handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni som kör PF när ni ska festa?


Badaboom
2013-10-31, 16:15
Tillämpar PF sen en tid tillbaka och trivs med det. Men undrar nu hur man bäst lägger upp maten runt tillfällen där man kommer dricka alkohol på kvällen? få i sig protein under kvällen, käka en nyttig frukost dagen efter och sen fasta som vanligt från och med kvällen dagen efter?

Diomedea exulans
2013-10-31, 16:17
Tror de kör med periodisk festa.

Kischen
2013-10-31, 16:37
Vi är inte anala och tänker på sånt, meningen med upplägget var att det skulle vara enkelt, inte att hela ens liv ska anpassas efter ett ätfönster.

Knatcharn
2013-10-31, 16:45
Tror de kör med periodisk festa.

:laugh:

Tillämpar PF sen en tid tillbaka och trivs med det. Men undrar nu hur man bäst lägger upp maten runt tillfällen där man kommer dricka alkohol på kvällen? få i sig protein under kvällen, käka en nyttig frukost dagen efter och sen fasta som vanligt från och med kvällen dagen efter?

Man gör väl som vanligt, äter och dricker i sitt ätfönster? Menar du vad man ska äta? Isåfall är det ju ingen skillnad på om man fastar periodiskt eller inte...

nitz
2013-10-31, 16:47
Under perioder som jag kör PF och ska festa så ignorerar jag mitt ätfönster och kör på.
Gäller även andra tillfällen då mitt ätfönster bara skulle vara i vägen.

Eira
2013-10-31, 16:49
Samma som nitz när jag väl testade på det.

tjing
2013-10-31, 17:04
Man kan ju hoppa över det.

Finns ingen anledning att vara så strikt med något. Om något är ju lite poängen med fasta att inte fastna i ätmönster.

wilhelmblomgren
2013-10-31, 17:10
Tror de kör med periodisk festa.

Haha :laugh:


Ontopic: Jag kör själv inte pf men jag skulle tro att det är som alla andra dieter, att det finns undantag då man kan ta en paus från dieten...

Badaboom
2013-10-31, 18:10
Jag frågar inte för att jag optinojjar eller har några planer på att anpassa mig efter ätfönstret. Men oavsett så börjar man förr eller senare med sitt kostupplägg igen.

Tror de kör med periodisk festa.

:d

Jeml
2013-10-31, 18:15
Kör inte PF nu men har gjort. Slutade för det inte finns någon poäng med det.

Ibland blir det som periodisk fasta för mig ändå... ganska ofta faktiskt utan att jag tänker på det.

Om jag nu tvunget följde reglerna för PF skulle jag strunta i det på fest :)

R Scarpa27
2013-10-31, 19:29
Kör inte PF nu men har gjort. Slutade för det inte finns någon poäng med det.

Ibland blir det som periodisk fasta för mig ändå... ganska ofta faktiskt utan att jag tänker på det.

Om jag nu tvunget följde reglerna för PF skulle jag strunta i det på fest :)

good. same for me =)

Reaper123
2013-10-31, 22:04
Ska du vara "opti" läs denna:
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Annars gör du som normalt folk, dricker och njuter och fortsätter som normalt när bakfyllan släppt! (man tar ju bort det "roliga" med festandet om man sitter och tänker på att vara opti, imho!)

Edit: Under mina 2,5 år med PF så drack jag säkert alkohol 1ggr i veckan i snitt (läs festade rejält) och de få gånger jag försökte tänka "smart" slutade det alltid som värst, speciellt under deff. Så på slutet åt jag om/när det bjöds annars åt jag INNAN jag började dricka för att inte komma fastande till festen!

Akada
2013-10-31, 22:07
Periodisk fasta är ju för väldigt många att hoppa över frukost o skita i något mellanmål, typ. Så, det känns inte så svårt att passa in lite fylla där väl?

Pompere
2013-10-31, 22:45
Jag har kört PF några år tillbaka och festar hyffsat frekvent. Lägger inte mkt vikt på hur många timmar fastande jag kör men oftast käkar jag middagen hemma innan utgång/förkrök och då är det VÄLDIGT lätt att applicera en "diet"-vänlig utgång.


Fasta till 16-17:00
Ät stor middag med fokus protein, grönsaker och lite kolhydrater/fett. Bli jävligt mätt.
Jobba lite matkoma 30min.
På med finkläderna och dra och kröka hårt.

Jag har aldrig fått cravings på nätterna på detta sätt och dagen efter mår jag bra förutom allmänt seg.

Det svåra är att hålla ett "ätfönster" dagen efter. Men vem fan bryr sig, ät måttligt och sunt obereonde av frekvens så löser det sig i slutändan.