handdator

Visa fullständig version : 20kg muskler på 3 år (metro)


qozmox
2013-10-31, 08:07
http://www.metro.se/nyheter/polisen-i-jatterazzia-mot-29-gym/EVHmjD!qQeepsJRsEX6/

såg denna nyhet idag och blev lite fundersam över kisen som ska
ha lagt på sig 20kg muskler på 3 år, utan anabola.
debatten om huruvida han gjort det ren eller ej är rätt poänglös,
då han uppenbart inte lagt på sig 20kg muskler överhuvudtaget.
eller vad säger ni?

awesomooo
2013-10-31, 08:15
Hur mycket är 20 kg muskler egentligen?

Han kan inte skilja på kroppsvikt och muskelmassa tydligen.

sigill
2013-10-31, 08:20
Knappast att han gått upp 20 kg massa under hela sin karriär ens (möjligt kanske om han var anorektiker innan men...).

qozmox
2013-10-31, 08:23
Knappast att han gått upp 20 kg massa under hela sin karriär ens (möjligt kanske om han var anorektiker innan men...).

lite min tanke också.
en person, lång som han (180cm låt oss säga) med 20kg extra muskler
är jäävligt mycket större.

Raschmus
2013-10-31, 08:24
OfT: Menar snuten att det skulle vara så gott som omöjligt att bygga hyggliga trapezius under rena förutsättningar??

Pudzianovski
2013-10-31, 08:24
20 kg massa är väl inte så mycket om man är tunn och ointresserad av mat och träning som 16-åring?

Då kan man väl gå från 60 kg i kroppsvikt till 80 kg om man äter och tränar hårt. Knappast ovanligt.

qozmox
2013-10-31, 08:28
20 kg massa är väl inte så mycket om man är tunn och ointresserad av mat och träning som 16-åring?

Då kan man väl gå från 60 kg i kroppsvikt till 80 kg om man äter och tränar hårt. Knappast ovanligt.

nä. men det handlar om muskler, inte valfri massa.

Pudzianovski
2013-10-31, 08:30
nä. men det handlar om muskler, inte valfri massa.

Kroppsvikt menar jag. Sen vet vi ju inte om metro förvrängt vad han själv sagt. Ganska vanligt att tidningar ändrar några ord.

qozmox
2013-10-31, 08:31
Kroppsvikt menar jag. Sen vet vi ju inte om metro förvrängt vad han själv sagt. Ganska vanligt att tidningar ändrar några ord.

visst. jag pekar inte finger på snubben.
kanske framgår som så. men ifrågasätter bara påståendet.

qozmox
2013-10-31, 08:35
OfT: Menar snuten att det skulle vara så gott som omöjligt att bygga hyggliga trapezius under rena förutsättningar??

klassiker i snutvärlden verkar det som.

Snubben
2013-10-31, 08:42
– När kappmuskeln från halsen till axeln ser ut som en rutschkana kan vi utgå ifrån att det handlar om dopning. Den muskeln går inte att bygga på vanligt sätt, om man inte bosätter sig på gymmet, säger han.

Kan någon visa ett exempel på detta, har hört om det flera gånger men aldrig greppat hur det kan arta sig.. Låter konstigt..

Pudzianovski
2013-10-31, 08:44
Kan någon visa ett exempel på detta, har hört om det flera gånger men aldrig greppat hur det kan arta sig.. Låter konstigt..

De inte bara misstänker att det är doping. De UTGÅR från att det är doping! cofffee

kaer
2013-10-31, 08:46
Läste med artikeln i metro och tänkte direkt 'det här kommer kolo gå bananas på' =)

Att han inte lagt på sig 20kg muskler på tre år känns väl uppenbart. Gissar på en kombination av att han gått upp vikt, blivit starkare och fortfarande inte ser bulkad ut så översätter man det med muskler. I kombination med att han glider lite på sanningen kanske.
Hela den delen i artikeln kändes konstigt. Som ett moraliskt alibi 'titta här, här är en kille som är jätteduktig utan doping'.

För övrigt lär väl det här snabbt urarta tngående kappmuskelpolisen i vanlig ordning.
Det känns ändå som att de har rätt oftare än fel. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det är något de anvädner för att slippa namnge angivare.

Gpajpen
2013-10-31, 08:53
Citat:
– När kappmuskeln från halsen till axeln ser ut som en rutschkana kan vi utgå ifrån att det handlar om dopning. Den muskeln går inte att bygga på vanligt sätt, om man inte bosätter sig på gymmet, säger han.


HAHAHA alltså va?! Dom är verkligen seriösa med det här?! Alltid trott att det var lite halvt på skoj. Varför i helvete just trapsen? Precis som att jag hittar på att välutvecklade biceps = doping, stora triceps och underarmar är lugnt då är han ren!
Alltså är dom helt jävla iqbefriade? Dom kan ju omöjligt se sig själva i ögonen spegeln på morgonen och må bra.

Gpajpen
2013-10-31, 08:59
Och sen när är är bosätta sig på gymmet = resultat? Fan vad lätt isåfall, drar av ett 5 timmars pass idag då satan GAINS! idioter hur har dom kunnat bli poliser, jag är rädd att gå runt i ett samhälle där precis vem som helst kan bli "polis". Vad är intagningskraven? Minst 500 ig under skolåren? Minimum aspbergers/damp i kombination?

Snubben
2013-10-31, 09:01
och sen när är är bosätta sig på gymmet = resultat? Fan vad lätt isåfall, drar av ett 5 timmars pass idag då satan gains! Idioter hur har dom kunnat bli poliser, jag är rädd att gå runt i ett samhälle där precis vem som helst kan bli "polis". Vad är intagningskraven? minst 500 ig under skolåren? minimum aspbergers/damp i kombination?

:d

King Grub
2013-10-31, 09:10
HAHAHA alltså va?! Dom är verkligen seriösa med det här?! Alltid trott att det var lite halvt på skoj. Varför i helvete just trapsen? Precis som att jag hittar på att välutvecklade biceps = doping, stora triceps och underarmar är lugnt då är han ren!
Alltså är dom helt jävla iqbefriade? Dom kan ju omöjligt se sig själva i ögonen spegeln på morgonen och må bra.

Det stämmer faktiskt i sak. Mängder av anabola receptorer där som svarar på ett sätt hos dopade som är omöjligt hos icke dopade, på ett sätt som inte gäller andra muskler.

Deras tolkning, överdrift och reaktion på saken är dock mindre sansad.

Langster
2013-10-31, 09:11
Och sen när är är bosätta sig på gymmet = resultat? Fan vad lätt isåfall, drar av ett 5 timmars pass idag då satan GAINS! idioter hur har dom kunnat bli poliser, jag är rädd att gå runt i ett samhälle där precis vem som helst kan bli "polis". Vad är intagningskraven? Minst 500 ig under skolåren? Minimum aspbergers/damp i kombination?

Jag tror inte det är de enskilda poliserna som är problemet i den här frågan. Däremot att de verkar få tydliga instruktioner om att haffa folk med stora traps, det är helt vansinnigt. Det ligger på samma nivå som att registrera romer t.ex.

Det finns en viss sanning i att vissa muskler får ett visst utseende av AAS. Men om det ska vara den bestämmande faktorn som gör att man tar in folk så missar man minst 90% av missbruket.

filmjölk
2013-10-31, 09:38
Jag skulle vara intresserad av resultatet på en omfattande anonym och ärlig, fråga om "har du någon gång preppat?" till just poliser.

jag vet att 80- och 90- talet var längesedan, men då var det inte ovanligt med dopade poliser, undrar hur det är idag?

(Jag har tom. hört att i en mellanstor svensk stad, gick man just till polisen om man ville köpa prepp under 80-talet)

Herr Oberst
2013-10-31, 11:04
Kom ihåg att ni måste se glada och normala ut när ni tränar. Annars är det kört.

Man märker ganska lätt vilka som tar otillåtna preparat. Musklerna är onormala och humöret svänger. Dessutom ser man ingen glädje när de tränar.

mattepatte
2013-10-31, 11:08
http://www.gag.tn/wp-content/uploads/2013/08/loooool.png

Amfksp
2013-10-31, 11:18
"– Han vägrade dopningskontroll. Man märker ganska lätt vilka som tar otillåtna preparat. Musklerna är onormala och humöret svänger. Dessutom ser man ingen glädje när de tränar."

Underbart inkompetent och rent av korkat.

Bite
2013-10-31, 11:23
Har de måhända upprättat ett register med instagram-selfies, som komplement till dessa sofistikerade kappmuskelmetoder?

awesomooo
2013-10-31, 11:31
Hittade monstret på facebook och det ser inte ut som några 20 kilo muskler det där inte. Syns nästan inte ens att han tränar...

stridis
2013-10-31, 11:37
Hittade monstret på facebook och det ser inte ut som några 20 kilo muskler det där inte. Syns nästan inte ens att han tränar...

Släng gärna ett pm till mig, är för slö för att leta själv.


När det gäller trapsen så svarar olika muskler olika väl på androgener. Men hur ser dessa herrar skillnad på om en snubbe är säg en mma-förmåga och tränar traps och nacke som en galning kontra Kalle som sticker sig i arslet med doping?
När det är omöjlig utveckling så visst- men då lär de inte haffa många.

Slartibartfast
2013-10-31, 11:43
Hittade monstret på facebook och det ser inte ut som några 20 kilo muskler det där inte. Syns nästan inte ens att han tränar...

Alltså hur orkar man störa sig på att nån påstår att han gått upp 20kg muskler?

Varför är det så viktigt att påpeka för killen att han minsann inte gått upp några 20kg muskler?

På vilket sätt påverkar det er egen träning och era egna resultat?

Killen verkar vara nöjd med sina resultat och gillar att träna. Är det inte bra??

Diomedea exulans
2013-10-31, 11:46
Kom ihåg att ni måste se glada och normala ut när ni tränar. Annars är det kört.

Jag är alltid arg. Det funkar bra.

awesomooo
2013-10-31, 11:47
Alltså hur orkar man störa sig på att nån påstår att han gått upp 20kg muskler?

Varför är det så viktigt att påpeka för killen att han minsann inte gått upp några 20kg muskler?

På vilket sätt påverkar det er egen träning och era egna resultat?

Killen verkar vara nöjd med sina resultat och gillar att träna. Är det inte bra??

För att han har fel sen förstår inte 95% av läsarna det. Såklart han får vara nöjd och gilla träningen men hur fan kan man tro att det ligger 20 kg muskler under hyn.

Slartibartfast
2013-10-31, 11:54
För att han har fel sen förstår inte 95% av läsarna det. Såklart han får vara nöjd och gilla träningen men hur fan kan man tro att det ligger 20 kg muskler under hyn.

Så nu ser du det som din uppgift att informera honom om att han har fel? Och det stör dig oerhört att folk kanske tror på vad han säger. Varför?

strikt
2013-10-31, 11:55
Han kanske är väldigt ung? Han kanske vägde 55 kg för 3 år sedan?

Verkar vara väldigt många som vetat om razzian känns det som.

18 personer på 29 gym. 100 poliser. Inte direkt många.

Effects of anabolic steroids on the muscle cells of strength-trained athletes.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10589853

awesomooo
2013-10-31, 12:12
Så nu ser du det som din uppgift att informera honom om att han har fel? Och det stör dig oerhört att folk kanske tror på vad han säger. Varför?

Jag påpekade bara det. Ja det stör mig något oerhört när någon uttalar sig fel i media.

filmjölk
2013-10-31, 12:32
Ah, det är därför mina trapz är dåliga. Brist på prepp.

Ado2000
2013-10-31, 12:47
OfT: Menar snuten att det skulle vara så gott som omöjligt att bygga hyggliga trapezius under rena förutsättningar??

Japp that what they said ;P

Lance Uppercut
2013-10-31, 12:49
Läste med artikeln i metro och tänkte direkt 'det här kommer kolo gå bananas på' =)

Många här på kolo stödjer den här typen av insatser och tycker att det är en bra idé att vanliga odopade människor dras in i skiten. :)

Ado2000
2013-10-31, 12:50
Kom ihåg att ni måste se glada och normala ut när ni tränar. Annars är det kört.

Ska försöka tvinga fram ett leende nästa gång jag drar tungt i marklyft men kan inte lova något :P

aijou
2013-10-31, 12:55
Ska försöka tvinga fram ett leende nästa gång jag drar tungt i marklyft men kan inte lova något :P

Ett påklistrat leende på ett illrött sprängfärdigt nylle kommer nog se lagom läskigt ut. :d

Ado2000
2013-10-31, 12:56
Ett påklistrat leende på ett illrött sprängfärdigt nylle kommer nog se lagom läskigt ut. :d

Tror jag också men det kommer hålla polisen borta då får man hoppas hahaha

KalleTeodor
2013-10-31, 14:02
ingen idé att bli arg, skratta istället :D ahhaha

cero
2013-10-31, 14:40
– När kappmuskeln från halsen till axeln ser ut som en rutschkana kan vi utgå ifrån att det handlar om dopning. Den muskeln går inte att bygga på vanligt sätt, om man inte bosätter sig på gymmet, säger han..

Hahahahahah, underbart. :laugh:

Men kappmuskeln har väl den högsta andelen androgena receptorer (?), så det är väl en sanning med modifikation. :D

stafh
2013-10-31, 15:02
Den där AR-studien har varit uppe tidigare: http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6619149&postcount=170

Pzorz
2013-10-31, 15:08
Alltså hur orkar man störa sig på att nån påstår att han gått upp 20kg muskler?

Varför är det så viktigt att påpeka för killen att han minsann inte gått upp några 20kg muskler?

På vilket sätt påverkar det er egen träning och era egna resultat?

Killen verkar vara nöjd med sina resultat och gillar att träna. Är det inte bra??

Dummaste kommentaren på länge!
Inte fan kan man vara 41ph4 på internet utan att vara aggressiv och ifrågasätta allt som sägs?

AronP
2013-10-31, 15:11
Jag påpekade bara det. Ja det stör mig något oerhört när någon uttalar sig fel i media.

Vad han uttalar och vad tidningen säger kan nog skilja sig en del åt.

Sen tror jag inte att ca 20kg är omöjligt för en kille i tonåren.

fiskebulle
2013-10-31, 15:49
Ni har ju inte sett hans ben...

cero
2013-10-31, 16:05
Ni har ju inte sett hans ben...

Vi kan nog vara ganska säkra på att han inte har några vidare ben. :D

Mackan58
2013-10-31, 16:42
20 kg på ett år-masterrace checking in!

Akada
2013-10-31, 19:18
20 kg på ett år-masterrace checking in!
Aja!

Ronn
2013-10-31, 19:23
10kg på tre år, u jelly?

cero
2013-10-31, 19:27
10kg på tre år, u jelly?

Hälften fett? ;)

Ronn
2013-10-31, 19:27
hälften fett? ;)

5%!

mattilainen
2013-10-31, 19:37
Läste jag att de som inte är glada när de tränar är dopad? HAHA då skulle nog jag varit den mest dopade personen i världshistorien :)

cero
2013-10-31, 19:40
Läste jag att de som inte är glada när de tränar är dopad? HAHA då skulle nog jag varit den mest dopade personen i världshistorien :)

Hahahah eller hur, glad är väl det sista man är när man lyfter skrot? Idiotiskt av personen att dra in massa känsloargument istället för att hålla sig till fakta.

wessmen
2013-10-31, 20:54
Briljant utnyttjande av skattepengar, suveränt. För de jäklarna ska inte tro de kan springa runt med 46cm biceps! Max 40, annars är man dopad!

Ska inte ens gå in på deras argument om traps och glädje, det är så jävla dumt att det inte finns.

Vem fan ler sitt bredaste leende under ett marklyft? Ser nog ut som man vill försvinna får jorden, alternativt mörda en fiende.

Gald
2013-11-05, 01:33
"– När kappmuskeln från halsen till axeln ser ut som en rutschkana kan vi utgå ifrån att det handlar om dopning. Den muskeln går inte att bygga på vanligt sätt, om man inte bosätter sig på gymmet, säger han."

hahaha, alltså dagens experter minns någon artikel förut där en "expert" skrev att en "ren" människa inte kan använda sig av 32kg hantlar eller uppåt för då är han dopad, förstår inte hur de kan skriva sånt i tidningen det är ju skrattretande.

Klein
2013-11-05, 02:37
Varför inte bara köpa roids på nätet istället och försöka spåra försändelsen tillbaka till säljaren? Eller ta reda på vem som är bakom domännamnet och vem som hyr servern? Måste ju vara effektivare att slå mot försäljaren än brukarna.

PureWhey
2013-11-05, 11:33
Varför inte bara köpa roids på nätet istället och försöka spåra försändelsen tillbaka till säljaren? Eller ta reda på vem som är bakom domännamnet och vem som hyr servern? Måste ju vara effektivare att slå mot försäljaren än brukarna.

Alt 1 ; så får polisen inte göra har jag för mig, samt hur skulle de spåra ett brev?
Alt 2 ; de har knappast en server i Sverige om det är en webshop vi pratar om.

filmjölk
2013-11-05, 11:48
Varför inte bara köpa roids på nätet istället och försöka spåra försändelsen tillbaka till säljaren? Eller ta reda på vem som är bakom domännamnet och vem som hyr servern? Måste ju vara effektivare att slå mot försäljaren än brukarna.

För att en del är förmodligen 100% lagligt ifrån landet där den fysiska butiken ligger.

Exdiaq
2013-11-05, 12:33
På tal om Metro, här en en bild jag tog häromdagen.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1461453_10202256135023231_1227124735_n.jpg

Knatcharn
2013-11-05, 13:03
Citat:
– När kappmuskeln från halsen till axeln ser ut som en rutschkana kan vi utgå ifrån att det handlar om dopning. Den muskeln går inte att bygga på vanligt sätt, om man inte bosätter sig på gymmet, säger han.


HAHAHA alltså va?! Dom är verkligen seriösa med det här?! Alltid trott att det var lite halvt på skoj. Varför i helvete just trapsen? Precis som att jag hittar på att välutvecklade biceps = doping, stora triceps och underarmar är lugnt då är han ren!
Alltså är dom helt jävla iqbefriade? Dom kan ju omöjligt se sig själva i ögonen spegeln på morgonen och må bra.

Japp. :laugh: Det var ju en kille som blev stoppad i bilen och fick pissa för att en mötande polis såg hans "gigantiska" kappmuskel. Helt sjukt. Jag måste skaffa större.

Amfksp
2013-11-05, 13:47
Varför inte bara köpa roids på nätet istället och försöka spåra försändelsen tillbaka till säljaren? Eller ta reda på vem som är bakom domännamnet och vem som hyr servern? Måste ju vara effektivare att slå mot försäljaren än brukarna.

För att det är olagligt med brottsprovokation i civilicerade länder?

4623
2013-11-05, 13:54
För att det är olagligt med brottsprovokation i civilicerade länder?

Faller detta under brottsprovokation? Borde vara ett gränsfall mellan brotts- och bevisprovokation.

Bjern
2013-11-05, 15:22
Många här på kolo stödjer den här typen av insatser

Här är en :)

Sparven från Minsk
2013-11-05, 16:23
Faller detta under brottsprovokation? Borde vara ett gränsfall mellan brotts- och bevisprovokation.

Är brottsprovokation