handdator

Visa fullständig version : Deffhjälp (98:a)


Lucaas
2013-10-30, 12:51
Innan alla kastar sig in här och säger att jag är för ung/har för lite muskelmassa för att deffa, så vill jag bara säga att målet med den har deffen inte är att komma ner till ensiffrigt i kroppsfett eller att få ådror ut på fingrarna utan målet är att komma ner på en hälsosammare bf% (~13-15).

Jag väger i dagsläget 61kg och är 171cm lång, jag har tränat i ungefär ett halvår.

Jag skulle jättegärna få hjälp med hur mycket jag ska äta av allt och om det räcker med styrketräning 4 gånger i veckan eller om jag ska lägga till kondition.

Min plan är att jag ska gå ner 1.5-2kg på 3-4 veckor och hoppas att kunna minimera muskelförlusten. Jag är väldigt tacksam för seriösa svar :):)

Slänger även upp en spänd och avslappnad bild så ni får bättre blick öven min fysik ;)

Latissimus Dorsi
2013-10-30, 12:55
Du behöver inte deffa. Bygg mer muskler. Du är nog på ca 15% bf redan men avsaknaden av muskler får dig att se slätare ut.

Lucaas
2013-10-30, 13:29
Hur länge till bör jag bygga då ?

Lucaas
2013-10-30, 13:40
Du behöver inte deffa. Bygg mer muskler. Du är nog på ca 15% bf redan men avsaknaden av muskler får dig att se slätare ut.



Hur länge bör man bulka innan man deffar? Räcker det med 4-5månader till tror du? :)

Latissimus Dorsi
2013-10-30, 13:45
Hur länge bör man bulka innan man deffar? Räcker det med 4-5månader till tror du? :)

Låter bra :) lägg dig på ett moderat kaloriöverskott så ska du se att du bygger :)