handdator

Visa fullständig version : Träna som Branch Warren


robsson
2013-10-29, 18:23
Jag har en usel genetik för muskelbyggning och har provat en del olika upplägg utan större framgång. Dock har jag inte provat att träna likt hur Branch Warren gör. Tycker det är fascinerade att se hur han gör i sina träningsvideos. Ser ut att träna väldigt explosivt med tunga vikter och många repetitioner. Han tycks inte bry sig så väldigt mycket om att lyfta enligt skolboken så att säga. Jag har alltid tränat väldigt strikt och sett till att utföra alla lyften på rätt sätt men eftersom det inte gett några resultat tänker jag nu prova att strunta i god teknik och bara se till att skiten åker upp. Vore intressant att ta del av lite erfarenheter från andra som provat på det här träningssättet. Är det något att rekommendera?

Proxy
2013-10-29, 18:25
Nej, att träna som Branch Warren är idiotiskt på alla sätt och vis.

robsson
2013-10-29, 18:31
Visst ser det idiotiskt ut men det kanske skulle kunna vara ett sista desperat försök för en hardgainer likt mig själv tänker jag. Bryr mig inte så mycket om jag blir skadad.

J89
2013-10-29, 18:32
Nej, att träna som Branch Warren är idiotiskt på alla sätt och vis.

+1, och att kopiera elit byggares upplägg samt träningsmetodik som en ren hobbybyggare är lika idiotiskt då dom är fulla på alla möjliga preparat vilket ändrar spelreglerna markant.

tjing
2013-10-29, 18:33
Om man äter djungelvrål (godiset alltså) så kan man göra det.

Arne Persson
2013-10-29, 18:34
Glöm inte att kasta vikterna på golvet!

limenka
2013-10-29, 18:35
Visst ser det idiotiskt ut men det kanske skulle kunna vara ett sista desperat försök för en hardgainer likt mig själv tänker jag. Bryr mig inte så mycket om jag blir skadad.

Du blir ju inte mindre "hardgainer" om du skadar dig. Sen borde du bry dig lite oavsett.

J89
2013-10-29, 18:35
Visst ser det idiotiskt ut men det kanske skulle kunna vara ett sista desperat försök för en hardgainer likt mig själv tänker jag.

Får jag fråga hur du har länge du har tränat samt hur du har tränat?
Har du kopierat elit byggares upplägg så förstår jag mycket väl varför resultaten är piss.
Och prioriterar du dom 2 absolut viktigaste faktorerna?
Att nå progressiv överbelastning samt ligga på ett överskott.

Bryr mig inte så mycket om jag blir skadad.

Säger du nu men när skadan väl sker så kommer det att låta annorlunda.
Att tex inte kunna sitta längre än 40 min utan att det känns som att ryggen ska gå av eller att inte kunna sova på en viss sida pga en usel axel är inte så kul.

Proxy
2013-10-29, 18:35
Det finns ingenting med Branch Warrens träning (som dessutom främst är ett jippo för kameran) som är bra.

Man kan ta i när man tränar, utan att göra det likt en mentalt skadad schimpans på amfetamin. Det är faktiskt lite så det ser ut i vissa av Branch Warrens övningar.

Vitkål
2013-10-29, 18:41
Jag tycker man ska träna med samma tänk fast med hyfsad teknik. Dvs att du struntar i allt annat än att vikten ska upp men med duglig form. Om man okejar Branch's sätt för en nybörjare så kan de få för sig att börja köra med böjd ländrygg i mark medan en mer erfaren istället tolkar det som att det är okej att studsa lite för att orka upp en extra rep.

Jag tror att nybörjare måste lära sig tidigt att ta i. Det är många som tror att de kör till failure trots att de är långt ifrån.

Old Nick
2013-10-29, 19:44
Jag tycker man ska träna med samma tänk fast med hyfsad teknik. Dvs att du struntar i allt annat än att vikten ska upp men med duglig form.

Du menar alltså vanligt styrketräning? Att inte träna som Branch Warren? Jo, det kan nog funka.

Old Nick
2013-10-29, 19:53
Säger du nu men när skadan väl sker så kommer det att låta annorlunda.
Att tex inte kunna sitta längre än 40 min utan att det känns som att ryggen ska gå av eller att inte kunna sova på en viss sida pga en usel axel är inte så kul.

+1

Har man aldrig gjort sig illa i gymmet och inte vet vad en skada kan innebära är det lätt att få för sig att det bara handlar om vila några dagar när man lyft snett och det gjort lite ont.

Men när man sitter där med en bristning någonstans i rotatorcuffen följt av kroniska inflammationer och frusen skuldra och kanske aldrig mer kan hålla händerna över huvudhöjd utan att det gör ont, då vet man bättre. Men det kan ju vara rätt bra att undvika att hamna i den situationen. Och det gör man bäst genom att studera Branch Warren noggrant och sedan göra tvärtom.

bertbert
2013-10-29, 19:57
Först ska du ta hänsyn till benstommens storlek och nu ska du träna som Branch Warren. *facepalm* Varför inte bara köra med ett helt normalt konstruktivt upplägg?

spoon
2013-10-29, 20:01
först ska du ta hänsyn till benstommens storlek och nu ska du träna som branch warren. *facepalm* varför inte bara köra med ett helt normalt konstruktivt upplägg?

:d

Endagblirjagstor
2013-10-29, 20:14
Det finns ingenting med Branch Warrens träning (som dessutom främst är ett jippo för kameran) som är bra.

Man kan ta i när man tränar, utan att göra det likt en mentalt skadad schimpans på amfetamin. Det är faktiskt lite så det ser ut i vissa av Branch Warrens övningar.

En stark Pwo kallas det väl?

Vitkål
2013-10-29, 23:19
Du menar alltså vanligt styrketräning? Att inte träna som Branch Warren? Jo, det kan nog funka.

Sant. Vanlig för oss som hållit på ett tag men som nybörjare trixas och fixas det med olika scheman, kontakt, TuT, poweryoga osv.

filmjölk
2013-10-29, 23:23
Jag tror det är väldigt effektivt, förutsatt att man håller och dopar sig.

LillisJ
2013-10-29, 23:47
Usel genetik? Hardgainer? Oftast så är det att personen i fråga tränar som en mes och äter som en flicka.

Mackan58
2013-10-30, 00:29
Jag har en usel genetik för muskelbyggning och har provat en del olika upplägg utan större framgång. Dock har jag inte provat att träna likt hur Branch Warren gör. Tycker det är fascinerade att se hur han gör i sina träningsvideos. Ser ut att träna väldigt explosivt med tunga vikter och många repetitioner. Han tycks inte bry sig så väldigt mycket om att lyfta enligt skolboken så att säga. Jag har alltid tränat väldigt strikt och sett till att utföra alla lyften på rätt sätt men eftersom det inte gett några resultat tänker jag nu prova att strunta i god teknik och bara se till att skiten åker upp. Vore intressant att ta del av lite erfarenheter från andra som provat på det här träningssättet. Är det något att rekommendera?

Branch Warren är stor för att han injicerar ex antal gånger per dag. Inte på grund av hur han tränar.

Nej, att träna som Branch Warren är idiotiskt på alla sätt och vis.

Hahah, Proxy :D <3

Mackan58
2013-10-30, 00:32
Jag tror det är väldigt effektivt, förutsatt att man håller och dopar sig.

Usel genetik? Hardgainer? Oftast så är det att personen i fråga tränar som en mes och äter som en flicka.

Fuuuaaarrr! True Friends of Glory up in dis! :D

hurril
2013-10-30, 00:43
Först ska du ta hänsyn till benstommens storlek och nu ska du träna som Branch Warren. *facepalm* Varför inte bara köra med ett helt normalt konstruktivt upplägg?

Vid insbruck: du har nalkats sanningen.

Klein
2013-10-30, 00:46
Att träna strikt med långsam negativ fas är bara positivt för muskeltillväxten. Om du inte får resultat så är det övningsval, volym och frekvens du bör se över, inte utförande. Träna varje muskelgrupp 3 gånger i veckan, 3 set per övning och pass, och lägg fokus på basövningar istället för isoleringsövningar.

TIMPA
2013-10-30, 07:49
Satsa på att träna som Kai Greene istället ; )

ETK_TIS
2013-10-30, 08:07
För att styra upp ämnet lite ,Jag är vad man kan kalla Hard gainer , vid 20 års ålder vägde jag ca 75 kg , och nu vid 49 års ålder väger jag 100 kg , inga deffade kilon , utan normal fett % , och antal hekto muskelmassa per år är väldigt lite , så 25 kg på 29 år , och då är merparten när jag var ung , du ska äta som du har bullemi , men glömma bort bulemikern gör efter matfrossan , och träna basövningar 3 ggr vecka , med få isolerande övningar ,blanda gärna SL och OL teknik för träningen.

ETK_TIS
2013-10-30, 08:14
Glöm inte att kasta vikterna på golvet!

Är inte det tillväxt faktorn Nr 1 :) *flex* Var tvungen att kika på en Video , vet vad du menar nu :)

Mart|n
2013-10-30, 08:27
robsson, hur länge har du tränat? Hur tränar du? Vad/hur mycket äter du? Hur mycket sover du?

TheIsh
2013-10-30, 08:42
Visst ser det idiotiskt ut men det kanske skulle kunna vara ett sista desperat försök för en hardgainer likt mig själv tänker jag. Bryr mig inte så mycket om jag blir skadad.

/thread :confused:

Kvicksilver
2013-10-30, 08:43
Knappast troligt att han tränat som i sina videos dag efter dag, år efter år. Det är ju videos för att bygga hans varumärke (med hjälp av otillåtna medel).

Tänkte på det när jag bläddrade i ett ex av Body häromdagen att på en bild i ett reportage sitter en av våra mest meriterade byggare med hantlar som väger typ 70kg men i programmet som anges att han kör är han inte i närheten av dom vikterna...
Videos och bilder har sällan mycket med verkligheten att göra inom vårt intresseområde.

Så dålig genetik att man inte kan bygga en hyfsad fysik som gör att övriga 99% av befolkningen ser ut som fettblobbar eller sugrör har väldigt få. Tror inte att en enda här på kolo som kallar sig hardgainers egentligen är det... om det ens finns något sådant.
Mat, träning och god sömn, kontinuerligt över lång tid ger resultat för praktiskt taget alla.
Saken är att ytterst få lever så... även om många tror att dom gör det.

Jag kör ett upplägg framtaget med hjälp av en som är meriterad både inom lyft och byggning. Detta innebär stenkoll på maten, minst 7,5 timmars sömn varje natt och hög volym på träningen (6pass/v). Kan säga att jag känner hur jag utvecklas dag för dag på olika sätt.

Gislason
2013-10-30, 08:48
Vad händer när du försöker lägga på dig muskler då? Står vikten still eller lägger du på dig fett?

Om vikten står still tycker jag att du ska sluta leta fel i din träning och försöka hitta knep för att få i dig mer kalorier.

Om du går upp i vikt men bara blir fetare vore det intressant i vilken takt din vikt ökar?

Snubben
2013-10-30, 08:51
Haha herregud, kan någon posta en träningsvideo med Branch Warren? Efter att ha läst tråden här så låter det som någon man inte bara bör följa utan man bör kopiera hela livsstilen!

Känner redan nu att jag vill vara som Branch Warren..

Robbmeister
2013-10-30, 09:01
Haha herregud, kan någon posta en träningsvideo med Branch Warren? Efter att ha läst tråden här så låter det som någon man inte bara bör följa utan man bör kopiera hela livsstilen!

Känner redan nu att jag vill vara som Branch Warren..

irm6ajc_BpY

:D

rooz
2013-10-30, 09:28
Visst ser det idiotiskt ut men det kanske skulle kunna vara ett sista desperat försök för en hardgainer likt mig själv tänker jag. Bryr mig inte så mycket om jag blir skadad.

Låter logiskt. Skada dig, så tar det ännu längre tid att komma dit du vill.


Hur tränar du i dagsläget?

Arne Persson
2013-10-30, 10:19
irm6ajc_BpY

:D

Jag hade varit djupt besviken på Branch om han inte var stereotyprakad på skallen.

Bubblan84
2013-10-30, 10:28
+1

Har man aldrig gjort sig illa i gymmet och inte vet vad en skada kan innebära är det lätt att få för sig att det bara handlar om vila några dagar när man lyft snett och det gjort lite ont.

Men när man sitter där med en bristning någonstans i rotatorcuffen följt av kroniska inflammationer och frusen skuldra och kanske aldrig mer kan hålla händerna över huvudhöjd utan att det gör ont, då vet man bättre. Men det kan ju vara rätt bra att undvika att hamna i den situationen. Och det gör man bäst genom att studera Branch Warren noggrant och sedan göra tvärtom.

+1

Kan intyga att en skadad rotatorcuff är ett rent helvete. Har tagit mig 1,5 år och är inte helt 100 ännu. Då var skadan ändå inte allra värst och jag har inga problem att lyfta händerna över huvudet eller att träna ganska normalt.

Hade jag vetat vad jag vet idag hade mitt tidigare träningsupplägg sett helt annorlunda ut!

profezy
2013-10-30, 12:47
Branch Warren är stor för att han injicerar ex antal gånger per dag. Inte på grund av hur han tränar.

Så om Branch tränar mer som dig hade han vart större/bättre/mr. olympia med tanke på att enbart testo i skinkan gett honom nuvarande form?

filmjölk
2013-10-30, 15:14
Jag tror att Branch Warren mest har haft tur. hans typ av träning tror jag är jätteeffektiv, kortsiktigt- för kroppen håller sannolikt inte för det där. Branch har haft tur och hållit sig relativt hel och därför kunnat skörda det positiva med att träna som en idiot.

PureWhey
2013-10-30, 15:25
Jag hade varit djupt besviken på Branch om han inte var stereotyprakad på skallen.

Skulle vart mycket roligare om han hade en riktigt välkammad lång frisyr :laugh:

phatboi
2013-10-30, 16:38
irm6ajc_BpY

:D

"ooohh yea mudda fukka...light weight mudda fukka!!!!! what ya gonna do mudda fukka??!?!?!"

hahah..funny shit :) gjorde min dag lite bättre iaf. Men det måste ju va ett skämt från Branchs sida, eller?