar bli lite jobbigt att alla använder Dogbert som avatar...Håller med. Bäst vore om man endast kunde välja att ladda upp en egen avatar samt att inget annan än man själv kunde använda den. Skulle ge en roligt mix!

raZmus
2004-03-10, 19:58
Beror väl lite på vad man menar med skadligt iofs.

Men det borde ju rimligen ta längre tid att förbränna mer alkohol och därför tar det längre tid att få igång fettförbränningen igen om man dricker mer. Ur den synpunkten är det ju inte speciellt bra att dricka mycket, eller att dricka överhuvudtaget.

Laan
2004-03-10, 22:06
Originally posted by AdrenalineRush
Att det är lika skadligt i träningsyfte att ta 2 öl som att ta 6 öl. Stämmer detta att mängden inte har någon betydelse? :confused:

om du tänker att du jar en burk med 10 myror i..

du sprayar 2cl gift över myrorna och 2 myror dör, och de andra repar sig..

du sprayar 6cl gift över lika många myror den här gången kanske 3-4 dör, men resten repar sig, men inte lika snabbt..

skum å halvkass jämförelse, men du dödar ju faktiskt celler varje gång du dricker.. ju mer gift ju mer död...

inte riktigt så drastiskt.. men men :D

AdrenalineRush
2004-03-11, 10:41
Tack för svaren boyz! ;)

Förrästen så glömde jag söka på forumet före jag skrev denna tråden, men tack iaf.... :D